Skocz do zawartości

Jaki day cruiser 6-7m?


andrzey
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koleżanki i kolegów z forum.

Zaczynam swoją przygodę z pływaniem i zastanawiam się nad wybraniem pierwszej własnej łódki. Pływanie dzienne, głównie w 2 osoby, ale czasami z dziećmi lub zabierze się znajomych. Wody śródlądowe, więc raczej nieduże zanurzenie. Może jak zrobią przekop to wypłynę na zatokę, jednak to raczej będzie wyjątek. Ważne aby miała kabinę, głównie do składowania rzeczy ale też miejsce dla dzieciaków. Może kiedyś się trafi nocleg więc na jednorazowe spanie nie musi to być nic wielce komfortowego. Celuję też w bimini z bokami + ewentualnie Webasto, aby przedłużyć sobie sezon. Pooglądałem sobie różne filmiki np.

z porównaniem łodzi tego typu. Jednak jako laik mogę co najwyżej oczami ocenić co mi się podoba. Wstępnie wypisałem sobie:

 

Parker 630 DC: +fajna linia (czarne pogrubienie nad szybą robi robotę), +fajny ciemny kokpit, +polska firma, +chowane bimini, -słabo osłonięta rufa

Flipper 650 DC: +fajny kokpit, +kolorystyka tapicerki, +osłonięta rufa, +chowane bimini, +woda do mycia, +/-trochę większa co też ma wpływ na cenę

Bayliner VR5 COE: +atrakcyjna cenowo, +fajnie rozkładane siedzisko, +osłonięta rufa, +woda do mycia, +miejsce do leżenia na rufie, +/- kształt dziobu, niby więcej miejsca w kabinie ale kosztem wyglądu, -trochę już zalatuje poprzednią epoką, brak chowanego bimini

Nordkapp Noblesse 660: +fajne ostre kształty, +osłonięta rufa, +funkcjonalny kokpit, +woda do mycia, +chowane bimini, +dobre wyposażenie standardowe, -mocno szara, co może gorzej wpływać na starzenie się

 

Jeśli chodzi o silnik to celuję w moc 115-150KM z elektroniczną manetką.

 

Mogę sobie pozwolić na nową łódkę ale jak się trafi okazja to i używką nie pogardzę.

Jakie są wasze opinie i na co powiniennem zwrócić uwagę poza tym co cieszy oczy? Zazwyczaj jest tak, że jak coś się już opatrzy to największe znaczenie mają praktyczne względy.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest juz podobny wątek, gdzie kolega @August opisał swoje doświadczenia z VR5 z wyp (gdzię pod koniec)

 

http://forum-motorowodne.pl/lodzie-i-jachty-motorowe/wybor-jednostki-prosze-o-doradztwo/105/

 

Do wymienioch łódek brałbym >= 150 KM z naciskiem na więcej jak 150.

 

Ja mam brytfannę ALU RIB-a (tylko 5.4m) z Evinrude 115 HO (gdzie ponoć to ma 125 KM) i przerostu mocy nie mam. A w 7 os a czasem w 4 duże - przydałby się większy silnik

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Z opinii innych Parker czy Nordkapp to b. dobre  łodzie.

I to ponoć zewnętrznie jak i wewnętrznie (wyposażeniowo - w tym to niewidoczne - pod podkladem)

Noblesse to taki TOP w Nordkapie

 

Ale pisałeś coś o płaskim dnie a obydwie to łodzie, którymi możesz na zatokę się wybierać z V-ką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za powyższe odpowiedzi.

 

Co do silnika to pasuje mi np. Evinrude 150 G2 H.O. / V6

https://www.popularmechanics.com/technology/a27911612/e-tec-150/

https://www.evinrude.com/en-US/evinrude-difference.html

nie wiem na ile to marketing, a ile w tym prawdy jednak z tego co czytam to fajnie się prezentuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evinrude zbankrutował przez COVID.

 

Teoretycznie częsci mają być dostępne przez 10 lat jeszcze.

 

Ja kupuje rzeczy na wiee lat więc mi to przeszkadza trochę i za parę lat zakupię magazyn częsci zapasowych. Ale przy odsprzedaży może być kłopot

 

Ludzie bali się tych silników a że to 2T, że olej trzeba kupować, który jest zużywany w trakcie pracy (mimo, że dopuszczone na rynekUS i EU, eco, na wtrysku)

 

A teraz tym bardziej będzie problem skoro wiedza, że firma zbankrutowała.

Więc za kilka lat łatwiej sprzedasz cos z Merkurym/Yamą/Suzą jak z Evinem - tak mi się wydaje (mniejsza utrata na wartosci bedzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wykresy to nie ściema, 2t wyrywa lepiej ale na końcu i tak wszyscy się spotykają, wiec jeśli pływasz łodzią jak skuterem to tylko evinrude. Może to być ostatnia okazja pływać nowiutkim H.O. Wnukom opowiesz, jak to byłeś jednym z ostatnich oblatywaczy dwusuwów  z końcówki produkcji... tymi częściami się nie martw, to co hodliwe, znaczy psujące się będzie podlapane przez producentów alternatywnych. Na rynku mamy silniki z lat 90, które są naprawiane, mimo, ze części producent nie produkuje od 20lat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływa się z obrotami max. momentu obrotowego. Wyjście wślizg i jazda bez żyłowania silnika.

2T  ma wyższy moment obrotowy od 4T więc dużo lepiej przyspiesza. Moc max. na końcu manetki jest teoretycznie ta sama ale zużycie paliwa już nie. 4T przy WOT też robi wir w zbiorniku.

Jest tylko pytanie o jakość podzespołów. Akurat 150 e-Tec są dobrze wykonane ale z mniejszymi mocami mam kiepskie doświadczenia. Główny problem to skoncentrowanie w ECM kilku wyższych napięć i regulatora napięcia. Pomimo chłodzenia wodą elektronika potrafi się przegrzać i trzeba ją wymienić a to już mocno boli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuje silniki jak pracują, jak się wkręcają na obroty jak cisną na WOT...

 

Na to chwilę nie znam lepszego silnika niż Envirude, piękny dźwięk , świetne osiągi, pisze tu o 150 i wyżej.

 

To nie prawda, że zbankrutował , BRP jako właściciel kilku marek zawiesił produkcję Envirude jako mniej opłacalna a w jego miejsce woli sprzedawać pontoony , które są hitem sprzedaży , ilu z was ma ten hit ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisaliśmy o BRP (bo skutery, quaddy się dobrze sprzedają) a o Evinrude

 

Skoro BRP jako całość ma się dobrze to czemu zrezygnowali z zaburtowców ??

Dla mnie to dziwne bo w USA dosyć popularne i w Norwegii / Skandynawi

 

Co do pontonów to proszę bardzo:

 

qQzVbe.jpg

 

Dobra, zartuję. Kiedyś rozmawiałem z Pawłem z J Tech.

Robi ALU łodzie / RIB-y i bardzo by chciał takie US pontoony.

I Zero  chętnych. @Musti chyba, kiedyś pisał o czymś takim na wynajem w jego okolicy i też mniejsze zainteresowanie.

 

A te pontony US też z Evinami pływały więc co im przeszkadzało produkować te silniki

Zwłąszcza, ze cały świat rzucił się na kupowanie łodzi więc może czegos nie wyczuli ??

 

premier-encounter-310.ashx?h=440&w=700&la=en&hash=45A950601A0EA64C7F433E3E0A9B5B3E

 

Może się mylę ale na Mazury byłoby OK. Chociaz na Mazury każdy woli udkę z kabinką i nocowanie w szuwarach

 

pontoon-towing-water-skier.ashx?h=433&w=700&la=en&hash=22BE12EE61F560913D201E8F23514CD8

 

manitou-25-x-plode-xt.ashx?h=436&w=700&la=en&hash=16F9910EAF15EB77F2DC077569229AB7

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Zwłąszcza, ze cały świat rzucił się na kupowanie łodzi więc może czegos nie wyczuli ??

 

Wyczuli , że jak sprzedają pontoona za 100tys $ to lepiej wziasc silnik zewnętrznej firmy i mieć w d... całą produkcję . Podejrzewam , że przy całej umowie partnerskiej to wychodzi tanio ...

 

Co do olbrzymiej popularności pontonow , to warto zauważyć, że posiadanie tego w zasadzie wyklucza jego transport. Większość ludzi posiadających pontoony to właściciele domów z tkz waterfront  lub wynajmujących miejsce w porcie. Jako że należę do tej pierwszej grupy usilnie szukam pontoona , postanowiłem pozbyć się łódki . Chce w nocy  zabrać 15 znajomych  , ma być głośna muza , tańce, światła ,  grill,  drinki maj się lać na maksa ..... Nie widzę już sensu pływania zwykłą łódką , szukam prędkości i zabawy to mam skuter. Jeszcze 10 lat temu pontoony mi się nie podobały , a teraz to najlepsze co może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...