Skocz do zawartości

Pytania początkującego „armatora”


Mateusz1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, to mój pierwszy post na forum. Od jakiegoś czasu czytam gdyż jestem dopiero przed zakupem pierwszej łódki.

 

Mam kilka pytań praktycznych i chciałbym zrozumieć zanim zabiorę się do zakupu Łodzi. Brakuje mi praktycznej wiedzy „armatora” i jak „operacyjnie” wyglądają poszczególne sprawy.

 

 

Załóżmy, że rozważam zakup typowej Łodzi motorowej 4-6m, silnik przyczepny 30-50km.

 

Pytania mam takie (lub jesli dobrze rozumiem to tak wyglada kolejność czynności):

1) Łódź kupię, zostanie odwieziona do mariny/porty. Rownolegle rejestracja. Silnik kupuje i firma sprzedająca zamontuje silnik w porcie (plus podłączenie do konsoli sterowniczej).  Silnik waży >50kg więc raczej nie jest to zadanie dla 1 osoby.

 

Jak robicie to w praktyce ? Wszystko w 1 firmie ? W kilku ?

 

- po sezonie trzeba będzie zrobić przegląd - jak w praktyce robi się takie przeglądu? Kto zdejmuje silnik ? Firmy odbierają silnik z mariny ?  Analogicznie jak to wyglada z przeglądem Łodzi - układu kierowniczego ?

 

- zimowanie - jak w praktyce wyglada zimowanie ? Za silnik rozumiem płaci się oddzielnie od Łodzi. Ew. w domu tylko potem znowu nie wyobrażam sobie jak zamocować samodzielnie 60kg sprzętu  na Łodzi ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyczepie wieziesz do mechanika i ci instaluje na wodzienprzy takich jednostkach sie nikt w to nie bawi gdyz nie zawsze jest dostep do przeprowadzenia kabli i ciegien w wygodny sposob i trzeba sie gimnastykowac.

 

Kupujesz udke kupujesz silnik i wieziesz do warsztatu i ci montuja chyba ze kupujesz udke z silnikiem u dilera to on ci to ogarnia. Rejestrujesz dopiero jak masz numer silnika.

 

 

Ja jak bym kupil sama skorupe zawizlbym np do marine serwis w warszawie tam za pomoca podnosnika podnosza silnik i go odpowiednio montuja. Przeciagaja kable sterowanie itp itd.  Po zamontowaniu albo udke rejestruje u nich albo w innym punlcie  lub w pzz. Przy tej mocy nie ma znaczenia.

 

 

Mozesz zaplacic za przeglad na wodzie ale placisz ekstra i dwa trzy wypady i zwraca ci sie przyczepka do udki.

 

Wiec wyciagasz udke i wieziesz do serwisu na przeglad. 50kg to wazy yamaha 15km w 4t w stopie s i na rumplu. Wiec 30 50km wazy od 60 do 100kg.

 

Serwisujesz wg zalecen producenta np nowy silnik po 10h wymiana oleju i filtrow. A potem po sezonie lub przed. Zalezy jaki silnik koszt 300zl w gore. Zalezy co trzeba dodatkowo wymienic np wirnik pompy wody swiece przewody. Kupujesz nowy czy uzywany silnik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź.

 

Rozważam wszystko nowe. Nie znam się na „tym” więc mam obawy o kupno używanego by potem drugie tyle nie włożyć na naprawy.

 

 

Mam pytanie jeszcze o zimowanie. Jeśli silnik to ponad 60kg to w takim razie zakładam, że zimuje się taki silnik i Łódź gdzieś gdzie jest hala „podgrzewana”? Wtedy albo taka firma zdejmuje silnik lub i potem ew. jakoś zakłada?  Problem taki widzę, że nawet mając samochód w jakim mogę go położyć i przewieźć to wyjmowanie / wkładanie to ciężka sprawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...