antoś Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Witam panowie jestem nowy na forum lecz właśnie w polu mojego zainteresowania są łodzie taki jak MF , QS czy Janmor 700, czyli z jak by to nazwać z zamykanym salonikiem na poziomie kokpitu . I teraz proszę o podpowiedzi czy jest to rozwiązanie lepsze a jak tak to jakie są jego plusy , porównując z rozwiązaniami z mniejszych hausbotów takich jak Weekend 820, Endorfina ,Calipso, czyli kokpit wyżej i kambuz z kajutą poniżej . zakładam że oba rorwiązania będą posiadały pełne cabrio, Chodzi mi w tym pytaniu tylko o kwestie wygody i praktyczności łodzi a nie o fakt że z reguły te pierwsze to ślizgowe a drugie wypornościowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytanie, kwestia indywidualnego gustu i potrzeb. Z reguły łodzie z kabinami poniżej mają więcej pokładu dziobowego czy to do opalania czy też innych celów, łodzie z kabinami na tym samym poziomie mają tę zaletę że sterówka jest pod dachem. Cabrio wszystkiego nie załatwia chyba, że ktoś lubi pływać w kondonie w temp 30 stopni, ja nie i moje cabrio od lat leży w garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoś Opublikowano 22 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 Cześć i fajnie że podoiłeś wątek ,i tu pytam o temperaturę w sterówce gdy jest piękne słońce i gorąco, gdy sterówka jest pod dachem i oszklona . Pytałem właściciela Janmora i nasłuchał się na temat wysokiej temperatury od ludzi czarterujących tą łódź .A znowu na chausbocie podwinięcie cabria to 2 minuty i wiatr minimum z 3 stron.W pilotówkach moim zdaniem lecz nie popartym żadnym doświadczeniem plusem może być fakt żę w nie pogodę można pływać w ciepłej szczelnej kabinie w toważystwie pasażerów nadal ciesząc sie razem widokami mając oszklenie do okoła.Lecz w porównaniu do chausbota sprawy socjalne ;szafki ,kubryk,wc,sypialnie są skromniejsze i tu bym był wdzięczny jak byś napisał czy się mylę czy nie .No i ostatnia sprawa czy pilotówką podczas powolnego pyrkania po kanałach ,jeziorkach myszkuje coś takiego przeczytałem na naszym forum a chausboty trzymają fajny kierunek i nie trzeba korygować co chwilę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 To czy myszkuje to zależy od dna. @Mariusz wspominał, że jego MF ma falszkil i nie ma tego problemu. Co do wnętrza to musisz sam określić co ci najbardziej pasuje. Najlepiej wyczarteruj na weekend różne lodzie i będziesz wiedział co ci przeszkadza a co ci się podoba.Na dłuższe wypady potrzebny jest większy komfort, a to zapewni houseboat. Na weekendy fajniejsze będzie szybsz łódź typu MF. Zbliża się okres targowy, możesz sporo lodzi obejrzeć w środku na żywo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 23 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2019 Odpowiedz sobie na pytanie czy chcesz pływać w przypadku braku pogody, ja tego nie robię bo tracę radość z pływania, co innego jak deszcz złapie na wodzie, wówczas zakładam płaszcz przeciwdeszczowy no i mówi się trudno :( Generalnie lubię świeże powietrze, wiatr i słońce, temu nigdy się niczym nie osłaniam a cabrio jak wspominałem nigdy nie używane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 23 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2019 Dla mnie odpowiedź jest prosta. Każdemu według potrzeb. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adzik Opublikowano 24 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2019 oczywiście, tylko komuś kto o to się pyta należy wprost powiedzieć, że nie ma łodzi idealnej dla każdego - nawet przy nieograniczonym budżecie każda będzie miała swoje plusy i minusy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoś Opublikowano 25 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2019 Umówiłem się że w Niedzielę wynajmę na dobę Janmora 700,w bogatej wersji z Wilkasów , to da mi pogląd ile miejsca i gdzie są różnice .Popływam , przenocuję i poszerzę wiedzę .Oczywiście napiszę o moich spostrzeżeniach, narzazie dziękuję . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosek23 Opublikowano 25 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2019 Jak będziesz oisywał to pamietaj o zdjeciach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 25 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2019 Ale Janmor to jest spacerówka, a nie łódz ślizgowa , coś takiego Ciebie interesuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SmallCity Opublikowano 25 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2019 Podzielę się tym co zaobserwowałem w łódkach typu weekend. Są ślizgowe i wypornościowe, te drugie pominę, mimo, że wspominasz o nich. Te pierwsze z opcją dla minimum 4 osób to mamy wybór(tych najciekawszych): Bella, Sting, Jeanneau, Parker, Beneteau, Mazury, Quicksilver, Galia, Atlanticmarine może coś jeszcze sobie przypomnę. Producenci oferują wersje ok 5,5-6m dla holownika do 1,5tony potem część(6-6,5m)łapie się na 2t a te najfajniejsze się zmieszczą dopiero coś powyżej 2t(6,5-7,5). Czemu najfajniejsze, bo mają np pokład słoneczny i z przodu i z tyłu np. MF695, mają również toaletę zamykaną i łatwiej dostępny kambuz(łatwiej = niekoniecznie pod fotelem sternika). Te mniej fajne mają toaletę pod poduszką, kambuz pod fotelem sternika, pokład słoneczny tylko na rufie. Na te upały jest rozwiązanie z opcją fajera na pokładzie(zanim przewietrzysz kabinę lecisz z wiatrem we włosach), są też opcje otwierania dachów, okien bocznych, tył też nie mała powierzchnia otwarcia przesuwnych drzwi). Z myszkowaniem bym nie przesadzał bo łódki ślizgowe może i wydaje się, że myszkują, ale jak dobrze ustawimy "tab trim" to łódka trzyma kurs... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoś Opublikowano 26 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2019 Pisałem że interesuje minę różnica pomiędzy chausbotem a [weekend] MF,QS .Zaczynam mieć w życiu więcej czasu a z wodą jestem od zawsze i w łodzi którą chcę kupić powinienem spędzić wygodnie 2\3 tygodnie z żoną. Chcę mieć możliwość przemieszczenia się z łodzią na inny akwen. Hausboty znam bo wielokrotnie czarterowałem lecz łódź typu Weekend podoba mi się ale nie wiem czy można mieć podobny komfort bytowania.Weekendy mają fajną rzecz którą jest wysoka prędkość co samo w sobie jest przyjemne a mieszkam w okolicy zatoki Gdańskiej a tam odległości są troszkę większe i prędkość staje się praktyczną zaletą .Mimo to przestraszeń na łodzi to priorytet. Myślę jeszcze o chausbocie z silnikiem koło 100ps co wy na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek_h Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 Endorphine 22 z silnikiem 100 hp, lata w slizgu około 50km/h. Pozdrawiam Przemek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoś Opublikowano 1 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 Przemek a jak się zachowuję dziób czy potrzebne są trym klapy żeby opuścić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domina w Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 nie są potrzebne do niczego trym klapy power trym wystarcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoś Opublikowano 3 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 Nie jestem specjalistą więc dopytuje ,power trym to możliwość cofnięci śruby tak daleko pod łódź że łódź ponownie położy się dziobem na wodę ? Sorki za kompletnie nie fachowe sformułowania ale proszę powiedz czy o to chodzi. Byłem pewny że trymem można tylko podnieść śrubę a nie że można go cofnąć w tył celem wypoziomowania łodzi .O ile tak to od jakiego momentu stosowane są trym klapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 4 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2019 Power trym to elektroniczne lub hydrauliczne sterowanie podnoszeniem i uouszczanoem silnika sruba nie chowa sie pod lodz ale odrobine przesowa sie w pozycje ze lodz szybciej wchodzi w slizg. Trymklapy to zabawka do poziomowania lodzi by sie nie przylechylala np na prawa lub lewa burte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoś Opublikowano 4 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2019 To oznacza że silnik nie jest zazwyczaj opuszczony do końca ,bo zostaje jeszcze trochę miejsca na trym i opuszczenie dziobu na wodę czy dobrze kombinuje?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 4 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2019 O trymowaniu poczytaj tu: http://forum-motorowodne.pl/lodzie-i-jachty-motorowe/jak-dobrze-wytrymowac-lodz/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoś Opublikowano 4 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2019 Dziękuję teraz jest to bardzo jasne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoś Opublikowano 11 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2019 Jestem winny krótki opis mego doświadczenia z Janmorem 700.Jak zobaczyłem z bliska naprawdę sporą łódkę , wewnątrz obszerny zamykany cabriem kokpit ,sterówka obszerna super oszklona z świetną widocznoscią . Kambuz mały i za niski , lodówka za mała . Silnik 40 koników rozpędzał Janmora do 13 kilometrów ,przy 11 praca silnika stawała się przyjemna. Zasuwane potrójne drzwi super patent ,po rozsunięciu robi się wielka wygodna przestrzeń wraz z kokpitem ,można zaprosić paru gości na pokład natomiast po zasunięciu robi się bardzo cicho a gdy pada deszcz i jest zimno przebywanie w sterówce jest przyjemnością gdyż ogrzewanie sprawnie dogrzewa wnętrze. Toaleta wystarczająca ale nic nadto.Teraz wady jakie dostrzegłem Podczas chłodów parowanie na szybach w sterówce naprawdę na wszystkich szybach obfite , koja dziobowa za wąska dla dwojga, hund koja za wąska dla dwojga , sterowanie utrudnione gdyż sterociągi w jedną stronę ciężko pracowały ale mimo to łódź trzeba było mocno pilnować , nie bardzo chciała trzymać kurs . Podsumowując łódź podobała się bardzo lecz małe koje na dłuższą metę dla naszych potrzeb łódkę dyskfalifikuja , też brak jaskółek i szafek, szuflad też byłby kłopotliwy . Nie rozumiem dlaczego robiąc kubryk zrobili go tak niskim ,wymagał by przebudowy.To moje małe sprawozdanie i absolutnie osobista opinia pozdrawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.