Skocz do zawartości

Łodzie wyścigowe, wygląd, szybkość i takie tam


Zibi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wyglądają łodzie wyścigowe a jak powinny wyglądać?

Czy sternicy dbają o super wygląd łodzi, czy raczej inne wartości są dla nich ważniejsze?

Wyposażenie łodzi wyścigowych jest bardziej niż skromne.

Czy liczy się tylko to co obowiązkowe, reklama wizualna, waga łodzi dostosowana do przepisów danej klasy

oraz miejsce na podium, jeśli jest to możliwe do osiągnięcia?

 

Poniżej kilka fotek łodzi dosyć znanego w świecie zawodnika.

IMG_0133.jpg.2659e68eb4fe0d7577449424f21cb01c.jpg

IMG_0134.jpg.cc2574c88ed7735779ad9f4ab160a4d6.jpg

IMG_0135.jpg.1e11e51d1a8e8262cf1df5441eccd63b.jpg

IMG_0136.jpg.b12c51092c4852dcf95a42ea76eacd90.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbychu powiedz mi po co jest ten gosciu na tylnym fotelu czy aby jego zadaniem nie jest produkowanie balastu :D :D :D

Widze ze kolega zapatrzył sie na inna klase wyscigowa ale powodzenia zycze i czekam na forme nowej łodki moze bym sobie taka sprawił.

Pewnie pod 60 hp tez by niezle latało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten gościu co siedzi z tyłu albo z boku to robi za nawigatora.

Czyli rozgląda się dookołą i przekazuje info sternikowi.

Jak jest ograniczona widoczność to też przekazuje kurs łodzi.

W tej klasie na zdjęciach jak wyżej, minimalna waga łodzi

gotowej do wyścigu to chyba 750 kg. a długość max. 6,8mb.

a silniki to właśnie Yamaha 90 albo Evinrude 115 KM i osiągają prędkości do 95 - 98 km/godz. 

Nie wiem jakie byłyby osiągi z silnikiem 60KM.

Zobacz Bernico na zdjęciach poniżej. Nic w środku nie ma, tylko wzdłużnice i fotele.

Waga samej skorupy to ok. 220 kg. Reszta to wyposażenie, silnik i dodatkowe obciążenie.

Przy dużej fali ta łódka płynęła jak przylepiona.

Zobacz jaką prędkość Bob osiągnął! Rekordowe ponad 103 mile.

Naszą łódkę w wersji "light" możesz zrobić na mniej niż 400 kg. sam kadłub. Nowej formy na razie nie przewidujemy.

IMG_0065.jpg.73102bb3f9fc00b43ab8fa3c611d37c8.jpg

IMG_0066.jpg.6a5e982828f92a62c3d47f22b280048e.jpg

IMG_0067.jpg.6fe4855db0ea284dccda4cef1c98fab9.jpg

IMG_0068.jpg.24e4d6509bacdf554641cacbce68b5d6.jpg

IMG_0069.jpg.6158d29720df1fda5a1345a526cb604c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łódz wyścigowa powinna być lekka wytrzymała posiadać podstawowe wyposażenie i przed wszystkim liczy się też kształt jej dna, dobrze jest gdy dno posiada specjalne wcięcia, dzięki nim tworzą się poduszki  powietrzne, które polepszają ślizg łodzi. Kolejną ważną sprawą jest czystość łodzi ponieważ wpływa to na jej osiągi i  wygląd, w wyglądzie łodzi ważne jest też jej malowanie, Jeżeli są jacyś sponsorzy ważna jest też ich reklama na łodzi.   
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaniem takiego zbiornika paliwa jest przedewszystkim lekka waga:-) Sam takiego szukam i nie mogę nigdzie znaleźć :-(

Ale pogadam z Bobem to mi coś napewno podpowie:-)

 

 

Zibi ten gość to Bob nie ben 8)

 

 

Pietiabo nowej formy narazie nie robimy ale mamy już przemyślane coby tu zrobić, żeby naszego Madnessa zrobić tak aby przy 115km latał powyżej 90km/h

 

Za niedługo zaczynamy budowę SR-23 w wersji race. Będzie napędzana Yamahą F250 (bo nikt jej odemnie nie chce kupić)

Planujemy przekroczyć 125km/h

Wyposażenie łodzi.... brak. Dwa fotel, hydrauliczny układ sterowania i pompa zęzowa  >:D

Oczywiście zdjęcia będą zamieszczone na forum

 

W przyszłym roku postaramy się udowodnić na brytyjskich wodach "iż Polacy nie gęsi Madnessa swego mają"  8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Możesz rozwinąć temat....

Bo może to jest przyczyną, że łódką daje się pływać po płaskiej wodzie,

a na falach idzie się zabić....jest taka jakaś narowista - nieprzewidywalna, rozbiegana (nie wiem jak to nazwać)

Dla ułatwienia dodam, że łódka już w okolicy 5000 obr/min idzie praktycznie na płycie kawitacyjnej,

minimalnie dotykając wodę częścią rufowa dna (kadłuba). Dokręcić można byłoby do ponad 6000obr.

ale strach w oczach i instynkt samozachowawczy - mówi głośno STOP !!!  ;)

 

Acha - to nie jest jego śruba tylko moja  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o śrubę to tylko tyle, że jest to śruba do pływania "po powierzchni" czy jak to niektórzy nazywają "w kawitacji"

Czyli silnik powieszony jest na tyle wysoko, że 1/3 śruby jest nad wodą.

 

ALE nie da się tego zrobić w przypadku standardowego zasysu wody do silnika - poprostu silnik nie dostałby wody i byś go zagotował.

 

A że jest narowista?? Łódź jest albo szybka albo stabilna  >:D

Małe, lekkie.... normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale Fletcher występuje minimum jako 4 osobowa w długości 16', a ta jest typowo 2 osobowa

i miejsce dla pilota i nawigatora - i nic więcej.....A Fletcher z podobnym dnem, ma miejsce dla minimum 4 osób,

chyba, że się mylę.....A odnośnie śruby, to może by zmienić na normalną śrubę - taką z kominem i lekko obniżyć silnik.

Mogłaby zyskać na stabilności i nie tak dużo znów stracić na prędkości.

Wolałbym, żeby płynęła bardziej stabilnie czyli w sposób kontrolowany

nawet kosztem obniżenia prędkości max.....

Lubię jak to ja prowadzę łódkę, a nie odwrotnie - tak się przyzwyczaiłem  ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...