Skocz do zawartości

Sea Doo Utopia 205 240efi v6 z 2004 roku - czy warto ?


gregstaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

zastanawiam się nad sprzedaża mojego Sea Doo Sparka i powrotem do czegoć czym mogę pływać z dzieckiem

zastanawiam się na łodzią 5-6,5m

wpadła mi w oko taka łódź: http://www.energoboats.com/index.php/20ft/53-sea-doo-utopia-205

widziałem na własne oczy, wygląda ok, sprzedawca twierdzi, że wszystkie łodzie od niego mają pełny remont silniki

i teraz pojawiające się wątpliwości:

 

1. zestaw jest do sprzedaży razem z przyczepą, jednak przyczepa nie ma hamulca najazdowego, więc moim zdaniem jest w Polsce kompletnie bezużyteczna, ja osobiście  w2 samochodach w dowodzie rejestracyjnym mam maksymalną masę przyczepy bez hamulca do 750kg

 

2. czy te silniki Waszym zdaniem są żywotne, wiem że nie będzie to porównywalne z 3.0 Mercuiserem ale chcialbym wiedziec jakie są realne przebiegi takiego silnika ? 500mth mniej czy więcej ? oraz jakie z Waszego pdoświadczenia mogą być koszty eksploatacji (naprawy)

 

3. najważniejsza sprawa to spalanie, z jakimi wartościami powinienem się liczyć pływając z reguły spokojnie bo z małym dzieckiem i rodziną

 

4. czy ktoś kupował coś w ogóle od tego sprzedawcy ? macie jakies opinie na jego temat ??

 

inną opcją od tego smaego sprzedawcy jest to: http://www.energoboats.com/index.php/19ft/50-rinker-captiva-192br

jednak łódź dopiero przyjechała i nie jest jeszcze gotowa do sprzedaży, będzie dopiero za około 2 miesiące pytanie czy lepiej czekać czy nie na tego Rinkera, co polecacie ?

 

będę wdzięczny za wszelkie informacje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, zadałeś wiele pytań a tym samym poruszyłeś wiele wątków.

Ja generalnie odradzam zakup od handlarza, musisz mieć świadomość że takie sprzęty są sprowadzane z USA, najczęściej po powodziowe i potem tu szyte agrafkami.

Zalecam zakup u osoby prywatnej i to nie dyletanta bo i takich spotykałem, ale od kogoś kto się pasjonuje motorowodniactwem (większość na tym forum)

 

Natomiast co do samych łodzi Sea Doo to trochę stary egz sobie upatrzyłeś, osobiście bym polecał nie starsze jak 2008r a składa się na to wiele skoków technologicznych w Sea Doo.

 

Pływam challenger 180 SE i dołożyłem wiele starań aby nie kupić poniżej 2008 roku.

Na tym forum jest nikła ilość użytkowników tych łodzi o ile nie jestem sam więc nie spodziewaj się wielu rad.

Dodam jeszcze że są to łodzie typowo na śródlądzie, na morzu przy niewielkiej fali szybko łapią wodę na pokład.

Generalnie łodzie typu Jet nie są u nas popularne z uwagi na duże spalanie, za to są fajne do wariactw;)

Silniki  3.0 Mercuiser są ok i nie ma jakiejś górnej granicy przebiegu o ile są dobrze serwisowane, po prostu w miarę upływu lat będą coraz wyższe koszty tego serwisu , inna bardziej speedowa wersja to Rotax z doładowaniem, jest wyższa moc ale i koszty serwisu wyższe.

 

Z przyczepą miałem podobnie ale sobie poradziłem;) Wszystko zależy od tego ile i gdzie chcesz ją ciągać.

 

Dodam jeszcze że śledzę rynek łodzi od dłuższego czasu i nie widzę aby ten EnergoBoats coś sprzedawał, co roku te same łodzie wystawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz, fajnie że coś w ogóle się pojawiło

generalnie budżet to 50 000 zł, więc z nowszych rocznikach nie poszaleje, chcę powiększyć ten budżet ale za 2-3 lata (wszystko w swoim czasie)

łódź osobiście widziałem i wygląda naprawde dobrze, dochodzi do tego gwarancja od EnergoBoats, ciągle pojawiające się pytania to spalanie ? jak będzie palił taki Mercury 2.5 EFI v6 240KM ? ma ktoś doświadczenie z takim silnikiem ? jak jest z jego awaryjnością czy tak jak z Rotaxami 4-tec 200-300 mth i remont ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytając forum, sprawdzając opinie o tym napędzie/silniku chyba bezpieczniej odpuścić i przejść w kierunku innej, która mam na tapecie czyli Rinker Captiva 192 BR z 3.0 Mercruiserem z 2005 roku, co o tym sądzicie ? bezpieczniejszy i oszczędniejszy sprzęt ?

w Sea Doo Utopi boje się jednak spalania oraz tego, że serwis w Polsce jest kompletnie niedoświadczony z tymi silnikami, u mnie w Krakowie serwis Mercurego powiedział otwarcie, iż od 20 lat swojej praktyki takiego silnika nie widział u siebie (inna rzecz, że to Kraków i tu generalnie wielu silników i łodzi nie ma :)

 

ew. czy mogę liczyć na Waszą porade na co zwracać uwagę przy 3.0 silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...