Autor Wątek: Sting 610DC czy Cortina 620DC  (Przeczytany 7381 razy)

Wrzesień 30, 2018, 18:32:35
Odpowiedź #60
  • **
  • Wiadomości: 59
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Dzięki,
do czasu aż co? :) przyjdzie ochota na większą...?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2018, 21:07:31 wysłana przez pawigon »
był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Październik 01, 2018, 20:39:13
Odpowiedź #61
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 46
  • Akwen: Jeziorak
niestety do czasu aż stwierdzisz, że jest za mała, człowiek zawsze taki nienapasiony. Gwarantuję, że tak będzie. pocieszysz się, zobaczysz czego tak naprawdę ci trzeba lub brakuje i założysz nowy wątek na forum... Sky is the limit...
sam widzę po sobie, po zamianie łódki którą pływałem wiele lat i przepływaniu jednego sezonu nową szukam kolejnej większej :)

Październik 02, 2018, 15:45:10
Odpowiedź #62
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Dokładnie. Do czasu, aż przekonasz się, że potrzebujesz większej łódki z tym i tamtym.
Apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Raczej nie uznasz Stinga 610 za kiepską łódkę. Ale za za małą, pewnie tak.
Większa łódka to większy komfort pokładu, a przede wszystkim większa odporność na niekorzystne warunki na morzu.

Po dwóch sezonach z łódki 5,3m przeskoczyłem do łódki prawie 8m. Jest znacząca różnica. 

Kolega (może sam się tu też opowie) kupił w tym sezonie łódkę 5,8m, na której nocuje i już po jednym wyjeździe żałuje, że nie kupił większej - przy czym w jego wypadku chodzi głównie o komfort życia na pokładzie.
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Październik 02, 2018, 22:37:31
Odpowiedź #63
  • **
  • Wiadomości: 59
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
No cóż, zapewne tak będzie jak piszecie. Muszę jednak na chwilę obecną liczyć się z kosztami. I tak jest spory przeskok z pontonu na 6m łódź. Popływam, rozpoznam akweny i swoje potrzeby a potem zobaczymy.
był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Październik 22, 2018, 22:04:37
Odpowiedź #64
  • ***
  • Wiadomości: 153
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Adriatyk
niestety do czasu aż stwierdzisz, że jest za mała, człowiek zawsze taki nienapasiony. Gwarantuję, że tak będzie. pocieszysz się, zobaczysz czego tak naprawdę ci trzeba lub brakuje i założysz nowy wątek na forum... Sky is the limit...
sam widzę po sobie, po zamianie łódki którą pływałem wiele lat i przepływaniu jednego sezonu nową szukam kolejnej większej :)

Czytając wątek - widzę, że kilka razy mnie wywoływaliście, co z resztą było miłe :) - ale dodam do powyższego cytatu, że ja chyba jestem jakiś inny - ja nie czuję potrzeby zmiany łódki na większą - ani trochę. A na mazurach mam sporo znajomych z większymi łodziami i wcale mnie one nie przekonują do zmiany. Co prawda, ja mam swoje założenia (główne mobilność), więc większa łódź to większy problem z tą mobilnością, więc... grunt to umieć cieszyć się z tego co się ma, a idealna łódź nie istnieje  (nooo... poza moim Sea Ray'em oczywiście  ;D ;D ;D)

Gratuluję wyboru i pozdrawiam. 
Sea Ray 19SPX Select - Outboard - Mercury 150KM

Październik 23, 2018, 18:18:44
Odpowiedź #65
  • **
  • Wiadomości: 59
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Hmm.. Dzięki wielkie  "Mandus" za głos w dyskusji. Uspokoiłeś moje sumienie. Wydatek niemały i gdzieś z tyłu głowy ciągle świdruje wątpliwość czy dobrze zrobiłem. W chwilach zwątpienia oglądałem sobie większe jednostki ale po skonfigurowaniu ceny końcowej przychodziło otrzeźwienie umysłu :) Z drugiej strony chyba większość motorowodniaków ma takie wątpliwości przy zakupie nowego sprzętu.

Na chwilę obecną stoję przed dylematem doboru silnika. Rozważam Suzuki 140KM lub też Mercury/ Suzuki 150KM. Intuicyjnie wydaje mi się, że 140KM wystarczy do Stinga (Vmax na tej jednostce 40 knt -dla mnie wystarczająco). Jest lżejszy od 150 o około 40-50kg. No i tańszy o 10 tys. Z drugiej strony podobno 150tka jest bardziej cicha od 140stki z uwagi na zastosowanie jakichś amortyzatorów drgań. 150KM 3 l pojemności to, z tego co wyczytałem na forum,  bardzo popularna jednostka o dobrych osiągach i kulturze pracy. Pytanie czy warto dopłacać do większego silnika.
był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Październik 23, 2018, 18:26:58
Odpowiedź #66
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2436
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Witaj, zadałeś złe pytanie..."czy warto dopłacać do większego silnika" :) Pytanie powinno brzmieć inaczej, jeśli wogóle powinno być zadane. Ja stałem ostatnio przed wyborem silnika, miałem dylemat czy Mercury czy Yamaha, wybrałem kolejną Yamahę.
Ta Suzuki 140 to dobry silnik, jaka jest waga Twojej łodki którą planujesz nabyć? jak podasz wagę to wtedy mozna coś więcej powiedzieć.

Październik 23, 2018, 18:54:38
Odpowiedź #67
  • **
  • Wiadomości: 59
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Waga łodzi bez silnika 900kg. Suzuki 140 waży ok 180 kg. Mercury 150 - 210 kg. Suzuki 150 - 240 kg.
był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Październik 23, 2018, 19:38:22
Odpowiedź #68
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2436
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Odpowiem Tobie tak Yamaha F150D waży ze śrubą 222 kg. Jak dobrze potargujesz się w serwisie to dostaniesz 10%rabatu .

Październik 23, 2018, 19:54:44
Odpowiedź #69
  • *****
  • Wiadomości: 2984
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Waga podawana przez producenta to 900 kg

https://www.sting-boats.eu/en/models-uk/sting-610-dc-uk

Się nie znam ale chyba bym wolał lżejszy powiesić (czyli Suze 140)
Ale rady pozostawiam bardziej doświadczonym kolegom
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 24, 2018, 22:03:19
Odpowiedź #70
  • ***
  • Wiadomości: 153
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Adriatyk
Witam,
moim zdaniem jest rekomendowany 150KM i taki bym zamontował. Zdaję sobie sprawę, że jest droższy - sam chciałem kupić Suzuki 140 do Barracudy 585, którą rozważałem kupić - miałem nowy za 45k PLN, ale dziś wiem, że byłby to podwójny błąd.
W Twoim przypadku może nie jakiś fatalny błąd, ale jednak błąd. Wydajesz sporo kasy na cały zestaw - więc nie żałuj i kup 150KM. Obojętnie jaki, ja tam nie jestem ślepym fanatykiem Mercurego, ale ten mój 150KM Four Stroke to silnik cichy, mocny, ekonomiczny, bardzo trwały, chyba najlżejszy w tej klasie i ma pojemność 3.0L - ja jestem zadowolony. A ten Suzuki 140KM to jest nic innego jak ten sam blok i reszta co 115KM, tyle, że podciągnięty do 140KM - pojemność chyba 2.0 - więc też da radę, ale będziesz musiał go wyżej kręcić i być może zabraknie tej spontaniczności na manetce...

Doskonale Cię rozumiem, też tak miałem - cały czas wydatek rośnie, budżet będzie wyższy od założonego - ale robisz to dla własnej przyjemności - raz wydasz a cieszyć będzie za każdym razem, jak odcumujesz :)
Poza tym waga podawana przez producenta to waga bez niczego - będziesz tam miał masę gratów, dodatków, woda z prysznicem, czasem znajomych itp więc waga rzeczywista będzie sporo wyższa - moc się przyda na pewno.
Ten Suzuki 140KM to świetny motor, ale po prostu nie idź tą drogą (oczywiście, jeśli możesz tą różnicę udźwignąć, ale wszyscy wiemy, że jeszcze możesz, tylko się... boisz więcej zaszaleć - ale 150KM to naprawdę rozsądny wybór będzie.
Sea Ray 19SPX Select - Outboard - Mercury 150KM

Październik 24, 2018, 23:02:12
Odpowiedź #71
  • **
  • Wiadomości: 59
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Jeśli zatem silnik 150 to chciałbym wybrać pomiędzy Suzuki 150 a Mercury 150 (z uwagi na dilera, upusty, serwis itd.  )
Suzuki 150 ma elektryczną manetkę. Nie wiem czy to gadżet czy faktycznie rzecz przydatna i praktyczna podczas pływania.
Mercury 150 wygląda ładnie, ma też ładne moim zdaniem zegary (czarne w chromowanej obwódce). Pływałem nim na Escapade 600 - pięknie mruczy, wydobywa się miły dla ucha bulgot i ładnie się zbiera.
Waga suzuki - 240 kg
Waga mercurego -220 kg

Załóżmy, że obydwa są w takiej samej cenie. Co radzicie?
był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Październik 25, 2018, 08:54:47
Odpowiedź #72
  • ***
  • Wiadomości: 153
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Adriatyk
Nie pływałem Suzuki 150KM, ale mam Mercurego 150KM - polecam ten motor - właśnie m.in. z tego powodu co napisałeś - ładnie mruczy, jest cichy, ma dobry "dół" i podobno to bardzo długowieczny silnik. Mnie też przekonuje największa pojemność ze stopięćdziesiątek.
Pływałem tylko Yamahą 150KM i była wyraźnie "inna", mniej stonowana, głośniejsza na pewno, ale też łódka szła ładnie.

Tam gdzie serwisuje swoją łódź - mają serwis autoryzowany Mercury i Suzuki i twierdzą, że akurat w tej klasie mocy Mercury jest the best, są też oczywiście kategorie mocy, gdzie wolą Suzuki.
Ja kupiłem Mercurego, bo taki był set z Sea Ray'a - to gotowy produkt z fabryki z silnikiem itp. więc jakby dylematu nie miałem :) - ale absolutnie nie żałuję.

Z resztą wszystkie markowe 150KM to porządne jednostki, nie powinno być rozczarowania żadną.

P.S.
Nie jestem specjalistą od silników, pływam dopiero 2 sezony - weź pod uwagę też inne uwagi bardziej doświadczonych kolegów.
Sea Ray 19SPX Select - Outboard - Mercury 150KM

Październik 25, 2018, 14:03:54
Odpowiedź #73
  • **
  • Wiadomości: 59
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Ciekawi mnie ta elektroniczna manetka oferowana w Suzuki, zastępująca tradycyjne cięgna. Ktoś miał z tym do czynienia?
był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Październik 25, 2018, 15:17:02
Odpowiedź #74
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5487
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Chodzi leciutko, wygodnie aż za bardzo  :P
Pływałem Yamahą, bardzo miło to chodzi. Jeden z kolegów narzekał że na zafalowanym akwenie trudniej nad nią zapanować  ;)
Jeśli nie wymaga dopłaty, to czemu nie?
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135