Challenger Opublikowano 29 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2019 Witam kolegów. Nie znam się za bardzo na siłownikach więc mam pytanie odnośnie odciążenia pawęży kiedy łódź stoi na przyczepie. Kiedy moja łódź nie jest używana i stoi na przyczepie podłodziowej podkładam drewniane klocki pod silnik i opuszczam go tak aby się oparł, odciąża to paweż motorówki o 100kg tylko tak sobie pomyślałem czy to jest OK dla takiego hydraulicznego urządzenia jakim jest siłownik? Rozumiem że wtedy ciśnienie w nim spada... Chętnie posłucham rady kogoś kto ma na ten temat większą wiedzę niż ja, nie chcialbym uszkodzic siłownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 29 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2019 Jeżeli już chcesz przesadnie zadbać o hydraulikę, to po oparciu na klockach zabezpieczających, ręcznie ,,odpuść" ciśnienie w układzie śrubą ręcznego odchylania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Challenger Opublikowano 29 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2019 W moim Suzuki śruba którą się to robi jest strasznie delikatna, miękka. Odkrecalem ja ze 4 razy a już ja trochę zniszczyłem, śrubokręt byl dobrego rozmiaru, ja nie kręciłem nie wiadomo jak mocno a śruba już ma podniszczona główkę :-\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 30 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 Problem tkwi w jakość narzędzia i jego obsłudze ;) a nie w tej śrubie . Nic tam nie grzeb i olej ten siłownik . Zobacz koparki czy spychacze tam się nikt nie przejmuje a chodzi lata .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soltysik Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Kolego "challenger Pawęży łódki nie odciążysz tym sposobem .Szukasz tylko zmniejszenia ciśnienia w hydraulice, ale po co ?! Pozdrawiam Jan Sołtysik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Challenger Opublikowano 1 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Jak wisi ponad 100kg silnik na pawęży a ja oprę go od dołu to rozumiem że już 100kg nie ciąży na pawęży. W mojej poprzedniej motorówce pawęż była klejona po bokach bo jak rozumiem z racji wieku i obciążeń materiał uległ "zmęczeniu" . Teraz mam nowszą łódź i chciałbym jak najdłużej utrzymać ją w dobrej kondycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Kręcenie ,,tą śrubą" jest wskazane. Unikniesz potencjalnych problemów w sytuacjach kiedy będzie naprawdę potrzebna. Jej nie dokręca się mocno. Podobnie jak odpowietrzniki w zaciskach hamulcowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beny72 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Jak na to nie spojrzeć,nie jest to możliwe.Czy silnik będzie podniesiony czy opuszczony,zawsze w jakimś stopniu obciąża pawęż.Jeśli w starej łodzi popękała pawęż to albo była za słaba do silnika,albo było uderzone w coś silnikiem.Z tym drugim miałem tak u siebie,po walnięciu zaczęła pękać na bokach. Zdemontowanie silnika tylko pozostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nomad Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Może z innej beczki ale efekt pożądany osiągnięty. Odciążenie zawsze coś daje. Ja mam powieszony 50kg silnik na pawęży pontonu. Na styku podłogi alu i pawęży pracująca pawęż podtarła materiał jakim jest w tym miejscu podklejona. Przetarcie po 1-dnej godzinie jazdy. Po tym fakcie naprawiłem podtarcie a do ramy przyczepy dorobiłem podporę silnika. Jedynym problemem było precyzyjne dopasowanie podpory aby lekko podtrzymywać silnik i tym samym odciążyć pawęż. Efekt - przejeździłem cały sezon i wyraźnie pawęż przestała pracować . Tym samym nic się nie przeciera. Tak czy siak całkowicie nie odciążysz ale zawsze zmniejszysz działające siły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beny72 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Koledze chodzi o to jak łódź stoi nie o jazdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nomad Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 A mnie chodzi o samą prawidłowość - zawsze odciążenie czy kinetycznie czy stacjonarnie daje jakieś pozytywne skutki. Kwestia skali korzyści bez rozkminiania przecinków i kropek. :P ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Challenger Opublikowano 2 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2019 Nie znam się na siłownikach dlatego zapytałem, czy takie oparcie silnika nie spowoduje jakiś negatywnych skutków w tym siłowniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.