Autor Wątek: KONTRA 350 ? KONTRA 450 ?  (Przeczytany 9456 razy)

Wrzesień 07, 2018, 14:26:17
Odpowiedź #45
  • *****
  • Wiadomości: 593
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Posty 38 i 40 nie wiem czy plakac czy sie smiac ale chyba najlepiej jak nic nie zrobie

Tak rowniez gratuluje zakupu.
Pozdrawiam
Andre

Wrzesień 07, 2018, 15:13:49
Odpowiedź #46
  • **
  • Wiadomości: 58
  • SSM - Ważne miasto w Księstwie Mazowieckim
  • Akwen: Adriatyk
Posty 38 i 40 nie wiem czy plakac czy sie smiac ale chyba najlepiej jak nic nie zrobie

Możesz się śmiać, zawsze ze śmiechem na ustach łatwiej.  :P



Tak rowniez gratuluje zakupu.

Dzięki.
Ważne miasto w Księstwie Mazowieckim

Wrzesień 07, 2018, 19:56:27
Odpowiedź #47
  • *****
  • Wiadomości: 2772
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Gratulacje , na pewno się dogadacie z tą Kontrą  8)

Wrzesień 10, 2018, 18:42:19
Odpowiedź #48
  • **
  • Wiadomości: 58
  • SSM - Ważne miasto w Księstwie Mazowieckim
  • Akwen: Adriatyk
Dzwonili z firmy od której kupiłem motorówkę, że przyślą mi właściwą kartę gwarancyjną na łódź bez zaskakujących punktów dla konsumenta.
Ważne miasto w Księstwie Mazowieckim

Wrzesień 22, 2018, 12:43:04
Odpowiedź #49
  • **
  • Wiadomości: 74
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
Spóźnione gratulacje :) smoki3 kupiłeś fajną łódź niech negatywne komentarze nie zabiorą Ci radości z pływania :)

Polietylen nie jest popularny, ja miałem laminat teraz mam polietylen jak Ty i nie wróciłbym do laminatu, ale to moje subiektywne odczucie, tak samo jak to, że mi sie Kontry podobają wizualnie.

Masz mega wyporność, a wiec i bezpieczeństwo - nie ma porownywalnej łodzi tej wielkosci o takiej wypornosci i takiej ilości miejsca na pokładzie (żaden laminat tej wielkości nie bedzie miał takiej wyporności, ewentualnie riby ale tam masz duzo mniej miejsca na pokładzie przez pływaki), masz komfort bezpieczeństwa, nic sie nie przebije nie pęknie i nie przetrze, no i odpada konserwacja powłoki łodzi, tez bym chetnie kupił 450 ale ze wzgledu na wymiary tam trzeba w mocniejsze silniki inwestować niz moja 15tka wiec koszty mnie narazie blokują, ale może kiedyś :)
Pozdrawiam,
Adrian

Wrzesień 22, 2018, 17:35:29
Odpowiedź #50
  • *****
  • Wiadomości: 2924
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Tu jest ciekawe podsumowanie właściwości łódek z polietylenu

https://www.boats.com/reviews/plastic-boats-advantages-and-disadvantages-of-polyethylene-boat-construction/#.W6ZfEXtLj3g

Dla leniwych

Cytuj
In a nutshell, here are the major advantages and disadvantages of polyethylene as opposed to fiberglass or aluminum:

ADVANTAGE: Polyethylene is extremely impact-resistant, and we’ll go as far as to say that poly boats are virtually indestructible in the normal course of recreational boating. Smash into a rock jetty, much less a piling, and a poly boat will just bounce right off. Whack the hullsides with a sledgehammer (Triumph will invite you to at the boat shows) and there’s zero effect. One of our editors owned a 10’ poly boat which fell out the back of a pick-up truck while doing 50 MPH, and after bouncing down the road and off onto the shoulder, other than a few scuff marks it remained undamaged.

DISADVANTAGE: Polyethylene isn’t as structurally stiff as fiberglass or aluminum, so poly boats are limited in size. There are few over 20’ and many of the relatively large models require structural hull supports built from different materials.

ADVANTAGE: Poly boats are molded, so like fiberglass boats, they can have hulls with complex shapes and compound curves; decks can have molded-in compartments; and large accessories like seat bases or consoles can also be molded. Aluminum boats aren’t molded, so they tend to have much simpler hullforms and accessories must be secured in place with fasteners.

DISADVANTAGE: Molding tolerances are not as exact as they are with fiberglass, so items like hatches may not fit as perfectly as they would on a fiberglass boat. Many aluminum boats also have more exact tolerances, even though the parts are fabricated as opposed to molded.

ADVANTAGE: Waxing and polishing are maintenance chores of the past, when you own a plastic boat. A scrub brush and soapy water is all you’ll ever need to get the boat looking as ship-shape as possible.

DISADVANTAGE: Poly boats don’t look quite as nice as fiberglass boats, because they don‘t have a glossy gel coat. Some modern painted aluminum finishes also out-shine plastic. And while some poly boats do have an appealing finish (Triumph again comes to mind) many others have dull coloration and very limited visual appeal.

ADVANTAGE: Polyethylene boats are often considered more environmentally-friendly than fiberglass, since they can be recycled.

Generalnie materiał nie jest tak sztywny jak ALU czy GRP więc raczej łodki poniżej 6m i tak nie wygląda - w wielkim skrócie.
Nie widac w tym artykule innych zastrzeżeń.
Dla mnie duzy plus to prawie przemysłowa produkcja (zakładam, że powtarzalność)

https://www.youtube.com/watch?v=abKTUi5Yd9s

O masz, znany producent tego typu łodzi z USA już nie istnieje

http://www.triumphboats.com/
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 22, 2018, 17:38:22
Odpowiedź #51
  • *****
  • Wiadomości: 2924
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
całkiem fajne robil udki, mnie się takie bardziej klasyczne w kszztałcie (z tego materiału) podobają

RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 22, 2018, 19:25:58
Odpowiedź #52
  • **
  • Wiadomości: 74
    • Warszawa
  • Akwen: Wisła środkowa
W podobnym stylu łodzie ma Polycraft (nie było go na liście z tego artykułu):

https://www.polycraft.com.au/model-range
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2018, 19:32:15 wysłana przez Adekfatny »
Pozdrawiam,
Adrian