Amela Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Witam wszystkich , po 5 latach pływania łodzią Bayliner 2455 Cierra przesiadłem się na trochę większą Sea ray 275 Sundancer ,nie mogę się przyzwyczaić się ponieważ łódż jest bardzo niestabilna w momencie wejścia w ślizg i nawet przy małym wietrze i trym klapach do dołu buja się na wodzie . Ma wysoki środek ciężkości Amela [09|Cze 08:20 pm]: ma aluminiową płetwę i daszki , zlew i inne rzeczy wysoko zamontowane ... Amela [09|Cze 08:22 pm]: próbowałem po woli slizg kontolowany , zabawę trym klapami ale tak naprawdę dopiero w slizgu się wyrównuje , czy to normalne ? DAN [09|Cze 08:22 pm]: ja jestem opływany na Sundancer 290 z 2015r ,żadnych problemów Amela [09|Cze 08:23 pm]: może dla tego że większy i może ma 2 silniki i jest równiej na wodzie ? DAN [09|Cze 08:23 pm]: tak 2 silniki Amela [09|Cze 08:24 pm]: no właśnie .. moja ma jeden 6,2 Mercrusier 320 km śruby bravo 3 20 ki stalowe Amela [09|Cze 08:25 pm]: ona ma inaczej skonstruowane dno jak w bayliner .. DAN [09|Cze 08:26 pm]: mamy też bylinera chyba 290 taki na ryby też dwu silnikowy ale zaburtowce DAN [09|Cze 08:27 pm]: Sea Ray raz trymowałem jak 11 osób przeszło na lewą burte ;) DAN [09|Cze 08:27 pm]: poza tym nie było potrzeby Amela [09|Cze 08:31 pm]: a czy ktoś zna się na pływalności łodzi i dobieraniu Trym klap ? ja na razie eksperymentuję miałem klapy 31,5 cm x 29 cm teraz je odkręciłem i zamówiłem trochę większe na zewnątrz po 2 cm , do środka po plus 5 cm i do długości plus 5 cm zastanawiam się tez nad tym profilem wywiniętym do góry czy go nie podnieść około 1 cm , może to wszystko poprawi sytuację ? oczywiscie wszystko z umiarem żeby nie przewrócić łodzi na wodzie :) co myślicie większe trym klapy pomogą ? i czy siłowniki dadzą radę ? DAN [09|Cze 08:32 pm]: może ze śrubą pokombinuj oczywiście jak nie masz duopropeller , bo drogo wyjdzie ;) Amela [09|Cze 08:35 pm]: tak mam bravo 3 dwie sztuki ... 20 ki to raczej na razie zostawię ... za większe trym klapy nie chcą drogo ... robią mi na zamówienie DAN [09|Cze 08:36 pm]: to nie wiem DAN [09|Cze 08:36 pm]: Amela jesteś kobietą ? Amela [09|Cze 08:37 pm]: za parę dni napiszę czy pomogło ... nie to nazwa łodzi :) ja jestem Artur ale system nie chciał przyjąć bo było zajęte ... DAN [09|Cze 08:38 pm]: aaaaaaaaaaaaaa bo chciałem zapytać co masz na sobie vmen1 [09|Cze 08:38 pm]: Pływam Sea Rey 280 z dwoma silnikami ale jest wszystko ok vmen1 [09|Cze 08:39 pm]: Trymuj przede wszystkim przekładnię Amela [09|Cze 08:39 pm]: tak właśnie 2 silniki wyrównują poziom vmen1 [09|Cze 08:40 pm]: trzeba ją podnosić w miarę wzrostu prędkości jak dziób idzie do góry Amela [09|Cze 08:43 pm]: zobaczymy może za parę lat zmienię na 2 silnikową ... a z tym podnoszeniem trochę pomaga wiem ale tak naprawdę po przesiadce z Baylainera to jest bardzo duża róznica .. bayliner szedł zawsze prosto i ciężko go było przewrócic na bok ... a ta sama się kładzie jak Bańka wstańka :) Amela [09|Cze 08:44 pm]: Wszystkiego dobrego , napiszę za parę dni co z tego wyszło :) vmen1 [09|Cze 08:45 pm]: załóż wątek to więcej osób przeczyta i coś doradzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Identyczne odczucia odniosłem pływając chaparralem 250 nic się nie wywróciło i trzeba się do tego przyzwyczajać uzupełnij zbiorniki z wodą i po wyjściu w ślizg klapy do góry ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Klapy to chyba do dołu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Po wejściu w ślizg pozycja "0" lub lekko do góry ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Co dadzą klapy do góry jak potrzeba rufe wydobyć z wody a dziób przycisnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Kolego @vmen1, czytaj ze zrozumieniem, OK ??? Napisałem po wejściu w ślizg, tak? Doczytałeś, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Może zwróć uwagę o czym mówimy, nie mówimy o "kajaku" tylko o kilku tonowej łodzi która praktycznie nigdy nie wchodzi w czysty ślizg i cały czas trzeba walczyć z max wynurzeniem rufy i nigdy do tego nie dochodzi jak byśmy chcieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Szkoda, bo w kajaku łatwo byłoby coś poradzić :) Ale jeśli to to nie pływa jak na filmie to znaczy, że "wybitni mechanicy" cóś już poprawiali ;) Oczywiście żeby było lepiej :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Nie ma tam co poprawiać, moja Sea Ray 280/315 z dwoma silnikami i ostatnio na wadze dźwigowej pokazało prawie 5 ton z paliwem, wodą i ściekami, idzie podobnie ale tyłek ma zawsze w wodzie a ryjek nad przy klapach max w dół ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 @vemen1 jak serwisujesz system anty pożarowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 A co tam serwisować? Pociągniesz za dźwignię i musi odpalić, nie próbowałem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.