Skocz do zawartości

Sea doo rxp 255 czy kawasaki ultra 300x


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry  

Planuje zakup pierwszego skutera wodnego dla mnie ojca i syna do zabawy i czasem na wyprawę  zastanawiam się nad 

SEA-DOO 215 wymieniony silnik na 255 z 2008r 84 mth

Kawasaki  ultra 300x 2013r 110mth

 

Proszę o waszą  opinię za i przeciw każdy z  was ma jakieś doświadczenie z tym sprzętem 

 

I na co zwracać uwagę  przy  zakupie

Z góry dziękuję za odpowiedź 😀 

 

Edytowane przez ppawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • ppawel zmienił(a) tytuł na Sea doo rxp 255 czy kawasaki ultra 300x

A to musisz popływać co Ci leży lepiej. 
Kawasaki ma kompresor który jest inny bezobslugowy, nic nie da sie z nim zrobić, a padnie na bank w końcu  i jego wymiana to 8-10k. Dość mało ich na rynku jest. Kultura pracy za to spoko! 
 

Rxp też nie anioł, już dłubany - inny motor. To ten czarno żółty za 18.5k od handlarza? 
Tu nie masz wcale pewności co kupujesz z jakim przebiegiem bo ona mają trochę mało h jak na 16 i 11 lat. A co ze zrobionym serwisem? Miały? Czy na gębę ? Wsadził jakiś silnik z jakimś ecu i zegarami i składak taki wystawia, a ludzie jak ćmy do ceny lecą. 
 

 

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć 

Dziękuję za odpowiedź 

 

Pływać  planujemy w dwie osoby i ciągać coś za sobą 😀 i oczywiście  samemu poszaleć 

Co sądzicie  o  sprzęcie  z skandynawi? bo ceny mają  konkurecyjne nie chcę pływać jeden sezon i potem bujać się po serwisie z remontami 

Znajomy twierdzi że rxp 255 i 300 reszta nie istnieje przecież  są inne modele np GTR 215  jak macie doświadczenie z innymi modelami opiszcie mi je proszę 

Ogólnie  szukam czegoś  od 200 kucy tak do 40 tys 

 

Pozdrawiam 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 40 to spokojnie dostaniesz sprzęt 

polecam rxp 260, lub yamahe svho fx. 
to tak dla 2 osób ok. Zawsze sprzedasz wyrazie deficytu 

Skandynawia jak wszędzie oferuje dobry sprzęt ale i zdążyć się mogą bonusy . 
Lecz nie łatwo tam kupić coś na własną rękę. 

 

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyżej za 40k można dostać 260 z iBRem , 

te 84mth to całkowita fikcja.

 

jeśli jakieś zabawy , jazda we dwójkę,  ciąganie zabawek polecałbym rxtx

 

kazdy ze skuterów jest ok jesli jest sprawny i nie zameczony.  nie jest problemem po zakupie wrzucić w naprawę 15tys zł, więc warto dobrze to sprawdzić lub nie szkodowac kasy na sprawdzenie tego przez kogoś ogarnietego w temacie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze taka ciekawostka PRZESTROGA  , dla wszystkich szukających skuter wodny .

 

jest na YT kanal Felixiada i gość wcześniej mial Sparka i postanowił sprowadzic z USA rxpx300.

 

oczywiście stało się  to,  czego można było spodziewać,  prawidłowa naprawa tego przekroczyłaby wartość zakupu nowego skutera (ok. 100tys.)  w końcu gość się poddał i sprzedal skuter uszkodzony . 

 

gość niby w temacie a i tak popełnił masę dziecinnych błędów, jak zakup skutera z USA w czasie (rok temu), gdy to byl towar deficytowy i na aukcjach byl sam złom za olbrzymią kase 

Screenshot_20240216_121532_YouTube.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wyglądają na zdjęciach dobrze , zacząłbym od sprawdzenia tego 2014 i nie czekałbym bo sezon rusza , zapłać jakiemuś serwisantowi za sprawdzenie jego 

pokrowiec i przyczepa SD to fajne dodatki, skuter nie wygląda na zmęczony, ale też nikt nie żałował na nim PLAKa, więc się nie zdziw jak PLAK zejdzie, że trochę rysek i mankamentów  wyjdzie.... 

trzeba tylko wykluczyć , czy silnik nie ma problemów i kadłub nie był klejony, czy są oznaki otwierania pieca (nasi tu byli)  

 

Szwecja to możliwe, że słona woda, Bałtyk nie jest tak tragiczny jak Floryda czy Środziemne ,   więc niech serwisant sprawdzi, czy nie ma jakiś z tym związanych uszkodzeń  

 

dowiedz się czy jest jakaś potwierdzona historia serwisowa, czy sprzedający coś wie o przebudowie SC. 

 

Jeśli wszystko z silnikiem, kadłubem jest ok, jak by się udalo zrobić test na wodzie i osiągał 8000rpm i prędkość min 110km/h, nic nie wibrowało, nie przegrzewal się,  to całkiem dobrze. 

 

Możliwe, że nie będzie 100% informacji o przebudowie SC, to nic, po prostu szykuj się, na start na duży serwis, olej, świece, smar na łożysku śruby, przebudowa SC, nie wiem ile to może kosztować w PL 2.5kzł, możliwe że coś dojdzie ekstra jak wearing, sprawdzenie IC, inne.. Ale jak przepływasz  rok bezproblemowo,  następny serwis będzie mały, głównie olej.      

Edytowane przez Kazik_usa
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sezon tuż tuż  oferty przyciągają,

ale 260 rxp za 48 !!?!?
 

Dla porównania - kolega mówi że 37k z przyczepą 35k bez: 
https://m.olx.pl/d/oferta/skuter-wodny-sea-doo-rxp-260-rs-CID767-IDWVC9K.html

 

stoi u mnie w firmie jak kilka innych sprzętów ekipy która latamy.  Naprawdę zacny sprzęt.  Papiery na przeglądy z ostatnich 2-3 lat.  Na Kompresor także. 
też ze Szwecji ale nie pływał w słonym. 
kupiony głęboko w lądzie. 

 

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć 

Dzisiaj obylem wstępne pływanie rxp 300 

8000 rpm i 110 km zapiolem

Ale na wolnych obrotach miał 2000 rpm opcja Eco   trochę mułowaty ale na sport zap....ala  

Przy ruszaniu dało się odczuć  szarpnięcie  

 

CO SĄDZICIE??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli normalnie. Eco jest do pływania eco i nie ma tam przyspieszenia. 8000 rpm znaczy że teoretycznie oryginalne

oprogramowanie ma - bez tuningu. 110km/h  jest ok. 
na wolnych 2000 to zwyczajna sprawa. A czy na sport zapier… to tylko odczucie z  pierwszego pływania. Obiektywnie tylko ktoś kto pływał na paru rxp odpowie czy zapier… czy muł. 
Wstępnie też patrz czy wszystkie węże opaski i uchwyty zaczepy kabli  są oryginalne, czy nieobrobione śruby itp. 

Edytowane przez Saturn
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko zinterpretować co masz na myśli mówiąc „szarpnięcie”. Może to jest odczucie spowodowane wytworzeniem ciśnienia w jet pompie. 
Wiesz, dobry rxp przy starcie „wyskakuje” z wody. 
Nie ma tam sprzęgła, pompa jet jest na sztywno z wałkiem i wałem. 
Serwis i namacalne sprawdzenie kutra będzie lepsze niż forumowe dywagacje. 

Edytowane przez Saturn
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ppawel napisał:

Cześć 

Dzisiaj obylem wstępne pływanie rxp 300 

8000 rpm i 110 km zapiolem

Ale na wolnych obrotach miał 2000 rpm opcja Eco   trochę mułowaty ale na sport zap....ala  

Przy ruszaniu dało się odczuć  szarpnięcie  

 

CO SĄDZICIE??

RXP dolatuje do 8050 (limit) i prędkość GPS około +/- 115km/h, wskazania km/h z liczniczka no ogół są trochę wyższe, 8000rpm ok, prędkość trochę niska, jak wersja USA z limiterem prędkości (110km/h) , ale to czuć,  wtedy spadają obroty do np. 7700, 7800 

Pare rzeczy mają wpływ na rpm, obecnie woda i powietrze są zimne, więc lata najszybciej w sezonie..... , prędkość to stan wearingu, śruby, zafalowanie, waga użytkownika.

 

2000 idle, to za wysoko o 200-300pm, może wskazywać to na jakiś problem. 

 

Edytowane przez Kazik_usa
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej tuningi 

 

moc sea doo 300 I 1800svho jest bardzo zblizona... I to dowodza wyscigi rownolegle, ida podobnie,  w testach stock ,   troche SD bylo szybsze

 

szacuje sie , ze przy 7800 rpm  Yamaha ma okolo 290KM I ogranicznik doladowania , moc katalogowa 250km jest wynikiem rynku amerykanskiego i odnosi sie do obrotow po zadzialaniu ogranicznika predkosci I spadku obrotow do  7300rpm = 250KM

 

znowu SD 300 , przy udezeniu w ogranicznik szacuje sie , ze ma okolo 300KM w idealnych warunkach. 

 

realnie pewnie SD300 ma mniej mocy niz 300 , Yamaha troche wiecej niz 250, ta roznica moze wynosic z 10KM miedzy skuterami. 

 

Amerykanskie prawo dopuszcza podawanie nieprawdziwej mocy, dokladnie nie pamietam ale to chyba jest 5%. Nie pamitam dokladnej wartosci , ale kiedya byla podana realna  moc SD260 I rlta roznica byla wlasnie w tym zakresie dopuszczonych % .. 

 

szacuje , ze 2025 bedzie juz rokiem unormalizowanym i producenci beda walczyc o klienta.

 

swierze roczniki  1800svho moga poleciec w dół,  bo podejrzewam, ze wejdzie 1900 svho I bedzie rwanie wlosow jak z SD325 

 

narazie ECU 325 nie jest odblokowane, takze lekko dlubnieta 300 to dobra i tania alternatywa, na moc  

 

 

Edytowane przez Kazik_usa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...