Autor Wątek: Jacht motorowy 10m> silnik zaburtowy czy stacjonarny  (Przeczytany 8074 razy)

Marzec 15, 2018, 20:48:07
Odpowiedź #30
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Parker i Rodman też nie należą do brzydkich.
Jedynie takie zakrywanie przypomina mi "studnie" w łodziach żaglowych czy motorsailerach gdzie chowa się 15 konny silniczek

Marzec 16, 2018, 09:18:09
Odpowiedź #31
  • *****
  • Wiadomości: 606
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Parker i Rodman też nie należą do brzydkich.
Jedynie takie zakrywanie przypomina mi "studnie" w łodziach żaglowych czy motorsailerach gdzie chowa się 15 konny silniczek

Sorry Mike_G ale silniki nie sa zakryte. Doskonale je widac moze nie z gory poniewaz tam jest poklad plazowy / lawka. Bardzo dobrze pomyslane przez projektanta
Pozdrawiam
Andre

Marzec 16, 2018, 11:26:35
Odpowiedź #32
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
@andretoja, pomysł jest fajny, zagospodarowanie miejsca na pokład plażowy jest też okej
Jedynie nie podoba mi się to wizualnie :-/
Ale jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje.

Cała łódź robi na mnie ogromne wrażenie. Ale jakbym miał ją kupić to kupiłbym w komplecie z wyrzynarką i obciął ten pokład słoneczny haha. Zostawiając wysokie tylne oparcie
Szczególnie, że pokład słoneczny jest też w części dziobowej

Marzec 16, 2018, 11:28:22
Odpowiedź #33
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
albo zbudowałbym inną kanapę, jako opcja.

Marzec 16, 2018, 14:37:37
Odpowiedź #34
  • *****
  • Wiadomości: 606
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
@Mike_G sam wiesz ze kazda taka opcja to dodatkowe oprzyrzadowanie a kazde dodatkowe oprzyrzadowanie to dodatkowe koszta . Po 5 wystawach opinie sa super zobaczymy co dalej . Nie widze zeby ten design sie zmieni przy tym modelu.
Pozdrawiam
Andre

Marzec 16, 2018, 15:48:29
Odpowiedź #35
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Oczywiście, że każda forma to dodatkowy wydany grosz
Tak jak mówię całościowo łajba na 5 z plusem

Marzec 19, 2018, 16:58:30
Odpowiedź #36
  • ***
  • Wiadomości: 153
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Adriatyk
Ja mam u siebie silnik zaburtowy i nijako stałem się jego zwolennikiem (ale nie jakimś maniakiem), bo przed zakupem wydawało mi się, że jak kupię to tylko z silnikiem stacjonarnym, ale liczba plusów dodatnich przeważyła plusy ujemne :)

Wydaję mi się, że Parker poszedł po prostu w kierunku ogólnoświatowego trendu - silniki stacjonarne z roku na rok sprzedają się słabiej, a ich miejsce zajmują właśnie outboardy i po części silniki strugowodne - oczywiście mowa o małych łodziach (moim zdaniem napęd strugowodny ma przed sobą renesans w małych łodziach). Mam na myśli głownie rynek USA, jestem czlonkiem Club Sea Ray i tam sporo na ten temat można wywnioskować. Z resztą mój model jest jednym z nielicznych w PL z silnikiem zaburtowym (głównie sprzedają się z inboardami), natomiast w USA łatwiej znaleźć outboarda niż inboarda.
Ja się nie znam i jestem głupi, ale tak się dzieje i tyle.

Aaa... jak ktoś myśli, że zawsze silnik stacjonarny jest cichszy od zaburtowego, to jest w błędzie - bynajmniej w mojej łodzi jest ciszej i z mniejszymi wibracjami (a raczej jest brak jakichkolwiek wibracji w porównaniu z inboardem).
Sea Ray 19SPX Select - Outboard - Mercury 150KM

Marzec 22, 2018, 08:05:41
Odpowiedź #37
  • **
  • Wiadomości: 52
    • okolice Stargardu
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Wyposaźam  właśnie łódkę  9-cio metrową.  Jestem jeszcze przed  zakupem silnika. W dyskusji jaki silnik, pozostaje jeszcze kwestia bezpieczeństwa. Jednak  silnik wewnętrzny jest złodziejoodporny.
Zdarzają się również pożary. W tym wypadku silniki na zewnątrz wydają się bezpieczniejsze, choć zbiorniki paliwa dalej są w środku.

Marzec 23, 2018, 11:19:37
Odpowiedź #38
  • ***
  • Wiadomości: 153
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Adriatyk
W przypadku dużego silnika zaburtowego - powiedzmy 150KM i większe to nie jest takie proste ukraść silnik - głównie z racji dużej wagi... oczywiście zdaję sobie sprawę, że złodziej wszystko potrafi i można się zdziwić, ale co innego zdemontować silnik 15KM i z nim szybko uciec, a co innego 200KM.

A może mi się tak tylko wydaję i jestem w błędzie? Kurdę, sam nie wiem  :-\
Sea Ray 19SPX Select - Outboard - Mercury 150KM

Marzec 23, 2018, 12:08:46
Odpowiedź #39
  • *****
  • Wiadomości: 1081
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Na takie akcje są przygotowani. Dla " specjalisty " 15KM czy 150KM nie ma znaczenia.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Marzec 23, 2018, 13:11:32
Odpowiedź #40
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Ukraść można wszystko. Ale nie to jest tematem.

Gratuluję Parkerowi prestiżowego modelu i życzę dobrej sprzedaży!

Monaco 110 może się podobać, w kat. jachtów 11m wyróżnia się wyglądem. Moim zdaniem 90% odbioru wyglądu jachtu dają spojrzenią od dziobu i burt, te są niemal doskonałe w Monaco, więc jacht nie traci na swoich zaburtowcach. Mnie w niczym one by nie przeszkadzały. Oczywiscie, zagorzali "inboardowcy" i tak pójdą do konkurencji, wiadomo, to nie jacht dla nich.

Wzorowe rozplanowanie pokładu, przynajmniej z rysunków i zdjęć. Ciekawe jak wykonanie, trzeba by dotknąć, pomacać.  Zwróciłem na niego uwagę w Boote Magazine, ale to tylko króki opis. Przydałby się kompleksowy test, w tym prędkości, zużycie itp. - planujecie?

Wadą rozwiązania "zaburtowego" jest w zasadzie brak możliwości wyboru diesli (nie biorę pod uwagę horrendalnie drogich pojawiających się takich silników), a diesle stacjonarne jednak zyskują na popularności. 

Inna sprawa - sugeruję na stronie Parkera naprawić błąd. Mimo wybranego jęz. polskiego, po wejściu w Monaco opis jest tylko po angielsku...   
 
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2018, 11:14:59 wysłana przez Marsik »
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Marzec 30, 2018, 15:45:31
Odpowiedź #41
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5486
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Temat ucichł. Kolejny przykład - szpeci czy dodaje uroku?





Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Marzec 30, 2018, 16:15:19
Odpowiedź #42
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Na pewno jest dużo tańszy. Tańszy w zakupie, w serwisie i mniej pali
Jest równie cichy i bardziej zaawansowany technologicznie

Do tego lżejszy co za tym idzie łódź jest szybsza i mniej pali

W sumie same zalety

Nawet w świecie high performance takie fabryki jak Outerlimits czy Skater wchodzą w silniki zaburtowe
Większości klientów wystarcza prędkość 160-180 km/h więc i takie silniki dają sobie radę za ułamek kosztów
dużych, mocnych big bloków
Jak chcesz płynąć 250-300 oczywiście już mocy za mało haha



Marzec 30, 2018, 16:46:59
Odpowiedź #43
  • *****
  • Wiadomości: 1250
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Zdecydowanie szpeci, nie estetyczne.

I jestem odwrotnego zdania niż @MIKE_G, że tańsze to lepsze, jest zresztą powiedzenie "kto tanio kupuje, 2 x kupuje" - bo?.....bo np mu ukradną.
Rynek wtórny kradzionych silników zaburtowych jest obszerny, wbudowanych znikomy.
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2018, 17:15:46 wysłana przez vmen1 »
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Marzec 30, 2018, 17:43:55
Odpowiedź #44
Jakby doczepił zgrabnie pomalowaną przyczepkę. :D
A merytorycznie- korzystanie z platformy mocno utrudnione,
 cumowanie rufą także,
 holowanie zabawek także.
i.t.d.
Taki jachcik jest do pływania, a nie do oglądania silnika.
Po prostu ma działać i to tak aby w pełni wykorzystać jego walory.