Autor Wątek: Jacht motorowy 10m> silnik zaburtowy czy stacjonarny  (Przeczytany 3829 razy)

Marzec 12, 2018, 16:40:35
  • *****
  • Wiadomości: 509
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
edit musti - wydzieliłem z wątku targowego

Parker pokazał 11-to metrowy jacht z....... silnikami zaburtowymi.
Ładna łódź ale nie wiem dlaczego taka decyzja co do napędu.



Bardzo dobra decyzja co do napedu silnikami zaburtowymi. Zewzgledu na wysokie ceny paliw i mala roznica cen miedzy benzyna a diesel lodzie tego typu juz nie robia ogromne przeloty. Moze krotki wypad na weekend. Dwa silniki wysokoprezne rowniez zajmuja sporo miejsca pod pokladem  i serwis silnikow zaburtowych jest napewno tanszy i szybszy. Moze mniejszy popyt dla polskiego rynku ale na rynek srodziemnomorski napewno wiekszy

« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2018, 11:53:27 wysłana przez musti »
Pozdrawiam
Andre

Marzec 12, 2018, 19:21:59
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 752
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Przy tej długości a zatem i cenie  za jednostkę powyżej 1 mln, nie ma znaczenia cena paliwa.
Natomiast łódź na wodzie będzie wyglądała jak motorówka a nie jacht.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Marzec 12, 2018, 20:18:42
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 509
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Przy tej długości a zatem i cenie  za jednostkę powyżej 1 mln, nie ma znaczenia cena paliwa.
Natomiast łódź na wodzie będzie wyglądała jak motorówka a nie jacht.

sorry kolego ale nie zgadzam sie z Toba . Argumentow jest bardzo duzo wiec zobaczymy ile sztuk Parker sprzeda do nastepnego W i W

Cena lodzi z 2 x Verado 350/400 choc 2 x 200KM to moc zupelnie wystarczajaca bo scigac sie nie bedzie jest napewno o wiele nizsza jak z 2 x Volvo D4 czy D6

PS: zawsze myslalem ze "motorowka" to mala nawet szybka jednostka plywajaca, otwarta i na silnik . Chyba to okreslenie uzyte w kierunku lodzi Parker Monaco duzo odbiega od rzeczywistosci
Pozdrawiam
Andre

Marzec 12, 2018, 21:32:47
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 752
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Nie twierdzę, że tylko diesel do tej jednostki, ale co do wyglądu to nie zmieniam zdania.
Do takiej jednostki tylko silnik zabudowany.Te powieszone na pawęży szpecą tak ładną jednostkę.
A Parkerowi życzę jak największej sprzedaży.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Marzec 13, 2018, 09:17:17
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 509
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Nie twierdzę, że tylko diesel do tej jednostki, ale co do wyglądu to nie zmieniam zdania.
Do takiej jednostki tylko silnik zabudowany.Te powieszone na pawęży szpecą tak ładną jednostkę.
A Parkerowi życzę jak największej sprzedaży.

Nie szpeca tylko dodawaja uroku :) 
Pozdrawiam
Andre

Marzec 13, 2018, 10:28:23
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 2635
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
W PL jest pokaźna grupa motorowodniaków preferujących inboardy.

Tak jak kiedyś była spora grupa kierowców (najczęściej z dłuższym stażem) że tylko większe auto z dużym silnikiem.

Możliwe, ze dla kategorii "jacht" powinny być jakies ekskluzywnie wyglądajace silniki ;)

Generalnie to klienci tego segmentu zagłosują kupując jednostkę lub nie
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 13, 2018, 11:16:30
Odpowiedź #6
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5048
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Możliwe, ze dla kategorii "jacht" powinny być jakies ekskluzywnie wyglądajace silniki ;)

Idzie właśnie w tym kierunku - personalizacji silnika - chodzi głównie o kolorystykę.



Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Marzec 13, 2018, 11:38:30
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 509
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
czy silniki zaburtowe "szpecza" lodz czy nie, co wy na to



Pozdrawiam
Andre

Marzec 13, 2018, 13:15:56
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 907
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Dla mnie oczywista oczywistość, że jacht to duża, zapewniająca hotelowy pobyt jednostka a więc duży silnik wbudowany typu diesel. Mały jacht, taki jak na zdjęciu jest gdzieś na styku i jeszcze może pozwala na kompromis, bo jest mały.
Są przecież duże i bardzo duże motorówki i małe a nawet bardzo małe jachty, ale powiedzmy łódkę krótszą niż 10 metrów nazywanie jachtem jest trochę na wyrost.
Tak sobie myślę, że pomiędzy 10 a 20 metrów przebiega granica gdzie to się nakłada(tyle mają te mniejsze jachty i największe motorówki, na pewno z wyjątkami, ale te wystąpią zawsze).

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Marzec 13, 2018, 13:47:04
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 509
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
W UK to takie lodzie i bardziej wieksze sa znane jako GIN PALACE  ;)
Pozdrawiam
Andre

Marzec 13, 2018, 14:30:58
Odpowiedź #10
"Nie szpeca tylko dodawaja uroku"
W słusznie minionej epoce była taka moda:
Telewizor stał na serwetce i przykryty był serwetką i na nim radio.
Wszystkie sprzęty w kuchni były eksponowane żeby było widać ze są.
A teraz wszystko zabudowują i jak potrzebne to z nich korzystają.
 No cóż z gustem się nie dyskutuje :D

Marzec 13, 2018, 17:49:41
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 2635
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Się nie zgodzę :p  U bardziej majętnych znajomych super lodówki z kostkarkami wyświetlaczami ... niezabudowane

To samo wieże z piekarnikami i mikrofalami.

Z tą zabudową bywa róznie. W sumie na zdjeciu Parkera te silniki są w pewnym stopniu "zabudowane".
Od strony jednostki mało widoczne.

RODMAN to tez pewnego rodzaju "jacht" 31 stóp i też nowa wersja ma dwa zaburtowce i w testach ponoć 40 węzłów osiągała



My mozemy mieć swoje preferencje ale i tak najważniejsze czy w segmencie klientów (dla których jednostka jest adresowana) będzie to mieć znaczenie. Możliwe, że młodsza klientela wręcz może uważać to za bardziej wspólczesne rozwiązanie.

Generalnie życzę klientów i Venie i Parkerowi
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 13, 2018, 18:18:08
Odpowiedź #12
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2204
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Jakieś ponad miesiąc temu rozmawiałem (a była to rodzinna uroczystość)dosyć długo z właścicielem jachtu motorowego 62 stopowego. Są tam dwa silniki diesla każdy po 700 koni i na wale prostym , obecny jacht to już trzecia z kolei Jego" łódka" pływa się dobrze,  służy należycie nic nie nawala w tym roku stuknie jej 2lata:-) Jak na niej popływam to opowiem jak było.

Marzec 13, 2018, 18:51:50
Odpowiedź #13
  • *****
  • Wiadomości: 857
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Moda na silniki zaburtowe bierze się z zapotrzebowania rynku,to właściciele cruiserów 8-9 metrowych którzy wymieniają łodzie i mają juz dośc męki z używanymi stacjonarami widzą tu spokój pływania i są już pogodzeni z utratą komfortowej platformy rufowej w zamian za bezawaryjność pływania,przerabiam to w swoim środowisku wodnym,mówiąc po ludzku widzę to po kumplach.

Marzec 13, 2018, 19:02:27
Odpowiedź #14
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 29
    • Małogoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Bylem, oglądałem, mimo dobrego wykonania ten PH(maxi) nie jest wart tych pieniędzy. Silnik zaburtowy absolutnie w tej kategorii cenowej nieprzystoii... Może i to rozsądne mieć możliwość zawieszenia własnego używanego silnika, ale takie zachowanie przy tych cenach nie powinno mieć miejsca...