Autor Wątek: Sting 610DC czy Cortina 620DC  (Przeczytany 2473 razy)

Wrzesień 12, 2018, 21:34:53
Odpowiedź #45
  • **
  • Wiadomości: 37
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
No to mam zagwostkę. Jakby nie było większość głosów jest za Stingiem/Nordkappem. Escapade pływało mi się dobrze aczkolwiek za mało pływałem łodziami i nie chwytam zapewne niektórych niuansów. Mam jedynie doświadczenie z pontonem i wiem, że pływanie po jeziorze to bajka (prędkość, stabilność, zawrotki itp) a na wrednej falce w zatoce już nawet spacerowe pływanie, nie mówiąc o szaleństwach, jest mało komfortowe. Niestety łódkami śródlądowymi z zagłębia augustowskiego na Zatoce Gdańskiej trudno popływać i wypróbować, bo ich po prostu nie ma.
Zatem mam do wyboru (ceny tych łódek są podobne, różnica w doposażeniu):

a) Stinga 610, którym pływałem w warunkach morskich. Drogi, cena za golasa bez wyposażenia jak innych łódek z full opcją
b) Escapade 600, który jest fajnym cruizerem rodzinnym ale nie wypróbowany w warunkach morskich
c) Quicksilver 595 cruizer - być może popływam jeśli Marinero to zorganizuje. Na minus brak rozkładanej kanapy. Wąski kadłub 2,29m. Uznana marka.
d) Coaster 600 - fajny kokpit+kabina (na podstawie zdjęć). Wysłałem zapytanie o możliwość popływania, wciąż bez odpowiedzi. Coaster jest szeroki- 2,5m. Czy nie będzie to samo co z Eskapade?
e) Barracuda 585 - ciekawy kształt, ładne dodatki, spora kabinka, mała ławeczka. Szerokość 2,50 (j.w.)

Tak naprawdę to powinienem chyba zadać pytanie: czy ktoś z użytkowników forum posiada jedną z tych pięciu łódek i pływa w warunkach morskich?
ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Wrzesień 12, 2018, 22:27:28
Odpowiedź #46
Wybierz tą ,która Ci się najbardziej podoba, bo każdą z nich po godzinie pływania po morzu przy półmetrowej fali będziesz miał dosyć.

Wrzesień 14, 2018, 12:19:48
Odpowiedź #47
  • *****
  • Wiadomości: 2902
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Nie pamiętam nicka kolegi, który kupił SeaRay-a 190 OB
http://global.searay.com/page.aspx/pageid/163647/pmid/366336/SPX-190-OB.aspx

Ogłądał PL produkcje (nie wiem czy nie Cortinę właśnie) aż w końcu zakupił powyższego SeaRay.

Chyba nick @Mandus. Ma tego SeaRay-a z silnikiem Merkury 150 KM
Też jeździł po wystawach i stoczniach.

Wiem, że to openka ale ciąga go do Chorwacji jak i opisywał swój pobyt w Zatoce właśnie.
Może warto aby autor wątku skontaktował się z tym forumowiczem i popytał o ceny zalety/wady i jak było na zatoce.

Pamiętam fragment z jego opisu, że łodka "dobrze sobie radziła z falami na zatoce" mimo, ze szeroka 2,54m (długość prawie 6m)

>>>>>>>>>>>>>>>

Dobrze pamiętałem http://forum-motorowodne.pl/profile/?u=4004
Jak wejdziesz w jego statystyki to zobaczysz pewnie wątek o pływaniu po Zatoce

znalazłem
http://forum-motorowodne.pl/baltyk-i-zatoka-gdanska/pierwsze-plywanie-po-zatoce-wnioski-i-spostrzezenia/msg109806/#msg109806
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2018, 12:44:37 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 14, 2018, 12:44:01
Odpowiedź #48
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Poznań
  • Akwen: Bałtyk

Wrzesień 14, 2018, 22:26:58
Odpowiedź #49
  • **
  • Wiadomości: 37
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Dzięki za odnalezienie tego postu, bardzo ciekawa relacja z pływania po Zatoce. Podobno wszystkim można pływać tylko kwestia jak szybko i jak komfortowo.
Dziś pływałem w Gdyni Nordkappem Ranger 605 z kadłubem alu (Noblessa niestety nie mają). Wymiary: długość i szerokość taka jak w Noblesie (605x2,20). Silnik 150 2 suw. Wrażenie niesamowite. Prędkość 80km/h w kilka sekund. Fale tnie jak żyletka. Nie czuć łupania tylko zamortyzowane, delikatne  pukanie jakby mi ktoś pod tyłek podłożył puchową puduchę. Coś jest na rzeczy z tymi norweskimi łodziami. Zdaje się, że to jest to, czego szukam.
Teraz wybór prostszy: Sting czy Nordkapp. Nordkapp lepiej tnie fale (szer 2,20), Sting (szer 2,37). Nordkapp ma lepiej wykonane materace ale układ siedzeń pozwala jedynie na Ukształtną kanapę. W Stingu mamy U kształtną oraz platformę na całą szerokość. W Nordkappie nie ma materacy na burcie (tylko siedzisko). W Stingu jest siedzisko i oparcie na całej długości burty.
Nordkapp lepiej pływa, ładniejsze materace - ale bardziej na wycieczki jednodniowe dla dwojga. Sting oferuje więcej konfiguracji z układem kanapy, szerszy, oparcie plecami o materac a nie laminat. Po rozłożeniu kanapy można przenocować z rozłożonym namiotem. Bardziej rodzinny i uniwersalny. A jako że mam rodzinkę z 2 dzieciaków raczej stawiam na Stinga. Tak mi się przynajmniej wydaje na chwilę obecną. Z drugiej strony ten Nordkapp... -naprawdę pływa zacnie.

I jeszcze fajny patent w Nordkappie - odbijacze są w schowkach w burcie. Wystarczy wyciągnać i wyrzucić za burtę na lince, nie trzeba wiązać za każdym razem.
Teraz zauważyłem, że tak jest chyba tylko w rangerze - nobless tego nie ma.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2018, 22:45:27 wysłana przez pawigon »
ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Wrzesień 15, 2018, 00:15:04
Odpowiedź #50
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 42
  • Akwen: Jeziorak
moim zdaniem łódki jakie rozważasz jak tylko trochę powieje to na zatoce nie masz czego szukać. Są po prostu za małe i za lekkie. Przy tej wielkości masa i kadłub będą robić różnicę.  Zwróć uwagę na ukształtowanie kokpitu, siedzeń, schowki itp. Każda łódka ma coś fajnego i ma jakieś wady. Ideału nie znajdziesz nawet jakbyś miał przeznaczyć dwa razy więcej niż zamierzasz.
zwróć uwagę na kabinę, i zastanów się czego oczekujesz od kabiny, czy noclegu-wtedy szukaj jak największej, czy też jako schowka na graty czy może tymczasowej osłony od słońca i wiatru.
Dla mnie priorytetem był określony układ siedzeń aby dwie osoby zawsze mogły się wygodnie położyć poza kabiną, a jak chcę, to powiększam kokpit chowając materace.
polecam chowane cabrio, fajne rozwiązanie. Resztę elektroniki zawsze możesz dokupić z czasem. Podstawa do kadłub i silnik i aranżacja kokpitu bo tego nie zmienisz.
zwróć uwagę czy będziesz mieć elektroniczną manetkę, naprawdę jest to wygodne zwłaszcza przy manewrowaniu w porcie.

patrz czy i gdzie masz bakisty i  różne schowki.
czy będziesz woził narty lub deskę? jeśli tak czy jest odpowiedni schowek lub miejsce na zamontowanie uchwytów.

o sterowaniu hydraulicznym nie wspominam bo to moim zdaniem podstawa, ale warto zawsze dopytać.

wybór łodzi to kwestia gustu i zasobności portfela. Każdy ma swoje priorytety jakimi się kieruje i nie ma jednej dobrej odpowiedzi. najważniejsze aby tobie się podobała, zawsze jest coś kosztem czegoś.

ja bym wybrał kokpit i dno stinga, kabinę escapade, jakośc nordkappa, silnik o największej pojemności :)





Wrzesień 15, 2018, 17:57:19
Odpowiedź #51
  • *****
  • Wiadomości: 2902
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
...
Dziś pływałem w Gdyni Nordkappem Ranger 605 z kadłubem alu (Noblessa niestety nie mają). Wymiary: długość i szerokość taka jak w Noblesie (605x2,20). Silnik 150 2 suw. Wrażenie niesamowite. Prędkość 80km/h w kilka sekund. Fale tnie jak żyletka. Nie czuć łupania tylko zamortyzowane, delikatne  pukanie jakby mi ktoś pod tyłek podłożył puchową puduchę. Coś jest na rzeczy z tymi norweskimi łodziami. Zdaje się, że to jest to, czego szukam.
...

Pytałeś się Marinero czy wersja "normalna" (nie Ranger) podobnie bierze fale ?
To jednak inne/prostsze dno - niż to laminatowe.

Nie bardzo rozumiem że w Stingu "łupało" na falach a Nordkapp "amortyzowła"
Tzn rozumiem to drugie bo ponoć dobra łodka właśnie nie lupie a kadłub amortyzuje.
No ale Sting to nowsza konstrukcja.

Tylko na ile to byl "dany model".
Jak priorytetem pływanie po fali to może jednak RANGER ?
Jak priorytetem wygoda i będziesz pływał głownie po osłoniętych częściach w dobrą pogodę to coolwiek co daje Tobie lepszy komfort przebywania na łodzi

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ja pływając po GR mniejszą jednostką często mam tak, że przy 50 km/h idzie gładko po falach a przy mniejszej czuć je.
Może inna technika pływania była, inny "kierowca",inne szybkości ...
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 15, 2018, 22:23:25
Odpowiedź #52
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 184
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Pływałem tym 605 Ranger, ale było gładziutko, fale musielismy sobie robić sami. To dynamiczna łódka, fakt. Dobra do szybkiego przemieszczenia się z A do B.
Alu daje sztywność.
Nie ma jednak pokładu zapewniającego większy komfort.

Nie rozrożniałbym specjalnie Stinga i Nordkappa. Jakość, czy zachowanie na wodzie będzie bardzo podobne czyli dobre. Na Twoim miejscu kierowałbym się kilkoma istotnymi dla Ciebie cechami i wybrał tam gdzie oceniasz je wyżej. No i kwestia ceny - dobrze porównaj oferty. Bimini, ploter, winda dziobowa?

W Niemczech QS w tej klasie powinien być tańszy, a nie gorszy.
W Berlinie u Kesera, widzę ofertę na QS 645 Cruiser z Mercurym 150hp za 42k EUR. Czyli ten akurat nieco droższy. Ale: to większa łódź i dobrze wyposażona, także z WC marine.
Za 33k EUR jest porównywalny ze Stingiem QS 605 Sundeck z Merc 150hp, też dobrze wyposażony.
Ten diler, Keser, jest beznadziejny, ale sprzedaje najtaniej w Europie QS i Baylinera.
A może Bayliner 642 cuddy? Też powinien Ci odpowiadać.

Wrzesień 16, 2018, 02:04:11
Odpowiedź #53
  • **
  • Wiadomości: 37
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Pływam tym co akurat mają dostępne. Chcesz kupić łodź, popływać, wypróbowac a się okazuje że akurat tego modelu nie ma. Muszę się opierać na wrażeniach z pływania podobną jednostką, opinii sprzedawcy lub opinii na forum. "Marinero" twierdzi, że Nobless tak samo dobrze pływa.
Tak czy owak, na moje potrzeby chyba jednak Sting. Wygodniejszy kokpit, bezpieczniej dla dzieciaków, szerszy, układ kanap itd.  Pływać na pewno będzie dobrze. Może nie tak szybko na falach jak Nordkapp ale coś za coś. Nordkapp jest bezkompromisowy - po prostu dzielna łódka na fale morskie, bez zbytnich udogodnień.
 
Na rozpoznanie QS nie mam już zbytnio czasu. W Marinero nie mają do obejrzenia, szukając gdzieś w Polsce czy nawet w Niemczech pewnie byłaby trudność wypróbowania w warunkach morskich.  Poza tym patrząc na konfigurator nie do końca odpowiada mi kokpit (tylko ławeczka z tyłu, bimini bez cabrio). Przyjmę raczej strategię zakupu Stinga w wersji podstawowej a jak będzie kasa to pomału będę doposażał.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2018, 02:26:20 wysłana przez pawigon »
ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Wrzesień 16, 2018, 12:04:32
Odpowiedź #54
  • *****
  • Wiadomości: 2902
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Może się mylę ale takich osób które celują w  nowe łodki 6m w przedziałe 150 tys pojawia sie na forumów  (od kilku lat)
po 1-2 rocznie.  Kojarzę Mandus-a i Ciebie (przepraszam jak innych pominąłem).

Ozywiscie forum to nie jest cała PL motorowodna ale podejrzewam, że klientów na tego typu łodzie (w sumie optymalne i popularne w NO) nie jest dużo. Siłą rzeczy Marinero nie będzie inwestował we wszystkie modele.

Nie znam sie na tym biznesie (dealer łodzi) ale podejrzewam, że muszą kupować DEMO łodzie z odpowiednim rabatem (a nie że stocznia daje).

Jak będzie wiecej takich klientów (na nowe tego typu łodzie) to zapewne i Marinero będzie miał wiecej różnych modeli do testowania.

W sumie dobry pomysł aby kupic wszystko u pobliskiego dealera i mieć na całość serwis.
Powinni organizowac zimowanie takich łodzi i wtedy robić ich serwis - byłoby super.

Powodzenia i zadowolenia z nowej łodzi - cokolwiek wybierzesz

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Na forum RIB.net na pytanie "jaki sllnik" najczęstsza rada "starych wyjadaczy" -> taki dla jakiego masz najbliżej serwis z dobrą renomą.
Możliwe że i całych łodzi to dotyczy - nie kazdy ma czas pielęgnować łodkę - a może za to zapłacić
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 16, 2018, 21:03:49
Odpowiedź #55
  • **
  • Wiadomości: 37
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Marinero oferuje pełną obsługę tj. zimowanie łodzi, naprawy, przeglądy, konserwacja, serwis Yamahy, Suzuki i Mercurego. Doceniam to i jest to kolejny argument za tym, aby u nich kupić łódkę.
ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Wrzesień 16, 2018, 23:03:56
Odpowiedź #56
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 184
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Odradzam zawsze kupowanie pod presją czasu. O ile nie kupisz gotowej łódki na stanie, to w tym sezonie nie popływasz. Możesz sobie szukać jeszcze dobre ze 2-3 m-ce żeby zamówić z dostawą na wiosnę. Chyba, że są jakieś inne względy.

Przyjrzałem się QS 645 i 605. Nie podobają mi się pokłady, faktycznie słabe, masz rację.
Jak nie szukasz oszczędności ( QS605 jednak sporo tańszy od STinga 610) to bierz Stinga, fajna łódź. Choć nie tania.

W Niemczech często mają gotowe łódki, które można na sucho obejrzeć (ten Keser ma ich ze 30), ale demo na wodzie juz rzadko, tylko wybrane nieliczne modele.

Marinero te same usługi zaoferuje przecież także dla łodzi i silnika kupionego gdzie indziej, to nie argument.  Ew. tylko względy gwarancji łodzi mogą być tym argumentem, bo już silnika nie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2018, 12:32:18 wysłana przez Marsik »

Wrzesień 17, 2018, 17:56:41
Odpowiedź #57
  • **
  • Wiadomości: 37
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Ten sezon i tak już się kończy, nastawiam się na wiosnę przyszłego roku. Oglądam łódki od dłuższego czasu, więc nie jest to decyzja nieprzemyślana ani pod presją.

Wydaje mi się, że oferta Marinero spełnia moje oczekiwania tj. fajna łódka, pełen serwis silnika i samej łodzi, doradztwo, ew. zimowanie, konserwacja - wszystko na miejscu.
ponton InfoMedia 360+suzuki15KM