Skocz do zawartości

Wybór jednostki - proszę o doradztwo.


bocianxx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po kilku latach ciągłego wahania się , podjeliśmy decyzję : kupujemy łódź. Musi to być jednostka o max szerokości 2,55(2,59) m i max wagi 2900 kg aby można było transportować bez zbędnych zezwoleń np do Chorwacji .

Łódź może być otwartopokładowa - jedyne wymogi to: 3-4 miejsca do spania , WC morskie i kambuz (najlepiej w kabinie ) , minimum 6,8 m kadłuba . Silnik zapewne zaburtowy , bimini koniecznie.

 

Na tą chwilę znalazłem takie opcje : Quicksilver 805 Cruiser , CAP CAMARAT 7.5 DC SÉRIE 2 lub sporo tańszy polski projekt CABINA 695 .

Jakieś sugestie , propozycje czy opinie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dokładnie szukam tego samego z tym że ja wstępnie wybrałem QS 755. Trochę mniejszy ale za to nowocześniejsze rozwiązania i sylwetka. Nic innego poza tym co podałeś nie znalazłem na polskim rynku. jeszcze może Parker 750 ale ceny dodatków mają całkowicie oderwane od rzeczywistości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak też w pierwszej chwili pomyślałem o Parker 750 CC ale przeraża mnie mało miejsca do spania na dziobie oraz brak pozostałych koi (  tylko rozkładane w kambuzie )  ... no i cena faktycznie jakaś nie adekwatna .. 

Tak generalnie w tych wymiarach i wadze idealny byłby COBREY 28 SC ale to nie ten poziom cenowy ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ktoś coś doradzi ?

 

 

Tak też w pierwszej chwili pomyślałem o Parker 750 CC ale przeraża mnie mało miejsca do spania na dziobie oraz brak pozostałych koi (  tylko rozkładane w kambuzie )  ... no i cena faktycznie jakaś nie adekwatna .. 

Tak generalnie w tych wymiarach i wadze idealny byłby COBREY 28 SC ale to nie ten poziom cenowy ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ktoś coś doradzi ?

 

 

Tak też w pierwszej chwili pomyślałem o Parker 750 CC ale przeraża mnie mało miejsca do spania na dziobie oraz brak pozostałych koi (  tylko rozkładane w kambuzie )  ... no i cena faktycznie jakaś nie adekwatna .. 

Tak generalnie w tych wymiarach i wadze idealny byłby COBREY 28 SC ale to nie ten poziom cenowy ....

 

Tu nie wiele mozna powiedziec ale polecam informacje na stronie producenta http://www.parkerpoland.com/bateaux-Product-Name_Parker+750+Cabin+Cruiser_id_27.html

 

Wiadomo z cenami udek tak samo jak z samochodami - chcemy Audi po cenie Skoda. Co to znaczy cena nie adekwatna czy kiedy porownujemy ceny samochodow rowniez sie mowi cena nie adekwatna a patrz ile sie sprzedaje samochodow Audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj. Zobacz ile trzeba w Parkerze zapłacić za lodówkę, bimini czy inne dodatki. Ceny oderwane od rzeczywistości (czyt. Od konkurencji). Przeginają z cenami na maxa. A Parker żadnym Mercedesem nie jest.

 

Czy ktos tu mowil o Mercedesie nie ja mowilem o BMW a kolega ma wielki wybor dostawcow / producentow. Jest z czego wybierac . Kazdy z nich ustala wlasna cene i nie musi sie tlumaczyc dlaczego jest drozszy czy tanszy od konkurencji. Ostateczna decyzja jest w gestii klienta - kupic czy nie kupic . Zycze powodzenia bo jest z czego wybierac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie - do meritum ,,,

na ten moment Parker 750 CC albo QS 805 crusier - czy ktoś z forumowiczów posiada takie jednostki albo pływał na nich ?

 

Nie nie ma w czym wybierać. Kolega czeka na jakieś propozycje i nikt nic nie podaje. Ja też niczego innego nie znalazłem. Wybór jest żaden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj. Zobacz ile trzeba w Parkerze zapłacić za lodówkę, bimini czy inne dodatki. Ceny oderwane od rzeczywistości (czyt. Od konkurencji). Przeginają z cenami na maxa. A Parker żadnym Mercedesem nie jest.

 

Rozumiem, ze chcialbys "pod klucz" od jednego producenta.

Ale lodówka czy nawet bimini - to można domówić gdziekolwiek

Analizowałes cenę udka + jakies tam wyp z rynku ?

I jaka to różnica golas + reszta wyp gdzie indziej ??

 

Właśnie wczoraj rozmawiałem z forumowiczem, ze któras wersja podstawowa VW California kosztuje 200 tys (z tym silnikiem) ale testowany egzemplarz KOSZTOWAL 400 tys ...

 

Nie wiem jak się kupuje Parkery ale zakłądam, ze maję dealerów i oni mogą być elastyczni (właśnie w gestii wyposażenia). Kolega z Giżycka twierdził, że mnóstwo Parkerów w tym roku z Merkurym jakiś dealer z Giżycka sprzedaje właśnie.

 

Szczerze to zastanawia mnie fenomen zakupów nieruchomości i łodek na świecie odkąd COVID

W USA ceny łodek używanych posżły w górę bo ludzie rzucili się kupować (tak rozumiem wpisy Kazika)

 

W GR nigdy nie widziałem tylu chętnych na neruchomości

Co ciekawe najpierw szukają SUPER OKAZJI bo COVID a potem negocjują działki co od 10 lat stoją w tej samej cenie ... Co więcej one w tym roku poszły w górę ...

 

Łódki też mają podobnie ??? Ze ludzie szukają okazji a potem kupują wymazone ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, nie ma w czym wybierać, przejrzałem chyba wszystko co się dało i dla mnie został jedynie Quicksilver na placu boju.

 

Chciałem jeszcze kilka dni temu kupić 675 Cruiser ale wiązałoby się to ze zmianą holownika i głos rozsądku żony wybił mi zmianę holownika z głowy :) Stanęło na 605 Cruiser z silnikiem Mercury 150KM jako max wagowy. Mój holownik ma tylko 2t na haku, więc kupię z zapasem przyczepę dwuosiową z DMC 2t (zamiast minimalnej wymaganej do tego zestawu 1,8t jednoosiowej) i będę sobie śmigał do CRO, GR.

 

Nie wiedziałem że wybór łodzi może być tak bardzo trudny, wielokrotnie zmieniałem zdanie pomiędzy 555 cabin (dziś rozmawiałem z kolegą Andreas z forum i przekazał mi bardzo szczegółowe i praktyczne informacje na temat tej łodzi za co mu serdecznie dziękuję) a 605 Cruiser. Brałem pod uwagę w międzyczasie Nordkappa 605 Noblesse oraz Baylinery VR5 i VR6. Przejrzałem też wszystkie marki łodzi koncernu Brunshwik i wszystkie inne marki wymieniane na forum i chyba w całym internecie. Mój ideał łodzi to 675 Cruiser z silnikiem 200/225KM ale niestety jeszcze nie czas na zmianę samochodu na mocniejszy.

 

Jestem zadowolony, że już wybrałem bo to straszna męczarnia :) Dobrze że żona jest tym równie zainteresowana co ja i bierze aktywnie udział w dyskusji i zamęczaniu youtuba.

 

ps.

ja bym QS 805 Cruiser nie kupił ze względu na starość modelu, widać kierunek w którym idą zmiany po modelach 605 i 675 Cruiser i ja się w tych modelach nie potrafię dopatrzyć ani jednego argumentu anty: ergonomii, wyposażeniu, wyglądowi  itp. Dla mnie te łódki to ideały

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie - do meritum ,,,

na ten moment Parker 750 CC albo QS 805 crusier - czy ktoś z forumowiczów posiada takie jednostki albo pływał na nich ?

 

Nie nie ma w czym wybierać. Kolega czeka na jakieś propozycje i nikt nic nie podaje. Ja też niczego innego nie znalazłem. Wybór jest żaden.

 

wybor jest bardzo duzy ale wplyw na wybor ma zawsze budget

 

Z programu Parkera jest kilka w tym zakresie

 

czyli

750 Cabin Cruiser

760 Quest - nowy model

770 Weekend

790 Explorer - nowy model

800 Weekend

 

Na stronie www.parkerpoland.com znajdziesz mase informacji a na You Tubie czy FB znajdziesz duzo filmikow

 

Ja sie tymi udkami nie zajmuje wiec wiecej nie moge powiedziec ale gdybym mial kupic to 790 Explorer

 

W UK jest kilka 750CC jeden ma kolega mieszkajacy w Szkocji. Sprzedal rib i kupil 750CC i jest bardzo zadowolony. Bylem nawet zaskoczony kiedy kupil od dealera. Plywa nie po jeziorze tylko na morzu na zachodnia Szkocja

 

tu jest link do RibNet gdzie mozna ogladnac dwa filmiki z przelotu kolegi na Parker 750 CC ze Szkocji do Irlandi w Listopadzie 2019

https://www.rib.net/forum/f8/day-out-from-kip-82661.html#post805280

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Nie wiedziałem że wybór łodzi może być tak bardzo trudny

 

Bo robisz ten sam błed co ja.

Wychodzisz od DMC przyczepy a nie akwenów na których chcesz pływać.

Skoro kupujesz nową to dobrze bym przemyslałe, czy nie większą 6.9m przykładowo.

 

Bo może odkryjesz (w praktyce), że jednak wolałbysz wiekszą (może dzielniejszą a może zdecydowanie większą).

A przy nowej zawsze są straty przy odsprzedaży

 

Kolega Bounty ma cyba coś koło 6m z kabinką, pływa tylko w 2 osoby i mówił, że jednak brakuje mu miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bocianxx podał konkretne parametry jakimi ma charakteryzować się łódź.

Zadna łódź Parkera ich nie spełnia. Miejsca do spania niby 4 ale po adaptacji. QS805 przebija te lodzie.

Niestety w tym segmencie jest praktycznie zerowy wybór.

Ogórek, nigdy nie kupię używanej łodzi tak jak i samochodu. Tak już mam.

Wychodzę od DMC i szerokości ponieważ chcę ją wozić do GR i na Mazury. Nie przeraża mnie droga. Łódź będzie woziła 4 osobowy i musi mieć cztery pełnoprawne miejsca do spania.

Mam w związku z tym zbieżne oczekiwania z Bocianxx.

Marim masz 100% racji z dizajnem w QS805. Liczę że wprowadzą w MY2021 jakiś face lifting lub nowy model i zastosują rozwiązania z mniejszych (nowszych) swoich DC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam taką nadzieje że qs 805 przejdzie jakiś lift bo jest lekko oldscoolowa ale boje się większość marek zakłada że jak mają być koje 2+2 na stałe to prawie z zasady szerokość jest większa niż 2.55 ...

Reasumując tak jak pisałeś szer to wyznacznik absolutny - mimo ze sam nie zamierzam jej ciągnąć swoim autem - to jednak znacząco  ułatwia/obniża koszt transportu.

Ostatecznie rozważę qs805 i parker 750 CC - ta druga mimo ze nie jest nowością to ma nadal świeży design i dobrze doświetloną koje dziobową , no i zdecydowanie lepsza na różne warunki pogodowe .

W każdym razie dzięki za pomoc !

 

Bocianxx podał konkretne parametry jakimi ma charakteryzować się łódź.

Zadna łódź Parkera ich nie spełnia. Miejsca do spania niby 4 ale po adaptacji. QS805 przebija te lodzie.

Niestety w tym segmencie jest praktycznie zerowy wybór.

Ogórek, nigdy nie kupię używanej łodzi tak jak i samochodu. Tak już mam.

Wychodzę od DMC i szerokości ponieważ chcę ją wozić do GR i na Mazury. Nie przeraża mnie droga. Łódź będzie woziła 4 osobowy i musi mieć cztery pełnoprawne miejsca do spania.

Mam w związku z tym zbieżne oczekiwania z Bocianxx.

Marim masz 100% racji z dizajnem w QS805. Liczę że wprowadzą w MY2021 jakiś face lifting lub nowy model i zastosują rozwiązania z mniejszych (nowszych) swoich DC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://yachtingfestival.pl/

 

jest wystawa udek na wodzie.

 

moze idzie je przetestowac. Na Waszym miejscu wynajalbym na akwenie docelowym rozne udki i potestował ...

 

łatwiej o to w CRO niż w GR zapewne.

ale skorzystałbym z tej wystawy aby się przymierzyć bo suche parametry czy zdjecia to mało

 

Pilot na lato w Gr czy Cro to słaby wybór ale na Pl idealny

nie wiem czy jest ideal na wszystkie akweny.

 

woj70 pływał kabinówką prod Hiszpanskiej ponizej 9m po GR ale to wydatek 150 - 100 tys eur

 

>>>>>>>>>>>>>

 

652308.jpg

 

Lema Gold 2 zdaje sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak @Marsik wybierał udkę to Marinero miało sporo różnych DEMO

 

Jak kiedyś korespondowałem z Marinero to zapraszali do obejrzenia

 

1. Ocean Master

2. Sting

2. Nordkapp

 

I twierdzili, ze naocznie i dotykowo od razu będę wiedział czemu Nordkapp droższy od Stinga a Sting od OM and QS.

 

Może warto to sprawdzić samemu a nie tylko suche wymiary ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak absolutnie najpierw zobacze co wybrac na żywo - na zdjęciu wszystko wygląda super wygodne i świetne ...

co do http://yachtingfestival.pl/ spoko ale poza parkerami (które juz oglądałem ) to nic nie jest w moim zasięgu finansowym ...

co do Ocean Master - masz na myśli  Atlantic Marine ?

 

Jak @Marsik wybierał udkę to Marinero miało sporo różnych DEMO

 

Jak kiedyś korespondowałem z Marinero to zapraszali do obejrzenia

 

1. Ocean Master

2. Sting

2. Nordkapp

 

I twierdzili, ze naocznie i dotykowo od razu będę wiedział czemu Nordkapp droższy od Stinga a Sting od OM and QS.

 

Może warto to sprawdzić samemu a nie tylko suche wymiary ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Marinero, byłem osobiście oglądałem Nordkappa, Stinga i jakiegoś nowego Northmastera, który miał konsolę i szybę uszczelnioną silikonem. Były to inne modele niż chciałem ale widziałem.

 

Krótko po oględzinach dzwoniłem do szefa, nie odebrał nie oddzwonił.

Wyslałem mu dwa poniższe sms całkiem bez odzewu, ani odpowiedzi, ani mam urlop ani mam cię w d...

Strach się bać serwisu i napraw gwarancyjnych nawet jak dostąpi się zaszczytu możliwości zakupu łodzi.

 

Poniżej  treść smsow:

 

Dzień dobry.

Po wstępnym zapoznaniu się ostatnio z Państwa łodziami które pokazywał nam Pan Maciej, zastanawiamy się nad zakupem Nordcupa 605 noblesse z pełnym wyposażeniem. Mam jeszcze kilka pytań odnośnie możliwego wyposażenia i czy można taką łódź gdzieś można zobaczyć?

Pozdrawiam

 

Mam takie pytania:

Czy da się zamontować lub czy jest w standardzie przesuwany w poziomie fotel sternika?

 

co oznacza system wody pitnej czy tam jest zlew lub prysznic lub możliwość zamontowania zlewu i prysznica?

 

czy da się zamontować jakąś toaletę bo w analogicznym stingu jest toaleta na liście wyposażenia

 

czy w kabinie jest wnęka w podłodze na środku czy podłoga jest płaska/pełna nawet po zdjęciu poduszek?

 

czy da się nie psując łodzi zamontować jakieś okno w kabinie żeby było wietrzenie?

 

czy są jakieś poduszki na dziób które służą jako leżanka?

 

czy da się zamontować aktywne trym klapy zipwake lub jakiejś innej firmy?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde tez odnoszę takie wrażenie że sprzedawcy są super nie profesjonalni -w moim przypadku też po pierwszym kontakcie cisza od tygodnia - wiadomo że zakup łodzi to kupno bułki w sklepie ale jak nie będzie dalej odzewu to kupie jednostkę w DE - mam już ofertę - jak się łatwo domyśleć - jest na starcie taniej a dodatkowo potęguje lepszą cenę niższy VAT w DE do końca roku  .....

Odnośnie Marinero, byłem osobiście oglądałem Nordkappa, Stinga i jakiegoś nowego Northmastera, który miał konsolę i szybę uszczelnioną silikonem. Były to inne modele niż chciałem ale widziałem.

 

Krótko po oględzinach dzwoniłem do szefa, nie odebrał nie oddzwonił.

Wyslałem mu dwa poniższe sms całkiem bez odzewu, ani odpowiedzi, ani mam urlop ani mam cię w d...

Strach się bać serwisu i napraw gwarancyjnych nawet jak dostąpi się zaszczytu możliwości zakupu łodzi.

 

Poniżej  treść smsow:

 

Dzień dobry.

Po wstępnym zapoznaniu się ostatnio z Państwa łodziami które pokazywał nam Pan Maciej, zastanawiamy się nad zakupem Nordcupa 605 noblesse z pełnym wyposażeniem. Mam jeszcze kilka pytań odnośnie możliwego wyposażenia i czy można taką łódź gdzieś można zobaczyć?

Pozdrawiam

 

Mam takie pytania:

Czy da się zamontować lub czy jest w standardzie przesuwany w poziomie fotel sternika?

 

co oznacza system wody pitnej czy tam jest zlew lub prysznic lub możliwość zamontowania zlewu i prysznica?

 

czy da się zamontować jakąś toaletę bo w analogicznym stingu jest toaleta na liście wyposażenia

 

czy w kabinie jest wnęka w podłodze na środku czy podłoga jest płaska/pełna nawet po zdjęciu poduszek?

 

czy da się nie psując łodzi zamontować jakieś okno w kabinie żeby było wietrzenie?

 

czy są jakieś poduszki na dziób które służą jako leżanka?

 

czy da się zamontować aktywne trym klapy zipwake lub jakiejś innej firmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze staram się dać zarobić rodakom.

Kupuję polskie sery, warzywa, mięso itp. jeśli oczywiście da się wytropić które są nasze.

Niestety zwykle nie chcą nic sprzedać.

 

Niestety kupię i dam zarobić .... Niemcom, jadę teraz oglądać na żywo QS675 Cruiser a w połowie września 605 Cruiser i zamawiam, żeby była na przyszły sezon. W konfiguratorze wyklikane wszystko, ma cieszyć, dawno mi się tak morda nie cieszyła i od dzieciaka tak nie czekałem na „prezent” :) Budzę się wcześnie rano i ... zamęczam żonę łódką ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I twierdzili, ze naocznie i dotykowo od razu będę wiedział czemu Nordkapp droższy od Stinga a Sting od OM and QS.

 

Mnie też takie pierdoły pociskali telefonicznie, musieli nie widzieć QS na żywo....

użył facet bezpiecznego stwierdzenia „może się to Panu wydać bardzo dziwne ale mamy głosy od klientów że QS ma dużo gorszą jakość wykonania” :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw parametry a potem oglądanie na żywo.

Po co mam oglądać łódkę skoro nie spełnia już parametrowo moich oczekiwań.

Też wolę kupić od Polaka ale przy tym podejściu dealerów nie mam już złudzeń i kupię w Niemczech. Do tego Niższa cena i VAT.

Jestem zdecydowany na QS805. Jako jedyna spełnia moje oczekiwania. Nie chcę przerabiać innych Łodzi pod moje oczekiwania. Wolę fabryczne wielkoseryjne rozwiązania "na gotowo".

Zastanawiam się tylko nad silnikiem. Czy wziąć do QS805 2x150 KM mercury czy jeden 300KM i 5KM pomocniczy schowany pod pokładem. Za 2x150KM przemawia niższe spalanie w prędkościach ślizgowych (wg karty charakterystyki QS805). O ile to prawda. Na forum panuje opinia iż dwa silniki będą zawsze palić więcej niż jeden o tej samej mocy sumarycznej. Cena praktycznie ta sama ale są dwa minusy. Pierwszy to waga. Nie wiem czy wtedy zmieszczę się w limicie 3500DMC z przyczepą oraz brak DTS przy opcji 2x150KM. DTS to chyba fajna opcja - bez ciegień.

Jakie są wasze przemyślenia odnośnie napędu?

 

Edit:

QS805 wychodzi od roku już z czarną ramką owiewki. Już to wygląda o wiele lepiej jak ze srebrną. W folderach nadal są zdjęcia ze srebrną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...