Skocz do zawartości

STING 530, NORTHMASTER 535, BANTA 545


kamanthel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy wśród forumowiczów znajdą się użytkownicy łodzi jak w temacie?

Po 2ch sezonach na Banta 460, rozglądamy się za czymś większym :) Byłbym wdzięczny za kilka słów nt łodzi przedstawionych w temacie, ewentualnie coś innego w podobnym klimacie i godnego polecenia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzytkownik @Marsik posiadał Stinga 530.

 

Chyba szybciej odpowie na CRO.pl

 

Po sezonie zmienił na 8m QS więc przemyśl od razu czy nie jeszcze większa udka.

 

Dobrze rozplanowana, pywał w 5 osób ale przy pełnym załadunku (5 os + woda prysznic + bagaże + full paliwa + paliwo zapa, kotwice etc) 100 KM silnik wydawał się ciut za słaby (a to max na tę udkę).

 

Pływaliśmy z nim w Grecjii. Kazdy mial gdzie siedziec a nawet leżeć na pokładzie słonecznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8m QS to już raczej łódź stacjonarna, na jeden akwen raczej, a ja z racji zamieszkania w Krakowie, szukam czegoś dla 5os., ale jeszcze na tyle mobilnego, żeby czasem popływać w różnych miejscach (do tej pory j. Rożnowskie, Turawskie, zatoka i raz w roku 2-3 tyg Chorwacja).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Marsik też z Krakowa i ciągał swoje 8m QS do Chorwacji

 

Jego auto ma bodajze 3.5 t na haku a łodka bodajze 3t jest na przyczepie DMC

 

Jak chcesz ciągać do Chorwacjii (a masz blisko) to radzę coś od razu >= 6.5m i 150 KM

 

dla 5 osób zdecydowanie coś takiego.

 

Ew Sting  610 z silnikiem 150. Z silnikiem pewnie tona plus przyczepa - powinno sie w DMC 1600 - 1800 zamknąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Marsik też z Krakowa i ciągał swoje 8m QS do Chorwacji

 

Jego auto ma bodajze 3.5 t na haku a łodka bodajze 3t jest na przyczepie DMC

 

Jak chcesz ciągać do Chorwacjii (a masz blisko) to radzę coś od razu >= 6.5m i 150 KM

 

dla 5 osób zdecydowanie coś takiego.

 

Ew Sting  610 z silnikiem 150. Z silnikiem pewnie tona plus przyczepa - powinno sie w DMC 1600 - 1800 zamknąć

 

6,5m i 150 KM.... w zależności jakie ktoś ma wymagania odnośnie prędkości. W moim przypadku 5,7M, 700 kg skorupa i 150 KM z niej wyścigówki nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale Sting 610 ma właśnie max 150 KM

 

Przy 5 osobach to wcale nie będzie za dużo.

Jest jeszcze wersja ekonomiczna Suza 140

 

Skoro na Stingu 530 100 KM w nowej Hondzie było poniżej oczekiwań (przy 5 os rodzinie) to radziłbym te 140-150 w nowym Stingu 610. Marsik sporo kombinował ze  śrubami ale po prostu mocy nie było wystarczająco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie... odnoszę wrażenie, że 5 osób + szpej na każdej łódce robi zbyt dużą masę do komfortowego pływania. W Bancie miałem Yamahę 60KM (max dla tej łodki), i z dzieciakami było ok, ale 4 chłopa to już ciężko było wejść w ślizg. Im większa łódka, tym większy silnik, i pomimo max mocy sugerowanej przez producenta, ludziska piszą, że nie jest łatwo.

wniosek - kupić łódź 10 osobową, i pływać w 5? :O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam 12-sto osobową :) rodzina 5 (dorosłych od kliku tyg) osób.

 

Często pływam w 7 (moje dzieci sztuk 3 dorosłe, wysokie, sczupłae ale chłopaki już ida powyżej 70 kg).

 

I Evinrude 115 HO daje radę. Ale udka lekka, evinrude to 2T i jakoś to wszystko się zbiera plus śruba dobrana pod większe obciązenie.

 

Oczywiscie na moje łupice (5,4m i do tego RIB) nie widzę miejsca na 12 osób (liczą pewne nośność i dzielą przez 70kg) a max to wspomniane 7 osób.

 

Zdarzyło mi się pływać w 9 ale byłi tam 5 sztuk dziatwy i wtedy już wchodził ciężej w ślizg

 

Ja do załogi 5 osobowej bym szedł w tego STING-a 610 (dosyć lekki) z max silnikiem czyli 150 KM

Ktos na forum dał bardzo dobre opinie Merkuremu 150 jak i mam kilku znajomych z RIB-ami 6.5m i Merkurym 150 KM właśnie. To bardzo popularny rozmiar RIB-a i silnika w UK (przynajmniej był bo pojawiła się nowa kategoria użytkowników po łodzie 8m z mocnymi silnikami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzytkownik @Marsik posiadał Stinga 530.

[...]

 

Dobrze rozplanowana, pywał w 5 osób ale przy pełnym załadunku (5 os + woda prysznic + bagaże + full paliwa + paliwo zapa, kotwice etc) 100 KM silnik wydawał się ciut za słaby (a to max na tę udkę).

 

Pływaliśmy z nim w Grecjii. Kazdy mial gdzie siedziec a nawet leżeć na pokładzie słonecznym

 

Te 5 osób u @Marsik’a to dorośli czy dzieciaki? Nie ukrywam, że podoba mi się ta łódka, o większej raczej na razie nie myślę, potrzebuję „mobilności”...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było 6 lat temu, jego córki były mniejsze jak teraz

 

jaka jest róznica w mobilności między łódką 5,3m a 6,1m skoro ta 6,1m wazy tone z silnikiem TYLKO

a daje duze wiecej miejsca i zapas mocy - powtarzam, ze max silnik to 100 KM i był za słaby do tego STINGA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nominalnie, zestaw 610 cięższy od 530 o jakieś 400 kg (łódka 300, silnik 50, plus jakieś płyny w większych ilościach, no i przyczepa też większa potrzebna), czyli robi się pół tony więcej do ogarniania, weekendowego slipowania itd. - jak Wasze doświadczenia w tym temacie? Poprzednią łódkę sam bez problemu zrzucałem z przyczepy i wrzucałem spowrotem po pływaniu na przyczepę, żeby schować zestaw do garażu - wydaje mi się, że 530 ogarnę, z 610 może być trudniej...

 

Ehh, ta choroba postępuje tylko w jedną stronę, i to jest piękne :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomi Grecy mają RIB-y właśnie 6.5m i 150 KM i slipują w tych samych miejscach co ja.

Mój RIB waży z przyczepką 1200 kg gotowy do pływania.

Ich 1500 lub 1600kg

 

Przyczepa jednoosiowa czy to będzie 1300 (jak moja) czy 1600/1500 jak do Stinga 610

to moim zdaniem żadna róznica.

Niech się wypowie kolega co się przyznał do Stinga 610 i Suzy ale jestem pewne, że slipuje udkę tak samo jak mniejsza wcześniej (jeżeli miał wcześniej lżejszą). I jakie DMC przyczepy i czy ważona.

 

No i najważniejsza sprawa - od własciciela się dowiesz realnej wagi 610 na przyczepie (jakie DMC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Niech się wypowie kolega co się przyznał do Stinga 610 i Suzy ale jestem pewne, że slipuje udkę tak samo jak mniejsza wcześniej (jeżeli miał wcześniej lżejszą). I jakie DMC przyczepy i czy ważona.

 

No i najważniejsza sprawa - od własciciela się dowiesz realnej wagi 610 na przyczepie (jakie DMC)

Kolego @pawigon, zostałeś wywołany do odpowiedzi ;). W sumie może nie taki diabeł ciężki? Jak Twoim zdaniem to wygląda? Slipowanie, przewożenie itd, tak jak pisałem wcześniej, z racji miejsca zamieszkania, trudno o stały akwen, tak, żeby łódkę tylko 2x w sezonie przewozić.

A jak to wszystko zacznie przybierać zbyt duże rozmiary, to trzeba może zmienić obiekt westchnień, i poszukać Riba jak @ogorek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja mam RIB-a bo:

 

- jestem niezatapialny (widzialem przypadki zapomnianego korka i wody tylo troche pod poladem)

- potrzebuę dużą ładowność (często znajomych woże a tylko na małym RIB-ie masz np max 12 os - co fizycznie niemożliwe ale z ładowności wynika - mój rekord to 9 osób pływania - ciut dłużej w slizg)

- czuję się bezpieczniej w porcie

- lubię RIB-y i wydaje mi się, że niektóre z nich lepiej fale znoszą niż motorówa

 

Wady

- dużo mniej miejsca ( u mnie odpada 1m na tyuby i z 2.5m robi się w środku 1.5m)

xx ale my generalnie dopływamy i wysiadamy - nie leżemy/nie siedzimy na łodzi

xx W GR o to łatwo w CRO w sezone przebywanie na łodzi jest cenne bo trudno dobić do plaży

- ponoc RIB  drozszy w tym samym rozmiarze

- po jakims czasie wymiana/naprawa tub

- na PL sródlądzie, gdzie ciągle pomosty czy wybrzeza z drutem czy gwozdziem lekki strach z tubami

- to samo na płytkie akweny i wystające konary

 

Reasumując - mnie RIB pasuje, ale 90% szuka czegos aby siedziec/lezec na łodzi

wrecz z kabinka aby przespac. Wtedy RIB ma same wady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze Parker 630 co faktycznie ma chyba 610 cm

 

Nie wiem czy w tej ofercie to nie pomylka masa 900 kg (moze bez silnika)

Oferta z Merkurym 150

 

https://www.lodzie24.com/lodz-motorowa/lodz-sportowa/parker/467334/630-bow-rider-bestpreis.html

 

to jest bowrider a nie "open" - sie na nazwach nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, tylko budżet zaczyna się nie zgadzać...

BTW, łódka Marsika zdaje się jest do sprzedania https://www.olx.pl/oferta/lodz-motorowa-sting-530-CID767-IDGuWKg.html, ale chyba skutecznie @ogorek wybił mi ją z głowy - 5 osób na pokładzie wymaga jednak więcej więcej mocy w stosunku do masy.

Obecnie moje myśli błądzą wokół Banty 545 ze 130KM na pawęży, na szczęście jesień przed nami i wieczory coraz dłuższe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swojego Stinga slipuję 2x w roku, tj. na rozpoczęcie sezonu i na zakończenie... Pływam tylko po zatoce i pętli żuławskiej, jeszcze jej nigdzie nie targałem. Nie pomogę niestety w ocenie mobilności. Waga wg producenta to około 900-1000kg sama łódka + silnik. Ja bym celował w około 1400kg łącznego ciężaru z klamotami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, tylko budżet zaczyna się nie zgadzać...

BTW, łódka Marsika zdaje się jest do sprzedania https://www.olx.pl/oferta/lodz-motorowa-sting-530-CID767-IDGuWKg.html, ale chyba skutecznie @ogorek wybił mi ją z głowy - 5 osób na pokładzie wymaga jednak więcej więcej mocy w stosunku do masy.

Obecnie moje myśli błądzą wokół Banty 545 ze 130KM na pawęży, na szczęście jesień przed nami i wieczory coraz dłuższe :)

 

Jestem. Potwierdzam, to mój były Sting 510. Nabywca ode mnie sprzedaje.

Do Dąbrowy Górn. z Krakowa nie daleko, można się przyglądnąć.

Ta konkretna jest lepsza od standardowej - ma powiększony do 100l bak, prysznic, dodatkowe oparcia tylnej kanapy.

 

Dla mnie ta łódka była bardzo dobra, polecam w tej klasie. Dobre, jakościowe wykonanie. Pływałem w Grecji, w Chorwacji spisywała się bardzo dobrze. Bez problemu ciagnęła też kółko czy wake'a.

Nie miała za mało mocy. Natomiast jest lekka, więc wrażliwa na dodatkowe obciążenie. Ale nigdy nie miała problemu z wejściem w ślizg. Do rekreacyjnego pływania, z zachowaniem mobilności jak najbardziej.

Jak są jakies pytania to prv.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...