Autor Wątek: Jacht motorowy 10m> silnik zaburtowy czy stacjonarny  (Przeczytany 7598 razy)

Marzec 13, 2018, 22:13:32
Odpowiedź #15
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 518
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Obydwa rozwiązania mają swoje plusy dodatnie i ujemne oczywiście. Dziwię się tylko że Parker nie zastosował dowolności wyboru w tak dużej łódce. Brunswick w QS855 tak zrobił i dlatego właśnie go wybrałem, chociaż trochę bardziej mi się podobała MF895 która niestety nie miała opcji stacjonarnego silnika.
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Marzec 13, 2018, 22:25:29
Odpowiedź #16
  • *****
  • Wiadomości: 814
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
@AtoMik właśnie czekałem na Twoje włączenie się do dyskusji.
Każda taka jednostka pływająca po jońskim czy egejskim ma na platformie kąpielowej tzw bączka,
czyli mały ponton, którym można dopłynąć do brzegu, w przypadku braku miejsca przy nabrzeżu w marinie.
Gdzie tu taki pontonik trzymać?
No chyba, że łódź ma tylko służyć do wypłynięcia na zatokę ze znajomymi na piwo.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Marzec 14, 2018, 11:41:27
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 593
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
owocna dyskusja i ciekawa.  :)

Rodman byl pierwszy ktory zrobil podobna lodz ze silnikami zaburtowymi pozniej tylko Parker. Nie jest to oplacalne wykonac oprzyrzadowania dla dwoch wersji w takiej dlugosci. Nalezy sie tylko nastawic na jedna i tu Parker slusznie wybral wersje dla silnikow zaburtowych i w tym kierunku robia marketing i sprzedaz. Jest to wyjatkowy tym jednostki i wiadomo ze nie nalezy sie nastawiac na masowa produkcje. Musze dodac ze jest bardzo duze zainteresowanie ta jednostka z wielu krajow i nie tylko z Europy.

Patrzac na zdjecie to wyraznie widac ze silniki zaburtowe w zasadzie zabieraja tyle miejsca co platforma rufowa na lodziach w wersji silnikow wbudowanych z przekladnia Z. Te silniki jak  wiadomo zajmuja mase miejsca.  Maly ponton mozna zawsze zamocowac na pokladzie plazowym z przodu a miejsce na silnik zawsze sie znajdzie. Nie widze zeby to byl az taki wielki problem ze ma wplynac na decyzje kupic czy nie kupic.
Pozdrawiam
Andre

Marzec 14, 2018, 14:44:25
Odpowiedź #18
  • *****
  • Wiadomości: 2900
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
czy silniki zaburtowe "szpecza" lodz czy nie, co wy na to



A jaki jest udźwig dachu ??
Pack na ponton z silnikiem na dach plus coś sprytnego do ściągania "szalupu" bez wysiłu mięsni (czyli elektrycznie).
Bo faktycznie na wakacje takie jachty stoją w Grecji w zatoczkach a załoganci pływają sobie na pontonach/skuterach/RIB-ach

Jak dla mnie ciężko było zakąłdać silnik 20 HP Hondy na mój ponton  (50kg) to tym bardziej dla właściciela takiej jednostki.

Chyba, że ta jednostka ma jakies super małe zanurzenie i blisko może podpłynać ...
Ale chyba na wakacjach kazdy by chciał jeszcze pontonik
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 14, 2018, 15:13:49
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 814
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Pokład plażowy nie służy do przechowywania pontonu.A nawet gdyby, to kto będzie się mordował z umieszczeniem go tam
a kiedy będziemy chcieli skorzystać  z tego pontonu, to targać go na rufę.Wykluczone.
Ja podniosłem ten temat jako praktyk.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Marzec 14, 2018, 15:16:40
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 593
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
A jaki jest udźwig dachu ??
Pack na ponton z silnikiem na dach plus coś sprytnego do ściągania "szalupu" bez wysiłu mięsni (czyli elektrycznie).
Bo faktycznie na wakacje takie jachty stoją w Grecji w zatoczkach a załoganci pływają sobie na pontonach/skuterach/RIB-ach

Jak dla mnie ciężko było zakąłdać silnik 20 HP Hondy na mój ponton  (50kg) to tym bardziej dla właściciela takiej jednostki.

Chyba, że ta jednostka ma jakies super małe zanurzenie i blisko może podpłynać ...
Ale chyba na wakacjach kazdy by chciał jeszcze pontonik

sorry ale ponton nie jest brany pod uwage a tym bardziej umiejscowiony na dachu z wciagarka to by dopiero szpecilo jednostke
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2018, 15:18:52 wysłana przez musti »
Pozdrawiam
Andre

Marzec 14, 2018, 15:50:42
Odpowiedź #21
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 518
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Widzę że kolega @andretoja chce mnie na siłę przekonać o wyższości świąt bożego narodzenia nad świętami wielkiej nocy. Chodzi o to że silniki stacjonarne mają swoich zwolenników a ich rzesza rośnie wraz z wielkością jednostki.
Rozumiem że Parker świadomie rezygnuje z tego targetu na rzecz zwolenników silników "doczepnych".
Pomijając względy estetyczne  /z gustami się nie dyskutuje/ chętnie poświęciłem miejsce na silnik pod pokładem żeby cieszyć się pełnowymiarową platformą kąpielową  8).
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Marzec 14, 2018, 16:36:12
Odpowiedź #22
  • *****
  • Wiadomości: 593
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Widzę że kolega @andretoja chce mnie na siłę przekonać o wyższości świąt bożego narodzenia nad świętami wielkiej nocy. Chodzi o to że silniki stacjonarne mają swoich zwolenników a ich rzesza rośnie wraz z wielkością jednostki.
Rozumiem że Parker świadomie rezygnuje z tego targetu na rzecz zwolenników silników "doczepnych".
Pomijając względy estetyczne  /z gustami się nie dyskutuje/ chętnie poświęciłem miejsce na silnik pod pokładem żeby cieszyć się pełnowymiarową platformą kąpielową  8).

Witam Kolege

w zadnym wypadku  :)  :) :) bo sam jestem zwolennikiem silnikow stacjonarnych bo moj UK demo Rib ma nawet dwa pod pokladem i jestem z nich bardzo zadowolony (prawie wszystkie poprzednie rowniez mialy stacjonarne silniki ale tylko po jednym. Sa zwolennicy jednych i drugich silnikow a w przypadku lodzi Parker Monaco firma konstrukcyjna Tony Castro Design w Southampton miala wytyczne tylko pod silniki zaburtowe . Zrobili bardzo dobry design. Wiatr i Woda to 5-ta wystawa od wrzesnia 2017 gdzie ta lodz byla prezentowana i musza powiedzic ze zostala bardzo dobrze przyjeta na wszytkich tych wystawac. (La Rochelle , Paris, Barcelona, Dusseldorf i Warszawa. Pierwsze zamowienia juz wplynely. Aby tak dalej

Prosze popatrzec na zdjecie bo sa dwie male platformy kapielowe a zas duza platforma nad silnikami do opalania nawet do skoku do wody
Pozdrawiam
Andre

Marzec 14, 2018, 16:56:14
Odpowiedź #23
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2358
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Osobiście uważam,że w tego typu jednostce jak Monaco  bardziej bym widział silnik stacjonarny.  Ktoś miał inną wizję i to przyjmuje do wiadomości, a czy to mi się podoba czy tez nie, to już inna kwestia . Faktem jest ,że w razie awarii silnik zaburtowy (ta nazwa silnika jakoś mi bardziej odpowiada) jest wygodniejszy do naprawy, obsługi, ale stacjonarny z pewnością bardziej komfortowy dla ucha podczas rejsu. Co prawda te duże silniki  zaburtowe do już są V8 np Yamaha 350 konna, przypuszczam ,że Mercury 400-tka to juz tez V8 są ciche i o dużej kulturze pracy wiec i na wolnych obrotach tez ich nie słychać. Nie wiem czy podczas rejsu np z 3000 obr/minutę łodzią z silnikiem stacjonarnym nie ma odczuwanych wibracji i czy to może przeszkadzać.
Faktem niezaprzeczalnym jest ,że i jedna i druga jednostka z zaburtowym czy stacjonarnym to fajna sprawa:-)

Marzec 14, 2018, 19:30:32
Odpowiedź #24
  • ***
  • Wiadomości: 244
    • Wschowa
  • Akwen: Odra środkowa
Dobrze napisane.

Marzec 14, 2018, 22:55:16
Odpowiedź #25
  • *****
  • Wiadomości: 814
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Wywiązała się fajna dyskusja.
A wracając do samego Monaco, to trzeba głośno powiedzieć, że bardzo ładny jacht.
Czuć świeżość konstrukcji.Na targach wystawione były dwa Galeony podobnej wielkości.
Który wybieracie?
Parker czy Galeon?
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Marzec 15, 2018, 10:41:08
Odpowiedź #26
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 518
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Parker czy Galeon?

Może właśnie tutaj Parker dostrzegł niszę dla jednostki z silnikami zaburtowymi, bo większość w tym gabarycie ma stacjonarki.
No i oby trafili, a skoro już są zamówienia to się powinno udać, czego oczywiście firmie życzymy  :)
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Marzec 15, 2018, 12:21:09
Odpowiedź #27
  • *****
  • Wiadomości: 814
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Po angielsku udzieliłeś odpowiedzi  :)
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Marzec 15, 2018, 20:31:39
Odpowiedź #28
  • *****
  • Wiadomości: 1061
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Co do Parkera i Rodmana mam tylko jedno pytanie: Po jaką cholerę zakrywać te silniki jakimiś plastikami?
Skoro jest zaburtowy to jest zaburtowy a nie schowany zaburtowy który udaje zabudowany

Amerykanie też się przesiadają na zaburtowce w jachtach ale nie kryją się z tym

Marzec 15, 2018, 20:36:04
Odpowiedź #29
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2358
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne

Może się wstydzą swoich silników:-)
A na tej focie którą wkleiłes byłoby wręcz nietaktem zakrywać takie motorki:-)