andrzey Opublikowano 19 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2020 Witam koleżanki i kolegów z forum. Zaczynam swoją przygodę z pływaniem i zastanawiam się nad wybraniem pierwszej własnej łódki. Pływanie dzienne, głównie w 2 osoby, ale czasami z dziećmi lub zabierze się znajomych. Wody śródlądowe, więc raczej nieduże zanurzenie. Może jak zrobią przekop to wypłynę na zatokę, jednak to raczej będzie wyjątek. Ważne aby miała kabinę, głównie do składowania rzeczy ale też miejsce dla dzieciaków. Może kiedyś się trafi nocleg więc na jednorazowe spanie nie musi to być nic wielce komfortowego. Celuję też w bimini z bokami + ewentualnie Webasto, aby przedłużyć sobie sezon. Pooglądałem sobie różne filmiki np. z porównaniem łodzi tego typu. Jednak jako laik mogę co najwyżej oczami ocenić co mi się podoba. Wstępnie wypisałem sobie: Parker 630 DC: +fajna linia (czarne pogrubienie nad szybą robi robotę), +fajny ciemny kokpit, +polska firma, +chowane bimini, -słabo osłonięta rufa Flipper 650 DC: +fajny kokpit, +kolorystyka tapicerki, +osłonięta rufa, +chowane bimini, +woda do mycia, +/-trochę większa co też ma wpływ na cenę Bayliner VR5 COE: +atrakcyjna cenowo, +fajnie rozkładane siedzisko, +osłonięta rufa, +woda do mycia, +miejsce do leżenia na rufie, +/- kształt dziobu, niby więcej miejsca w kabinie ale kosztem wyglądu, -trochę już zalatuje poprzednią epoką, brak chowanego bimini Nordkapp Noblesse 660: +fajne ostre kształty, +osłonięta rufa, +funkcjonalny kokpit, +woda do mycia, +chowane bimini, +dobre wyposażenie standardowe, -mocno szara, co może gorzej wpływać na starzenie się Jeśli chodzi o silnik to celuję w moc 115-150KM z elektroniczną manetką. Mogę sobie pozwolić na nową łódkę ale jak się trafi okazja to i używką nie pogardzę. Jakie są wasze opinie i na co powiniennem zwrócić uwagę poza tym co cieszy oczy? Zazwyczaj jest tak, że jak coś się już opatrzy to największe znaczenie mają praktyczne względy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 19 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2020 Do tych łodzi to celuj w min. 150KM. Czarne elementy na łodzi może i fajnie wyglądają, ale mocno się nagrzewa na słońcu. Ja potrafię się oparzyc srebrna owiewka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marim Opublikowano 19 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2020 w silnikach 150KM jest na pewno elektroniczna manetka w suzuki a w mercurym na pewno nie ma, w innych firmach nie sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Jest juz podobny wątek, gdzie kolega @August opisał swoje doświadczenia z VR5 z wyp (gdzię pod koniec) http://forum-motorowodne.pl/lodzie-i-jachty-motorowe/wybor-jednostki-prosze-o-doradztwo/105/ Do wymienioch łódek brałbym >= 150 KM z naciskiem na więcej jak 150. Ja mam brytfannę ALU RIB-a (tylko 5.4m) z Evinrude 115 HO (gdzie ponoć to ma 125 KM) i przerostu mocy nie mam. A w 7 os a czasem w 4 duże - przydałby się większy silnik >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Z opinii innych Parker czy Nordkapp to b. dobre łodzie. I to ponoć zewnętrznie jak i wewnętrznie (wyposażeniowo - w tym to niewidoczne - pod podkladem) Noblesse to taki TOP w Nordkapie Ale pisałeś coś o płaskim dnie a obydwie to łodzie, którymi możesz na zatokę się wybierać z V-ką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzey Opublikowano 20 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Dziękuję za powyższe odpowiedzi. Co do silnika to pasuje mi np. Evinrude 150 G2 H.O. / V6 https://www.popularmechanics.com/technology/a27911612/e-tec-150/ https://www.evinrude.com/en-US/evinrude-difference.html nie wiem na ile to marketing, a ile w tym prawdy jednak z tego co czytam to fajnie się prezentuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Evinrude zbankrutował przez COVID. Teoretycznie częsci mają być dostępne przez 10 lat jeszcze. Ja kupuje rzeczy na wiee lat więc mi to przeszkadza trochę i za parę lat zakupię magazyn częsci zapasowych. Ale przy odsprzedaży może być kłopot Ludzie bali się tych silników a że to 2T, że olej trzeba kupować, który jest zużywany w trakcie pracy (mimo, że dopuszczone na rynekUS i EU, eco, na wtrysku) A teraz tym bardziej będzie problem skoro wiedza, że firma zbankrutowała. Więc za kilka lat łatwiej sprzedasz cos z Merkurym/Yamą/Suzą jak z Evinem - tak mi się wydaje (mniejsza utrata na wartosci bedzie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SmallCity Opublikowano 21 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2020 Te wykresy to nie ściema, 2t wyrywa lepiej ale na końcu i tak wszyscy się spotykają, wiec jeśli pływasz łodzią jak skuterem to tylko evinrude. Może to być ostatnia okazja pływać nowiutkim H.O. Wnukom opowiesz, jak to byłeś jednym z ostatnich oblatywaczy dwusuwów z końcówki produkcji... tymi częściami się nie martw, to co hodliwe, znaczy psujące się będzie podlapane przez producentów alternatywnych. Na rynku mamy silniki z lat 90, które są naprawiane, mimo, ze części producent nie produkuje od 20lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2020 Pływa się z obrotami max. momentu obrotowego. Wyjście wślizg i jazda bez żyłowania silnika. 2T ma wyższy moment obrotowy od 4T więc dużo lepiej przyspiesza. Moc max. na końcu manetki jest teoretycznie ta sama ale zużycie paliwa już nie. 4T przy WOT też robi wir w zbiorniku. Jest tylko pytanie o jakość podzespołów. Akurat 150 e-Tec są dobrze wykonane ale z mniejszymi mocami mam kiepskie doświadczenia. Główny problem to skoncentrowanie w ECM kilku wyższych napięć i regulatora napięcia. Pomimo chłodzenia wodą elektronika potrafi się przegrzać i trzeba ją wymienić a to już mocno boli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 21 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2020 Obserwuje silniki jak pracują, jak się wkręcają na obroty jak cisną na WOT... Na to chwilę nie znam lepszego silnika niż Envirude, piękny dźwięk , świetne osiągi, pisze tu o 150 i wyżej. To nie prawda, że zbankrutował , BRP jako właściciel kilku marek zawiesił produkcję Envirude jako mniej opłacalna a w jego miejsce woli sprzedawać pontoony , które są hitem sprzedaży , ilu z was ma ten hit ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 22 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2020 Nie pisaliśmy o BRP (bo skutery, quaddy się dobrze sprzedają) a o Evinrude Skoro BRP jako całość ma się dobrze to czemu zrezygnowali z zaburtowców ?? Dla mnie to dziwne bo w USA dosyć popularne i w Norwegii / Skandynawi Co do pontonów to proszę bardzo: Dobra, zartuję. Kiedyś rozmawiałem z Pawłem z J Tech. Robi ALU łodzie / RIB-y i bardzo by chciał takie US pontoony. I Zero chętnych. @Musti chyba, kiedyś pisał o czymś takim na wynajem w jego okolicy i też mniejsze zainteresowanie. A te pontony US też z Evinami pływały więc co im przeszkadzało produkować te silniki Zwłąszcza, ze cały świat rzucił się na kupowanie łodzi więc może czegos nie wyczuli ?? Może się mylę ale na Mazury byłoby OK. Chociaz na Mazury każdy woli udkę z kabinką i nocowanie w szuwarach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzey Opublikowano 16 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2020 Witam ponownie, Ostatecznie stanęło na Flipperze 650DC z Mercurym 200KM i mam go już u siebie :) Teraz czeka mnie rejestracja i przebrnięcie przez tematy z tym związane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 Zwłąszcza, ze cały świat rzucił się na kupowanie łodzi więc może czegos nie wyczuli ?? Wyczuli , że jak sprzedają pontoona za 100tys $ to lepiej wziasc silnik zewnętrznej firmy i mieć w d... całą produkcję . Podejrzewam , że przy całej umowie partnerskiej to wychodzi tanio ... Co do olbrzymiej popularności pontonow , to warto zauważyć, że posiadanie tego w zasadzie wyklucza jego transport. Większość ludzi posiadających pontoony to właściciele domów z tkz waterfront lub wynajmujących miejsce w porcie. Jako że należę do tej pierwszej grupy usilnie szukam pontoona , postanowiłem pozbyć się łódki . Chce w nocy zabrać 15 znajomych , ma być głośna muza , tańce, światła , grill, drinki maj się lać na maksa ..... Nie widzę już sensu pływania zwykłą łódką , szukam prędkości i zabawy to mam skuter. Jeszcze 10 lat temu pontoony mi się nie podobały , a teraz to najlepsze co może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.