Autor Wątek: Sting 610DC czy Cortina 620DC  (Przeczytany 5494 razy)

Sierpień 31, 2018, 08:23:51
Odpowiedź #30
  • *****
  • Wiadomości: 2958
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
To było od razu szczerze npisać: budżet 130 - akurat na Cortinę ;)

i zadać pytanie co zyskam więcej kupując Stinga lub Nordkappa

możliwe, że niższy spadek na wartości i możliwe, że lepsze pływania po fali (Nordkapp) ...

A musisz kupować lodówkę od stoczni/dealera ? Nie ma tam w konsoli schowków i gniazdek aby podpiąć ?
Zresztą lodówka lodówce raczej nierówna - porządna turystyczna na gaz z agregatem NH4 to chyba 3k właśnie

Więc porównywanie tego co daje stocznia/dealer - nie ma sensu dopóki nie wiemy co dokładnie będzie zamontowane

Nie mają żadnego Nordkappa 605 abyś  popływał ??
Czemu nie podoba się Wam, że Marinero jest dealerem QS ?
Bombran to zapewne importer i on nie powinien sprzedawać bezpośrednio a przez dealerów właśnie.
A Marinero ma dzięki temu szerszy przekrój cenowy i klient może łatwiej wybrać coś w swoim budżecie

A nie ma podobnych klasowo jednostek na wynajem w okolicy ? Zrób rachunek sumienia ile dni w roku popływasz i czy nie lepiej wynajmować ? Chociaż w PL to chyba droższe stawki jak na południu EU
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Sierpień 31, 2018, 10:27:43
Odpowiedź #31
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 198
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
....
i zadać pytanie co zyskam więcej kupując Stinga lub Nordkappa
....

Przecież kolega zadał wcześniej takie pytanie ::)

------------------

To QS 645 drogi. Chyba, że dadzą odpowiedni rabat. Liczyłbym, że powinien zmieścić się w 160k PLN. Może nie z pełnym wyposażeniem, ale z tym co potrzeba.

Znajomy fachman znający dobrze Stinga i Nordkappa:
z tych dwóch wybrałby Stinga 610 DC. Ale nie ma powodu, żeby zmuszali Cię akurat do Yamahy. Niech Ci wycenią samą łódkę i zobacz ile kosztowałby Evinrude 115hp (który jest dobry do tej łódki) i ile wyjdzie to razem. Ewentualnie Evin 115 HO. Marinero zamontuje Ci przecież także dostarczony przez Ciebie silnik.

Jak chcesz jednak zmieścić się w budżecie 130k PLN to rozglądnij się jeszcze za kilkoma łódkami polskich producentów. Będą mniej markowe, pewnie gorzej wykonane, ale generalnie powinny byc ok.
np. w Dedimarine mają Galię 570 sundeck z Mercurym 115km za 128k PLN.     


 
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Sierpień 31, 2018, 11:56:12
Odpowiedź #32
  • **
  • Wiadomości: 51
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Sporo pytań, więc po kolei:
- budżet mocno napięty to max 160 tys ale rzecz jasna że wolałbym wydać 130 tys, stąd pytanie będące tytułem wątku: Sting czy Cortina
- lodówka była tylko przykładem różnicy cenowej dodatków w kontekście wytłumaczenia przyczyny "tańszych" łodzi Quicksilver. Równie dobrze można kupić lodówkę samochodową na gniazdo zapalniczki za 300-400zł.
- nie mam nic przeciwko sprzedaży QS przez Marinero, wręcz jest to dla mnie wygodniejsze, wszystko w 1 miejscu
- Norkappa Noblesse 605 nie mają aktualnie w Gdyni. Oglądałem większego Norkappa (650?), który klient zostawił do serwisu.
- z tego co się rozglądałem, w rejonie trójmiasta wynająć można tylko riba albo wielki luksusowy jacht (być może za słabo szukałem)
- pływać raczej będę, do mariny w Sopocie mam 10 min na piechotę. W tym sezonie pontonem pływałem ze 20 razy.

Dzięki za komentarze, - jest ferment jest dyskusja:)

Odnośnie marki Envirude oraz Merkury panowie z Marinero, nie mówili wprost, ale w ich opinii Yama i Suzuki to nr 1. Nie wiem na ile to prawda i czy nie kryje się za tym polityka sprzedaży.  Ten Nordkapp (650) który u nich stał, przyjechał podobno właśnie z powodu awarii silnika Envirude. Nie wiem, nie mam doświadczenia z silnikami. Zapewne jak z samochodami - jeden chwali dany model a inny przeklina.

Zaintrygował mnie komentarz @Marsik - " znajomy wybrałby Stinga 610DC". Ciekawe na czym znajomy opiera swoją opinię? Byłem  przekonany, że Nordkapp "lepszy".
był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Sierpień 31, 2018, 13:03:13
Odpowiedź #33
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 198
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Nordkapp i Sting to dwie marki tego samego producenta. Nordkapp jest istotnie wyżej pozycjonowany. Ale jakość wykonania ta sama. Może poszczególne elementy będą do Nordkappa droższe sadzone.
Z tych dwóch Sting 610dc ma ponoć więcej miejsca na pokładzie.

Co do silników: oczywiście ile osób tyle opinii i jeszcze więcej. A najważniejsze co się sprzedaje. Jak Suzuki, to będzie to najlepszy silnik na świecie.
Moim zdaniem wszystkie silniki uznanych producentów są ok, różnice są minimalne, jak jeden jest w czymś lepszy, to inny w czymś innym. Kupił bym najkorzystniejszy cenowo i z serwisem pod nosem.
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Wrzesień 01, 2018, 19:49:55
Odpowiedź #34
  • ***
  • Wiadomości: 246
    • Wschowa
  • Akwen: Odra środkowa

Wrzesień 01, 2018, 19:52:59
Odpowiedź #35
  • **
  • Wiadomości: 51
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Najbliższy serwis mam właśnie Suzuki i Yamaha w Gdyni w Marinero :)
był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Wrzesień 01, 2018, 21:54:45
Odpowiedź #36
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 198
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Akurat w Gdyni, przy marinie, to masz serwisy chyba wszystkich marek. Pełny wybór.
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Wrzesień 01, 2018, 22:56:20
Odpowiedź #37
  • **
  • Wiadomości: 51
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Być może jest pełen serwis wszystkich marek silników w marinie w Gdyni. Tak czy owak najkorzystniej w mojej ocenie wypada Suzuki 140 - cena/ pojemność/ moc/ waga. 49 900 brutto wg cennika suzuki. Silnik zawsze jakiś się dobierze, na chwilę obecną skupiam się na wyborze łodzi. Stawiam na Stinga lub Nordkappa. Chyba, że coś mnie pozytywnie zaskoczy na targach w Giżycku.
był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Wrzesień 10, 2018, 17:31:54
Odpowiedź #38
  • **
  • Wiadomości: 51
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Wróciłem z Giżycka i jest jedno pozytywne zaskoczenie. Pływałem Pegazusami 550 i 600 open (model bez daszka). Powiem szczerze, że wrażenia bardzo pozytywne. Obie łodzie z silnikami 150. Jakość wykonania dobra, sporo miejsca w kabinie (600), w 550 troszkę przymało na długość (przy wzroście 178cm głowa i nogi dotykały ścianek). Bardzo fajnie rozwiązane bimini, chowane  do schowka na rufie. Można swobodnie stanąć, odpinane boczki, przód i tył. Kanapa rozkładana tworzy leżankę. W kokpicie dużo miejsca, nie ma wrażenia ciasnoty. Co do pływania - przy 150KM szybko wchodzi w ślizg, wysokie burty sprawiają wrażenie bezpieczeństwa. Przy prędkości 60km/h sternik wykonał skręt na maksa - byłem zdumiony jak to się trzyma wody. Jak po szynach kolejowych. Mnóstwo dodatków z opcji sprawia, że kadłub (o powiedzmy tradycyjnej sylwetce) nabiera klasycznego uroku. Do tego bardzo dobry kontakt z właścicielem, rozsądny gość, rozmowa na poziomie, chwyta w lot o co mi chodzi. Podsumowując same zalety, żadnych wad :) To oczywiście relacja na gorąco, głowa ochłonie to może przyjdzie czas na dokładniejszą analizę. Jedyna rzecz jaka mnie zastanawia to szerokość Pegazusa Escapade 600: 2,50 m. Na Śniardwach przy małej falce nie było czuć podskakiwania a szerokość dawała naprawdę poczucie stabilności. Pytanie jak będzie na Zatoce.
Cena Escapade 600 z naprawdę bogatym doposażeniem to cena gołego Stinga czy Nordkappa. Po 20 września jestem umówiony na pływanie Stingiem i Nordkappem. Będę miał jakieś porównanie choć nie do końca, bo nie wiem jak Pegazus sie zachowuje na morskich falach.

Poza tym na targach były Baylinery, Cortina 620, kilka używanych motorówek, duże jachty i mnóstwo żaglówek.
Przyjrzałem się tej Cortinie i już wiem o co chodzi z jakością wykonania. Z zewnątrz przyciąga wzrok ale szczegóły pozostawiają sporo do życzenia.
był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Wrzesień 10, 2018, 18:33:04
Odpowiedź #39
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2407
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Gdybyś był zainteresowany Escapade z Yamaha 150 konną to kolega ma do sprzedania.

Wrzesień 10, 2018, 18:58:35
Odpowiedź #40
  • ***
  • Wiadomości: 241
    • swinoujscie-stepnica
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
...zapomniałeś dodać  Mariusz, ze z daszkiem , cały zestaw 2016 rok  :)
Pozdrawiam
    Artur.

Wrzesień 11, 2018, 00:08:21
Odpowiedź #41
  • **
  • Wiadomości: 51
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Daszek raczej odpada :)

Jeszcze jedno mnie zastanawia, podczas wieczornych dyskusji przy szantach w Giżycku pewien jegomość, ponoć opływany na śródlądziu i na morzu, powiedział mi, że  łódka im cięższa tym lepsza na morze. Co sądzicie o tej teorii?
był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Wrzesień 12, 2018, 12:52:23
Odpowiedź #42
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 198
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Dziwne, że łódka z kabinką dziobową jest określana jako "open" ::) 

Ale ten Escapade 600 open wygląda przyzwoicie. 

To było oczywiste, to samo Ci doradzałem - całkiem rozsądna łódka polskiej marki będzie nieco tańsza od Stinga czy Nordkappa. Różnica to wartość marki + (może) jeszcze kilka mniej oczywistych elementów jakościowych.
 Czy warto dopłacać? Odwieczne pytanie, na które każdy udziela sobie własnej odpowiedzi.

Wizualnie: nadal obstaję przy Stingu. Widać, że to lepiej dopracowana i wykonana łódź.

Kilka szczegółów:

- Escapade 600 jest nieco krótszy i szerszy vs Sting 610. Na falach sugeruje to nieco lepsze zachowanie tego drugiego. 

- kokpit Stinga 610DC bardziej mi się podoba - przekładane oparcie pilota, leżanka. Rodzinie byłoby wygodniej w Stingu. Eskapader ma umywalkę - tu punktuje.

- sensowny (choć średnio piękny) ten delfinek dziobowy. Cumując dziobem do pirsu ułatwia wchodzenie na pokład. Ułatwia to też wysoki reling, brzydki, ale praktyczny.
 
- nie podoba mi się bimini po rozłożeniu - ta przednia część dopinana do owiewki jest integralna z bimini, które samo jest za krókie, aby zacienić sternika. Kiepskie te tylne słupki materiałowe. Te rozwiązania wydają mi się skrojone na polskie warunki, na południowe już nie. Plus za chowanie bimini w oparciu, choć nigdzie nie pokazali jak to działa. Bimini w Stingu jest lepsze.

- oparcie tylnej ławki jest rozkładane? Można z tego uzyskać szeroką płaską leżankę? To by było super, ale niestety chyba nie.       

- przechodzenie na platformę rufową tylko przez wysokie oparcie? To kiepskie. Lepsze, choć nie idealne, przejście w Stingu.

- nie jestem przekonany do tych dwustopniowych platform rufowych, w Stingu bardziej mi się podobają. Ale ponieważ te obniżone platformy są blisko wody wychodzenie drabinką będzie wygodniejsze.   

- w Escapade nie widzę ski-masztu, jest taka opcja? Gdzie montują? W Stingu standard.

- wydaje mi się, że Sting ma mniejszą kabinkę, za to więcej miejsca w kokpicie, Escapade odwrotnie. Śpiąc w kabince lepsze rozwiązanie Escapade, żyjąc na pokładzie - lepsze Stinga. Escapade tym samym wydaje się skrojony pod polski rynek.   

- Sting ma owiewkę na pełną szerokość i wyciagniętą do tyłu. Ale niższą. Może będzie lepiej chronić pokład przed rozbryzgami, ale tylko "może".

- przechodzenie na dziób - róznie można do tego podejść. W Stingu z jednej strony otwieranie owiewki to upierdliwe, z drugiej strony jak już się otworzy to jest wygodne szerokie przejście. W Escapade boczne przejścia zawsze będa niewygodne - wąskie, do przeciskania się, konieczne trzymanie się relingu owiewki!     

- płynięcie w ślizgu - może to subiektywne, ale STING 610 DC wydaje się mniej chlapać, ma lepszą sylwetkę?

-----------------
Może kolega sprzedający Escapade podzieli się doświadczeniami? Sprzedaje już dwuletnią łódkę?

-----------------
Z jegomościem  zgadzam się w pełni: im większa masa tym mniej łódź wrażliwa na fale.
Ale też tym większej mocy i energii potrzebuje.
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Wrzesień 12, 2018, 18:57:50
Odpowiedź #43
  • ***
  • Wiadomości: 241
    • swinoujscie-stepnica
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
"Może kolega sprzedający Escapade podzieli się doświadczeniami? Sprzedaje już dwuletnią łódkę? "

W jakiś sposób zostałem wywołany do tablicy .
Tak, będę wystawiał swoja łódkę na sprzedaż, jak to mówią " w miarę jedzenia ...itd"
Z większością  porównania @marsika bym się zgodził, ale nie miałem do czynienia ze "stingiem"wiec nie będę dyskutował.
W pierwszej chwili miałem nabyć ocean master 680 , lecz skończyło się na escapade 600.I w tym momencie powiem ze nie żałuje.
Trudno będzie o moja ocenę bezstronną, więc się wstrzymam  C:-)

-W mojej wersji kanapa się rozkłada, spokojnie miejsce dla 2 osób.
-Platformy kąpielowe idealne (łatwo z wejściem ), plus prysznic na rufie.
-Zamiast ski-masztu, u mnie jest reling na dachu.

Zachowanie lodzi na fali-w/g mojej oceny dobre, bezpieczne.
Silnik 150 wystarcza w zupełności, jest duży zapas mocy.
To tyle na razie na temat escapade z mojej strony, nie chce tu promować lodzi którą mam zamiar sprzedać.
Dla jasności powiem , ze jestem w kontakcie z dealerem i mam zamiar nabyć jak to ktoś powiedział "akwarium"  :D

ps. @marsik, to ja pisałem do ciebie w/s keser. Dzięki za info  :)



Pozdrawiam
    Artur.

Wrzesień 12, 2018, 19:28:30
Odpowiedź #44
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 198
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Proszę jaki zbieg okoliczności :) #etoart - powodzenia u Kesera, pilnuj się dobrze  ;)

Ocena użytkownika zawsze będzie subiektywna. Ale wydaje mi się, że to jak najbardziej miejsce do podzielenia się doświadczeniami z tej łodzi. Także jej promowania, jak jest dobra. Oczywiście bez "lukrowania" będzie to najbardziej wiaragodne, warto wspomnieć o wadach, bo nie ma łodzi idealnych  ;).   


Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin