Autor Wątek: Łódź Regal 2150 LSC  (Przeczytany 649 razy)

Wrzesień 10, 2018, 09:30:44
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Hamburg
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Witam posiadam Łódź Regal 2150 LSC , 4,3 l Volvo Penta z przekładnią Zet SX. Sęk w tym że gdy płynę wolno to Łódź zachowuje sie jak bym był po kilku głębszych tz muszę kierownicą cały czas kręcić prawo, lewo żeby płynąć w miarę prosto ale to i tak nie jest to co byc powinno  :(. Gdy Łódź wejdzie w ślizg jest problem mniejszy ale też jest wyczowalny luz w kierownicy. Proszę o podpowiedz od czego mil bym zacząć co może byc przyczyna tej nie stabilności. Dodam ze na sucho ten luz tez jest ten luz w kierownicy wyczowalny.Pozdrawiam

Wrzesień 10, 2018, 11:21:45
Odpowiedź #1
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5489
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Normalne zjawisko, łódź myszkuje płynąc powoli. Nic tu nie zrobisz.
Natomiast w ślizgu powinno być ok. Jeśli ci znosi w jedną stronę to możesz to skorygować kompensatorem ( taki mały mieczyk nad śrubą).
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Wrzesień 10, 2018, 14:43:28
Odpowiedź #2
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Hamburg
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dzieki za odp. Właśnie problem w tym ze u mnie tego niema wogóle. Dokupiłem w Niemczech taki stabilizator SE Sport 300 ale nie wiele to pomogło a tak mnie to denerwuje zwłaszcza jak trzeba gdzieś przepłynąć gdzie jest bardzo wąsko.

Wrzesień 10, 2018, 14:46:20
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Hamburg
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Witam ponownie przy mojej Zetce nie ma wcale tego kompensatora. Może to jest przyczyna?

Wrzesień 10, 2018, 14:52:22
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 2987
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ale to by cię ściągało na jedna stronę (chyba) i raczej problem byłby przy ślizgu.

Ja sie na "mechanice" nie znam ale

1. Zakładam, ze masz przekładnie hydrauliczną
- Sprawdzony olej w przekładni ?
- Odpowietrzona przekładnia ?

No chyba że masz mechaniczną i luzy na niej lub wymaga przejżenia.
Ale nie chce mi się w to wierzyć w takiej jednostce (tzn w mechaniczną przekładnie)

RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 10, 2018, 20:01:41
Odpowiedź #5
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Hamburg
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dokładnie przekładnia jest hydrauliczna olej wymieniali mi w serwisie lodzi w Poznaniu to myśle ze mieli pojęcie o tym jak sie to robi  :)

Wrzesień 10, 2018, 21:43:32
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 2987
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
A serwis co powiedzial na to zachowanie ??

Ja pamiętam, ze albo serwis ma taki drogi przyżąd do odpowietrzania albo kręci lewo prawo wiele,wiele razy ...

Generalnie twój opis wskazuje na coś takiego jak w aucie luzy układu kierowniczego (tak zrozumiałem).

Nie wiedzialem, że przy hydraulice (w łodzi) to się zdarza.
Ja bym uderzył do serwisu, to jednak układ kierowniczy.
Nie wiem czy jest możliwe aby coś było nie tak w jego mocowaniu do Z-tki ale warto aby wszystko sprawdzili
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 10, 2018, 21:44:31
Odpowiedź #7
Dziwne to byłoby gdyby zainstalowali tylko hydrauliczną przekładnię. Zazwyczaj przy zetkach jest przekładnia mechaniczna ze wspomaganiem hydraulicznym.
Tracąc hydraulikę możesz zawsze awaryjnie,, dosterować" do domu. Zetką z samą hydrauliką już nie. Dotyczy to również siników zaburtowych.
Samoloty, samochody mają wspomaganie hydrauliczne ale podstawą jest mechaniczne sterowanie.

Trzeba na sucho sprawdzić wszystkie luzy. Nie tylko na sterociągu. Cały układ kierowania zetką. Zetka też ma trzpienie, tuleje i inne bolce.
W tulejach zazwyczaj montowane są wkładki, które trzeba sprawdzać.

Wrzesień 11, 2018, 09:29:50
Odpowiedź #8
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Hamburg
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
W sumie to był servis ktory zajmuje sie yamahą i nie bardzo chcieli wogole do Volvo Penta podchodzić nawet z wydaniem oleju mieli problem tak ze o tym serwisie moge zapomnieć a nie wiem czy jest jakiś inny serwis w Poznaniu ktory naprawia i serwisuje Volvo Penta. Pływam dopiero od 2 lat i narazie nie mam aż takiej wiedzy gdzie kto i co serwisuje ale jeśli ktoś posiada taka wiedzę czy w Poznaniu albo okolicach jest taki serwis to był bym wdzięczny .