Autor Wątek: Sea Doo Utopia 205 240efi v6 z 2004 roku - czy warto ?  (Przeczytany 195 razy)

Czerwiec 11, 2018, 08:58:53
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Sternik Motorowodny
    • Zabierzów / Kraków
  • Akwen: Wisła górna
Witam

zastanawiam się nad sprzedaża mojego Sea Doo Sparka i powrotem do czegoć czym mogę pływać z dzieckiem
zastanawiam się na łodzią 5-6,5m
wpadła mi w oko taka łódź: http://www.energoboats.com/index.php/20ft/53-sea-doo-utopia-205
widziałem na własne oczy, wygląda ok, sprzedawca twierdzi, że wszystkie łodzie od niego mają pełny remont silniki
i teraz pojawiające się wątpliwości:

1. zestaw jest do sprzedaży razem z przyczepą, jednak przyczepa nie ma hamulca najazdowego, więc moim zdaniem jest w Polsce kompletnie bezużyteczna, ja osobiście  w2 samochodach w dowodzie rejestracyjnym mam maksymalną masę przyczepy bez hamulca do 750kg

2. czy te silniki Waszym zdaniem są żywotne, wiem że nie będzie to porównywalne z 3.0 Mercuiserem ale chcialbym wiedziec jakie są realne przebiegi takiego silnika ? 500mth mniej czy więcej ? oraz jakie z Waszego pdoświadczenia mogą być koszty eksploatacji (naprawy)

3. najważniejsza sprawa to spalanie, z jakimi wartościami powinienem się liczyć pływając z reguły spokojnie bo z małym dzieckiem i rodziną

4. czy ktoś kupował coś w ogóle od tego sprzedawcy ? macie jakies opinie na jego temat ??

inną opcją od tego smaego sprzedawcy jest to: http://www.energoboats.com/index.php/19ft/50-rinker-captiva-192br
jednak łódź dopiero przyjechała i nie jest jeszcze gotowa do sprzedaży, będzie dopiero za około 2 miesiące pytanie czy lepiej czekać czy nie na tego Rinkera, co polecacie ?

będę wdzięczny za wszelkie informacje
Sea Doo Spark 3UP HO

Wczoraj o 10:11:13
Odpowiedź #1
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Sternik Motorowodny
    • Zabierzów / Kraków
  • Akwen: Wisła górna
Czy naprawde nikt nie ma nic do powiedzenia na temat łodzi, silnika lub sprzedawcy ?
Sea Doo Spark 3UP HO

Wczoraj o 19:42:40
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 1051
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
No cóż, zadałeś wiele pytań a tym samym poruszyłeś wiele wątków.
Ja generalnie odradzam zakup od handlarza, musisz mieć świadomość że takie sprzęty są sprowadzane z USA, najczęściej po powodziowe i potem tu szyte agrafkami.
Zalecam zakup u osoby prywatnej i to nie dyletanta bo i takich spotykałem, ale od kogoś kto się pasjonuje motorowodniactwem (większość na tym forum)

Natomiast co do samych łodzi Sea Doo to trochę stary egz sobie upatrzyłeś, osobiście bym polecał nie starsze jak 2008r a składa się na to wiele skoków technologicznych w Sea Doo.

Pływam challenger 180 SE i dołożyłem wiele starań aby nie kupić poniżej 2008 roku.
Na tym forum jest nikła ilość użytkowników tych łodzi o ile nie jestem sam więc nie spodziewaj się wielu rad.
Dodam jeszcze że są to łodzie typowo na śródlądzie, na morzu przy niewielkiej fali szybko łapią wodę na pokład.
Generalnie łodzie typu Jet nie są u nas popularne z uwagi na duże spalanie, za to są fajne do wariactw;)
Silniki  3.0 Mercuiser są ok i nie ma jakiejś górnej granicy przebiegu o ile są dobrze serwisowane, po prostu w miarę upływu lat będą coraz wyższe koszty tego serwisu , inna bardziej speedowa wersja to Rotax z doładowaniem, jest wyższa moc ale i koszty serwisu wyższe.

Z przyczepą miałem podobnie ale sobie poradziłem;) Wszystko zależy od tego ile i gdzie chcesz ją ciągać.

Dodam jeszcze że śledzę rynek łodzi od dłuższego czasu i nie widzę aby ten EnergoBoats coś sprzedawał, co roku te same łodzie wystawiają.
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 20:00:53 wysłana przez vmen1 »
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Dzisiaj o 18:08:53
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Sternik Motorowodny
    • Zabierzów / Kraków
  • Akwen: Wisła górna
Dzięki za odpowiedz, fajnie że coś w ogóle się pojawiło
generalnie budżet to 50 000 zł, więc z nowszych rocznikach nie poszaleje, chcę powiększyć ten budżet ale za 2-3 lata (wszystko w swoim czasie)
łódź osobiście widziałem i wygląda naprawde dobrze, dochodzi do tego gwarancja od EnergoBoats, ciągle pojawiające się pytania to spalanie ? jak będzie palił taki Mercury 2.5 EFI v6 240KM ? ma ktoś doświadczenie z takim silnikiem ? jak jest z jego awaryjnością czy tak jak z Rotaxami 4-tec 200-300 mth i remont ?
Sea Doo Spark 3UP HO