Skocz do zawartości

Łódź Regal 2150 LSC


Majster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Łódź Regal 2150 LSC , 4,3 l Volvo Penta z przekładnią Zet SX. Sęk w tym że gdy płynę wolno to Łódź zachowuje sie jak bym był po kilku głębszych tz muszę kierownicą cały czas kręcić prawo, lewo żeby płynąć w miarę prosto ale to i tak nie jest to co byc powinno  :(. Gdy Łódź wejdzie w ślizg jest problem mniejszy ale też jest wyczowalny luz w kierownicy. Proszę o podpowiedz od czego mil bym zacząć co może byc przyczyna tej nie stabilności. Dodam ze na sucho ten luz tez jest ten luz w kierownicy wyczowalny.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to by cię ściągało na jedna stronę (chyba) i raczej problem byłby przy ślizgu.

 

Ja sie na "mechanice" nie znam ale

 

1. Zakładam, ze masz przekładnie hydrauliczną

- Sprawdzony olej w przekładni ?

- Odpowietrzona przekładnia ?

 

No chyba że masz mechaniczną i luzy na niej lub wymaga przejżenia.

Ale nie chce mi się w to wierzyć w takiej jednostce (tzn w mechaniczną przekładnie)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A serwis co powiedzial na to zachowanie ??

 

Ja pamiętam, ze albo serwis ma taki drogi przyżąd do odpowietrzania albo kręci lewo prawo wiele,wiele razy ...

 

Generalnie twój opis wskazuje na coś takiego jak w aucie luzy układu kierowniczego (tak zrozumiałem).

 

Nie wiedzialem, że przy hydraulice (w łodzi) to się zdarza.

Ja bym uderzył do serwisu, to jednak układ kierowniczy.

Nie wiem czy jest możliwe aby coś było nie tak w jego mocowaniu do Z-tki ale warto aby wszystko sprawdzili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne to byłoby gdyby zainstalowali tylko hydrauliczną przekładnię. Zazwyczaj przy zetkach jest przekładnia mechaniczna ze wspomaganiem hydraulicznym.

Tracąc hydraulikę możesz zawsze awaryjnie,, dosterować" do domu. Zetką z samą hydrauliką już nie. Dotyczy to również siników zaburtowych.

Samoloty, samochody mają wspomaganie hydrauliczne ale podstawą jest mechaniczne sterowanie.

 

Trzeba na sucho sprawdzić wszystkie luzy. Nie tylko na sterociągu. Cały układ kierowania zetką. Zetka też ma trzpienie, tuleje i inne bolce.

W tulejach zazwyczaj montowane są wkładki, które trzeba sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to był servis ktory zajmuje sie yamahą i nie bardzo chcieli wogole do Volvo Penta podchodzić nawet z wydaniem oleju mieli problem tak ze o tym serwisie moge zapomnieć a nie wiem czy jest jakiś inny serwis w Poznaniu ktory naprawia i serwisuje Volvo Penta. Pływam dopiero od 2 lat i narazie nie mam aż takiej wiedzy gdzie kto i co serwisuje ale jeśli ktoś posiada taka wiedzę czy w Poznaniu albo okolicach jest taki serwis to był bym wdzięczny .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...