stempel Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Łódź do Pegazus Top Fisher. Nie wiem który silnik wybrać. Mercury ma jeden wałek rozrządu i 8 zaworów za to 3 litry pojemności. Cena detal około 60tyś. Wersja SeaPro 61.5tyś. Ponoć jest trwalszy. Mercury na wolnych obrotach podobno jest cichszy od Yamahy. Poza tym ma alternator 60 Amperów, Yamaha 35 Amperów. Yamaha to 2.8 litra i 16 zaworów. Yamaha F150 kosztuje 65.9 tyś. Oba mają regulację obrotów trolingowych i 5 lat gwarancji. Czy warto jest dopłacić około 1.5 tyś do wersji SeaPro? A może ProXS w 2 suwie? Który wybrać i dlaczego? A może macie inne propozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Nie licz na konkretne opinie, gdyż na forum nie ma chyba ani jednego użytkownika nowego Mercury 150 (przynajmniej się nie chwalił). Użytkowników Yamah ostatniej generacji jest paru, jednak większość użytkuje jednostki kilkuletnie. Yamahy są chwalone, gdyż jest ich więcej i łatwiej kupić egzemplarz "powystawowy/potestowy" w dobrej cenie. Wersja morska jest lepsza jeśli planujesz pływanie po słonym, na śródlądzie nie ma znaczenia. Optimaxy nawet ProXS odpuść - mimo wszystko są głośniejsze od czterosuwów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 A może Evinrude 300 ETEC? 80 godzin nalatane ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Jak do trolingu to raczej 4T. Może - co tańsze z 4T uznanych marek - plus/lub dobry serwis najbliżej Nie wiem czy jest sens analizować "wałki"/"lean b.." i inne takie. Chyba najlepiej skupić się na cena/serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandus Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Nie licz na konkretne opinie, gdyż na forum nie ma chyba ani jednego użytkownika nowego Mercury 150 (przynajmniej się nie chwalił). Ja mam! Ale jeszcze nie pływałem 8) >:D Rozumiem dylemat - ja go nie miałem, bo łódź fabrycznie ma zamontowany ów Mercury 150KM, o który pytasz. ALe też miałbym dylemat. A ponieważ już mam taki silnik, to poczytałem o nim i w teorii Mercury wygląda bardzo dobrze - chwalą się mniejszą ilością części niż konkurencja, przez to niższą wagą (chyba było coś około 20kg), czyli ciut mniej rzeczy do popsucia się. No i podobno jest bardzo cichy i kulturalny, czego jeszcze nie jestem w stanie potwierdzić. Cenowo chyba też dobrze wypada, ale myślę, że obojętnie który wybierzesz, to będzie dobry wybór, więc chyba jednak cena powinna dać Ci wskazówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Właśnie tej ciszy jestem ciekaw. Daj znać jak już odbierzesz czy na wolnych obrotach w ogóle go słychać. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Zadzwoń tu https://www.facebook.com/atom.marine/ a wszystkiego się dowiesz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Na Wale Miedzeszyńskim mam dobry serwis Yamahy. Na Wybrzeżu Gdyńskim serwis Mercurego, ale Ci to dali d...y w przedbiegach. Pan z którym rozmawiałem chyba nawet nie wiedział gdzie pracuje. Jest jakiś inny autoryzowany/gwarancyjny serwis w Warszawie lub pobliżu? Oglądałem sporo filmików na YT i Mercury faktycznie b.cicho pracuje na wolnych obrotach. Yamahy nowej prawie nie ma, raptem jeden filmik. Chyba Mercury się lepiej sprzedaje. Nie wiem jeszcze jak z oprzyżadowaniem tych silników, jakie opcje, zegary itp. Mandus, woduj jak najszybciej i zdaj relację:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Jeśli chodzi o zegary to zarówno Mercury jak i Yamaha mają fajne multizegary ze wszystkimi wskazaniami łącznie ze zużyciem paliwa. Współpracują też z nowymi plotterami. Zależy co dokładają "w cenie". Nie wiem czy już są dostępne Yamahy z elektroniczną manetką - miały być w tym roku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Nowy Verado 150 ma manetkę elektroniczną Merkury 150 to 3l silnik nazwijmy go "wolnossący" A ten VERADO to już mały silnik turodoladowany a ponoć więcej pali jak "zwykły" Merkury Za to "ponoć" dzięki turbo ładnie zbiera się "od dołu" i cena dużo wyższa (nie wiem czemu teraz moda w łódkach na mnijesze pojemności z turbo) Ale proponuję poszukać najlepszej okazji (czyli najniższej ceny) na dowolny z tych modeli a pewnie "będzie Pan zadowolony". Może poszukaj u dealerów w Niemczech ? Nie wiem tylko jak wtedy z gwarancją w PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Zmniejszanie wagi silników to dzisiaj norma w motoryzacji. Zmniejszanie liczby cylindrów. Aluminiowe bloki bez metalowych tulei Powierzchniowo utwardzane aluminium nowe materiały na tłoki zawory itp. Zmniejszenie masy części w ruchu posuwisto zwrotnym i tak dalej . Silniki marine to w 90 procentach to przestarzałe konstrukcje. Jednak powoli zmiany wkraczają też w tą stronę. Ja uważam że to co się szybko kręci to się szybko kończy. Ekologia wymusza takie a nie inne projekty. A że to się częściej psuje niż stare sprawdzone konstrukcje to inna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Na forum jest kilku użytkowników Yamah 150-tek i chyba nikt nie ma powodu do narzekania.Ja moją mam od 2008 roku i miałem jeden incydent z awarią membrany pompki paliwowej.Została wymieniona i od tamtej pory cisza , spokój wszystko gra i buczy, z czystym sumieniem mogę polecić Yamahę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Ja jako miłosnik VAN-ów z USA z większymi "niewysilonymi silnikami" (3,5 V6 to standard w tych autach) mam preferencję do większych pojemnosci bez turbo w Marine również. Ale to tylko takie wewnętrzne przekonanie, że taki mi bardziej pasuje. @Andre sprzedał sporo RIB-ów z Merkury 150 właśnie Do Parkera 630 Bowridera producent zachwala 150 również (zdaje się, że obecna 200 kM Merkury to tez mniejsza pojemnosć+turbo). Z kolei Yamaha jest bardzo popularna w Australii, gdzie ludzie dużo godzin na nich robią w tym wiele w trolingu i ma bardzo dobre opinie tam (czysto użytkowe zalety, typu trwałość, niezłe osiągi, ...) Z kolei na RIB-ach do czarterowania w UK bardzo często są Suzuki 150 KM (zdaje się, że RIBCRAFT proponuje tylko z Suzuki swoje RIB-y) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Mi najbardziej podoba się Mercury, ale to zbyt świeży motor na opinie. Ma być trwały, wytrzymały, bez wymiany rozrządu. Jak będzie okaże się za parę lat.. :P Jeśli do tego jest cichy jak Yamaha to same plusy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bomber Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Ja stałem przed dylematem - Yamaha 150 lub 130 . Wybrałem Yamahę130 - wagowo sporo mniej niż Yamaha 150 (spalanie też) więc przy mojej skorupie wybór (jak dla mnie) był idealny - osiągi byłyby takie same lub baaardzo zbiżone. Osprzęt fajny bo po LAN i do tego multizegar cyfrowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Tylko, ze http://www.pegazus-boats.pl/pegazus_560_top_fisher.php to prawie tona z paliwem BEZ SILNIKA Czyli dwa razy wiecej niż Banta. Na ryby moc pewnie nie ważna na długie trałowanie ale jak w planach grupa rosłych kolegów to raczej 150 może się przydać. W sumie ciekawa łódka na nasze wody bo PILOT. Z jakims Webasto może byc przyjemnie spędzać na niej godzinki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Łódka może i ciekawa ale jak większość teraz niepozbawiona błędów... Przyjżyj się trymowaniu silnika i tylniej kanapie z oparciem:) U siebie miałem podobnie ale po wycięciu otworu silnik kładę na tle że nie wystaje za obrys łodzi a tutaj są rolki które niby mają podnieść oparcie kiedy trymujemy .Jak ktoś będzie siedział i sternik sięzapomni to czapa p łamana:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Na 100% jest tak, ze jak trymujesz to ławka automatycznie się podnosi, przenosząc uprzednio pasażerów na boczne siedziska ... http://www.pegazus-boats.pl/assets/models/560/vlb_images1/14.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Tak ławka przenosi pasażerów na boczne siedziska hehe.TO jest chwila nieuwagi zapomnienia ,chociażby podpływając do plaży musisz pamiętać aby pasażerowie powstawali......heh o obciążeniu rufy nie wspomnę siedząc "na pawęży" :):):) Miałem podobny problem ale... ustawiłem elektroniczny ogranicznik trymu i bez składania oparcia silnik podnosi się na tyle bym nie zachaczył o nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Coś za coś. Dosyć mała łódź jak na Pilot a ma być max przestrzeń dla wędkarza. Ew mogli zrobić dwa siedziska zamiast ławki Coś jak w tym ZODIAC-u: Ale odeszliśmy od tematu - ja bym brał - najtańszy nowy 4 T ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Czyli Mercury nie wymaga wymiany rozrządu? Generalnie nie znam interwału wymian, oraz czy to jest kosztowna operacja. Zastanawiam się również nad przyczepą podłodziową, jedno czy dwuosiowa. Miałem poprzednio dwuosiową i przy manewrach portowych strasznie rwała opony. Generalnie jeździł z łodzią będę żadko i raczej max. 200-250 km. Czy jest sens montować w przyczepie amortyzatory, czy to poprawia w jakiś sposób komfort jazdy? PS. Ktoś może polecić dobry serwis Mercurego w Wawie lub okolicy (grawancyjny)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 A czy Parker nie robi serwisu ? W Czosnowie kilka km za Łomiankami. Amorki do Brenderupa są tanie więc można zamontować dla poprawy samopoczucia. Mnie się wydaje, że jest lepiej ale podstawa u mnie to mniejsze "walenie" i "hałas" zestawu na nierównych drogach Przyczepy i serwis polecam tu: http://www.przyczepy-myc.pl/ >>>>>>>>>>>>>>>>>>> W tym samym miejscu serwisują również Merkury http://myc.pl/pl/informacje/o-nas To są dwie firmy pod jednym dachem. Będziez mieć serwis przyczepy i silnika na raz i wszystko co na łodce Sprzedają i serwisują Chaprall-e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Zamówiłem silnik Mercury 150 SeaPro po rozmowie z chłopakami z WOPR Zegrze, którzy mają takie 4 silniki oraz Yamaha 150 i 200 KM. Mercury od 3 lat są 100% bezproblemowe, a z Yamaha to różnie. Poza tym Merkury jest niesamowicie cichy. Taraz niecierpliwie czekam na odbiór łodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 No to będziesz miał fajny silniczek, gratuluje zakupu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.