Autor Wątek: Wybór jednostki - proszę o doradztwo.  (Przeczytany 3786 razy)

Wrzesień 14, 2020, 09:40:09
Odpowiedź #105
  • **
  • Wiadomości: 62
    • 08500
  • Akwen: WJM
Wspomniana LEMA Gold odpada bo ma 2,75 szer ...i jak sam wspomniałeś totalnie archaiczny design .
Może któs ma inne pomysły ? Ja znalazłem coś takiego http://aqualine-boote.de/750.html ale tez super świeżością nie grzeszy .. no i brak kambuzu klasycznego w pod pokładem ...

A ile kosztuje  LEMA GOLD ??

Generalnie mój kolega co pływa po CRO chce kupic kabinówkę Wloskiej produkcji
(nawet piekarnik w kuchni jest,kabina prysznicowa z toaleta itp)
i to w łódce 6.95m open z kabiną

A LEMA Gold to hiszpanska jednostka typu open z kabiną (tylko zdaje się 8m)

Kolega @woj70 spływał takową większość Grecji śpiąc na niej z rodziną (a też ma - chyba - trójkę dziatwy)

Może coś z południowych stoczni właśnie na południowe klimaty ??

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Tu jest kilka zdjęć LEMY , nie wiem co jeszcze prócz GOLD robią to jest MARTE
Trochę archaicznie wygląda ale jest to open gdzie przebywa sie nad sporą kabiną i jest na forum osoba co wiele lat lemą przepływała

https://uk.boats.com/power-boats/2020-lema-lema-marte-22-fb-7419136/







Lema kolego @woj70 jest większa i z silnkiem stacjonarnym ale zobaczcie co upchneli na tej mniejszej
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2020, 13:23:50 wysłana przez bocianxx »

Wrzesień 14, 2020, 10:35:05
Odpowiedź #106
  • *****
  • Wiadomości: 3552
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
YT mi podpowiedzial, jeszcze nie oglądałem - potem spojrzę - ale z wyglądu - będzie drogo

https://www.youtube.com/watch?v=AWnlZ9UU46k
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 14, 2020, 12:38:41
Odpowiedź #107
  • **
  • Wiadomości: 82
    • Katowice
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Wczoraj udało mi sie wyczarterowac na 1 dzien Baylinera VR5 Cuddy z silnikiem zewnetrznym 150KM w Gdansku firma Boat & Bike.

Generalnie środek tak jak pisał Marim bardzo funkcjonalny i ładnie wyglądajacy, jednak... łódź jest czarterowana w firmie zaledwie od miesiaca (głownie godzinowo, czasami na dzien) ale powiem szczerze ze wyglądała jak gdyby miała przynajmniej rok.
Klipy z materacy słonecznych na przednich pokładzie pourywane (kilka sztuk), oparcie kanapy w kokpicie urwane (śruba wyrwana z laminatu??? pewno ktoś stanął na oparciu wchodzac na tylna leżankę??
Wskaźnik paliwa nie działał ponoć od poczatku (pokazuje max 1/2 dopiero ponizej tego poziomu zaczyna sie ruszac)
I co najwazniejsze - jest jakis problem z odpowietrzaniem wlewu paliwa - uczulono nas aby nie wkładac pistoletu do samego konca bo wybija..ok na dówch stacjach tankowałem naprawde ostroznie - niestety w obu przypadkach jak wybiło to zaczeło sie wylewac paliwo z wlewu (ok 0,5-1 litr!!!). Gosc na Lotosie w Gdansku mówił ze z ta łódka maja tak zawsze - moze to jakis problem z rocznikiem 2020?.
Sitko we wnęce umywalkowej skorodowane (pewno ktos wlał wode morska)?
Nie powiem ze jestem troche zaskoczony...
Jesli chodzi o samo pływanie to wydaje mi sie ze silnik 150KM (Mercury) jest troche za słaby do tej jednostki (2,5 osoby na pokładzie). Pracuje dobrze przy obrotach 4-4,5tys ale jest dośc głośny.
Pływalismy na tafli i zafalowaniu (wiatr jakies 20kn) - jak dla mnie łodź zachowuje sie dobrze, nie podskakiwała zbyt mocono na falach, poprawnie reagowała na skręty. Mam wrażenie ze Flipper (650DC) bardziej przecinał fale ale nim pływałem tylko 15 minut (chyba ma wieksza V).
Bimini - po złozeniu go nie ma chyba zadnego schowka za kanapa tylko trzeba je połozyc na burcie - troche minus, po ustawieniu ale bez rozkładania daszka strasznie sie tłucze, być moze kwestia lepszego skrecenia.
To tyle w skrócie gdybo ktos miał jeszcze pytania do piszcie. Ja brałem pod uwage VR6 ale chyba musze jeszcze przemyslec;)

Wrzesień 15, 2020, 16:21:01
Odpowiedź #108
  • **
  • Wiadomości: 62
    • 08500
  • Akwen: WJM
Cholera to znaczy ze albo Bayliner to shit albo czarter „wykańcza” ekspresowo łódź ,,,,,
Wczoraj udało mi sie wyczarterowac na 1 dzien Baylinera VR5 Cuddy z silnikiem zewnetrznym 150KM w Gdansku firma Boat & Bike.

Generalnie środek tak jak pisał Marim bardzo funkcjonalny i ładnie wyglądajacy, jednak... łódź jest czarterowana w firmie zaledwie od miesiaca (głownie godzinowo, czasami na dzien) ale powiem szczerze ze wyglądała jak gdyby miała przynajmniej rok.
Klipy z materacy słonecznych na przednich pokładzie pourywane (kilka sztuk), oparcie kanapy w kokpicie urwane (śruba wyrwana z laminatu??? pewno ktoś stanął na oparciu wchodzac na tylna leżankę??
Wskaźnik paliwa nie działał ponoć od poczatku (pokazuje max 1/2 dopiero ponizej tego poziomu zaczyna sie ruszac)
I co najwazniejsze - jest jakis problem z odpowietrzaniem wlewu paliwa - uczulono nas aby nie wkładac pistoletu do samego konca bo wybija..ok na dówch stacjach tankowałem naprawde ostroznie - niestety w obu przypadkach jak wybiło to zaczeło sie wylewac paliwo z wlewu (ok 0,5-1 litr!!!). Gosc na Lotosie w Gdansku mówił ze z ta łódka maja tak zawsze - moze to jakis problem z rocznikiem 2020?.
Sitko we wnęce umywalkowej skorodowane (pewno ktos wlał wode morska)?
Nie powiem ze jestem troche zaskoczony...
Jesli chodzi o samo pływanie to wydaje mi sie ze silnik 150KM (Mercury) jest troche za słaby do tej jednostki (2,5 osoby na pokładzie). Pracuje dobrze przy obrotach 4-4,5tys ale jest dośc głośny.
Pływalismy na tafli i zafalowaniu (wiatr jakies 20kn) - jak dla mnie łodź zachowuje sie dobrze, nie podskakiwała zbyt mocono na falach, poprawnie reagowała na skręty. Mam wrażenie ze Flipper (650DC) bardziej przecinał fale ale nim pływałem tylko 15 minut (chyba ma wieksza V).
Bimini - po złozeniu go nie ma chyba zadnego schowka za kanapa tylko trzeba je połozyc na burcie - troche minus, po ustawieniu ale bez rozkładania daszka strasznie sie tłucze, być moze kwestia lepszego skrecenia.
To tyle w skrócie gdybo ktos miał jeszcze pytania do piszcie. Ja brałem pod uwage VR6 ale chyba musze jeszcze przemyslec;)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2020, 10:13:15 wysłana przez bocianxx »

Wrzesień 15, 2020, 17:33:26
Odpowiedź #109
  • **
  • Wiadomości: 36
    • Katowice
  • Akwen: WJM
Postaram się to sprawdzić niebawem. Jeśli coś nieprzewidzianego się nie wydarzy to planuję wynająć VR5 na 2dni w CRO
Z zamówieniem swojej poczekam do własnych testów na morzu.
Wyglądała mi na naprawdę solidnie wykonaną a generalnie to czepliwy jestem.

Wrzesień 15, 2020, 22:14:19
Odpowiedź #110
  • **
  • Wiadomości: 82
    • Katowice
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
No to ciekaw jestem Twojej opinii. Pewno charter wykańcza ale to co się działo z wlewem czy uszkodzony pływak to nie wina charteru.

Wrzesień 16, 2020, 07:57:14
Odpowiedź #111
  • *****
  • Wiadomości: 3552
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ja wiem, że cześć kolegów tylko nowe.

Ale wynajmijcie lub obejrzyjcie Chaprala, SeaRay np tu

http://www.dreamboat.pl/#rent

Znajomy pokazywał mi tego Chaprala - chodzisz wyprostowany !!!, piekarnik, mikrofala, cichy super generator a mimo wieku wszystko dobrze wygląda.

Taki nowy to worek kasy ale może jednak używka w dobrym stanie.
Wydaje mi się, że wyposażeniowo to jednak inna półka jakościowa.

O ile rozumiem tylko nowe auta o tyle łodka z zamieszkaniem MUSI być wygodna i tu niestety rozmiar większy dobrze rozplanowany powinien dać dużo.

W Giżycku chyba jest kilka czarterów co oferują różne ciekawe łodzie.
Ja rekomenduję chociaż je obejrzeć (pod pretekstem chęci wypożyczenia)

A jak coś przykuje Waszą uwagę to jeden dzień na wodzie też powinien dać odpowiedż jak taka uzywaka ma sie do tego co oglądaliście
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 16, 2020, 12:17:09
Odpowiedź #112
  • ***
  • Wiadomości: 178
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Adriatyk
Ostatnia polityka Baylinera Polska jest jakaś chora... ceny kosmos... kolega był na kupnie i zrezygnował, bo taniej wyszedł Sea Ray 190SPX OB od VR5 OB - takie same silniki Mercury 150KM. Faktem jest, że Bayliner VR5 jest dłuższy o 1ft i wyższy od Sea Ray'a, trochę też przez to cięższy, za to węższy o ponad 15cm. Fajna łódka, duży pokład, ale z wykończeniem daleko Baylinerowi do siostrzanego Sea Ray'a. Jak ja kupowałem swojego, to różnica była na korzyść VR5 jakieś 10-15tyś PLN po rabatach, ale dopłaciłem, bo Sea Ray bardziej mi się podobał, ale dziś jest odwrotnie z racji marnych rabatów w Baylinerze w przeciwieństwie do Sea Ray'a, gdzie można negocjować. Bayliner w detalach jak plastikowe zegary, kierownica i inne drobnostki to wygląda jak tania łódka budżetowa... w sumie taką z złożenia jest...
Sea Ray 19SPX Select - Outboard - Mercury 150KM

Wrzesień 16, 2020, 16:49:07
Odpowiedź #113
  • *****
  • Wiadomości: 3552
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Przywoływałem w którymś z wpisów kolegę z forum z SeaRay-em, który zrezygnował z Byalinera i jakiegoś innego (lokalnego) i zpomniałem nicka ale widzę, że się odezwałeś.

https://vimeo.com/455490354

Powyższe interview wcale nie tłumaczy "why boats are so expensive" mimo, że taki ma tytuł.
W połowie filmu pada stwierdzenie, że szybkość podbija cenę a kazdy chce móc szybko.

Jak i wszelkie joystici itp (no ster strumieniowy to droga rzecz a znajomy z czaterow rzekl, ze klienci potrafią spalić płynąc godzinami po kanałach - a nie do tego stworzony).
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 17, 2020, 11:45:35
Odpowiedź #114
  • ***
  • Wiadomości: 178
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Adriatyk
Tak, tak, ten lokalny to była Barracuda 585DC

Sea Ray 19SPX Select - Outboard - Mercury 150KM