Autor Wątek: zakup łodzi 7-8m pływanie po morzu a bezpieczne opalanie się na pokł. słonecznym  (Przeczytany 8659 razy)

Listopad 10, 2017, 11:56:33
Odpowiedź #15
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Dzięki za komentarze.
Dziękuję Ci #ogórku za "poważnego ojca"  ;D!
Jakieś bączki sie zdarzają, może nawet z załogantami na dziobie, ale są w 100% bezpieczne. W 99% masz jednak rację, płyniemy do celu w dłuższych przelotach.

O to właśnie mi chodzi - czy dla naszych potrzeb rozważać łódź typu cuddy/cruiser, a nawet sundeck czy też tylko openkę z najbezpieczniejszym pokładem dziobowym. Wychodzi, że open?
   
Jeżeli dla kogoś wygodna kabina jest dużo ważniejsza niż przebywanie na dziobie podczas pływania to naturalnym wyborem byłby tu Bayliner. Dla mnie jest odwrotnie - czas spędzamy na pokładzie, kabina będzie pełniła funkcję toalety, przebieralni, a czy będziemy chcieli w niej kiedyś spać to się okaże, QS daje mimo wszystko taką możliwość, choć żona twierdzi, że jej klaustrofobicznosć nie zachęca.
Jeszcze pogadałem z dziewczynami - ich zdanie jest podobne - kokpit i kabinę Baylinera da się lubić, fajne wykonanie, ale pokład słoneczny na dziobie nie odpowiada ich wyobrażeniom. 

Najbardziej podobał im się pod tym względem sporo tańszy Bayliner VR6 - bowraider. Faktycznie jest fajny. Ale go wykluczyłem: trochę za mały, oceniłem, że na morzu nie da nam znaczącej poprawy zachowania na falach, dość płytkie V,  nie mieszczę się do schowka z WC, za mały zbiornik paliwa 136l., kiepskie wyposażenie. To łódka dobra na śródlądzie.
 

Coś mi się obiło o uszy, że podobno w US jest zakaz pływania w bow w ślizgu, ale może dotyczy tylko dzieci, a może to plotka? Wygląda naprawdę bezpiecznie.



Moim zdaniem na łodzi do tego dostosowanej i w odpowiednich warunkach nie ma najmniejszego problemu.
Moja obecna łódka jest do tego dość dobra (zdjęcia poniżej), pokład słoneczny jest bezpieczny, choć nie jest zbyt długi.
Jak warunki nie pozwalają, to załoga sama zmyka na rufę, czasem tylko muszę wydać komendę.
Bodajże dwa razy zdarzyła się nieprzyjemność (raz córka, raz ja) - podskok na fali, odruchowe chwycenie się relingu, opadając w dół uderza się łokciem o reling i boli.   

Moze każdy ma różne doświadczenia i wyobrażenia, ale nie ma co popadać w skrajności.

Nie widzę powodu przy dobrych warunakch odmawiania sobie takiej, np. wrześniowej przyjemnosci koło Krku.


W takich też żona jeszcze zajmowała pozycję, nadal bezpieczną


W takich córki i pies


Dlaczego niby nie w takich warunkach koło klifów na Dugim Otoku?


Ale już tutaj nie -  w Grecji przy przelocie między palcami Chalkidiki, załoga na ławce rufowej.   



Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Listopad 10, 2017, 13:38:07
Odpowiedź #16
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Dodatkowo lepiej mu się płynie często jak dziob jest dociążony.

Tyż prowda. Przy czym w mojej lekkiej łódce (przygotowana do podróży, z pełnymi zbiornikami ok. 900kg) chodzi o równe rozłożenie obciążenia. 5 osób to ponad 300kg czyli ok. 1/4 wagi łodzi z załogą, czuć wpływ.
Najlepiej załoga rozmieszczona i na rufie, i na dziobie. 

W 2t łodzi to będzie nieodczuwalne.
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Listopad 15, 2017, 17:32:13
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 1066
  • Akwen: Jeszcze nie pływam

Listopad 15, 2017, 22:43:23
Odpowiedź #18
  • *****
  • Wiadomości: 2939
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Załóżmy, że silnikami będą Wasze 2 Eviny (to mamy silniki za 130 tys)
Zresztą biorąc w PROMO 2 x Honda (200 lub 250) tez wyjdzie coś koło 130-140 tys)

To jaka jest kwota za całość "na gotowo" bez "carbonów" ?
Rozumiem, ze masa całości raczej na przyczepie o DMC 3500 nie pójdzie ??
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 15, 2017, 23:32:48
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 1066
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Wersja maratonowa 32R mieści się na przycepie o DMC 3500kg
Mieści się również w maksymalnej długości zestawu na drodze <18,75m
Ja akurat ciągam ją długim pick-upem a silniki są odstawione na brackecie o 50 cm od łodzi i mam o metr za długą przyczepę
Jest to jedna z największych łodzi które możesz ciągnąć zwykłym samochodem osobowym ( porządnym SUV'em)

Wersja SUV (Sport Utility Vessel ) widoczna na renderach będzie około 500 kg lżejsza ( moja maratonówka była cięższa z uwagi na przepisy wyścigowe które nie pozwoliły mi zrobić lżejszej łódki )
Gotowa łódź bez silników powinna ważyć mniej niż 2000kg

Jeśli chodzi o koszt to każda łódź jest robiona pod konkretne zamówienie klienta więc cena zależy od wyposażenia, tapicerki, elektorniki, nawigacji, osprzętu itd.
Nie mamy opcji "pusta skorupa"

Moje Eviny są też troszkę tańsze niż 130 tyś :-)


Listopad 16, 2017, 07:46:13
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 2939
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
A nie ma ceny wersji bazowej ?

Z jakąś tapicerka/materiałami/navi poniżej których wstyd robić taką łódkę i powyżej których się dopłaca do tej ceny ?

Pozwoli to Wam opędzić się od "marzycieli" proszacych o wyceny.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 16, 2017, 13:24:17
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 1066
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Marzyciele i tak będą pisać :-)
Podstawowy zestaw z silnikami 2x200 powinien oscylować w okolicach 350.000 PLN brutto

Faktem jest jednak, że chciałbym aby jedna z tych łodzi pływała w przyszłym roku pod Polską banderą
A jak się pojawi na wodach Chorwacji / Grecji byłoby jeszcze lepiej wiec skłonny jestem do zrobienia bardzo dobrej ceny na zestaw z 300tkami aby ta łódź się tam znalazła  8)

Listopad 16, 2017, 21:15:32
Odpowiedź #22
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Piękna łódź  :).
Dla mnie jednak za duża. Może wersja 28ft z jednym silnikiem?

Muszę się zmieścić w przyczepie 2,7t. Właśnie okazuje się, że i QS 805 open się raczej nie zmieści, waży ok. 2,1t.
Przyczepa musialaby ważyć ponizej 500kg. Są takie przyczepy ultrALight Sigma, ok. 480kg, ale podobno szrot, a cena x2.

Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Listopad 19, 2017, 11:07:17
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 1066
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Planujemy stworzyć krótszą wersję ale to dopiero za jakieś dwa lata

Jeśli mogę coś poradzić to nie baw się w lekkie przyczepy.
Jak będziesz ciągnął przez alpy potrzebujesz dobrej przyczepy najlepiej 2 osiowej
Można ciągnąć na jednoosiówce ale dużo bezpieczniej na dwóch szczególnie na długich zjazdach

Listopad 19, 2017, 17:37:23
Odpowiedź #24
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Czyli za kilka lat moze bede rozważać. Albo po tym czasie już 32ft z 2x300hp będzie adekwatna :).

------

Wolałbym przyczepę bez zwracania uwagi na jej masę. Jak mój obecny Branderup 1.4t. Ale mając limit 2,7t muszę mieć albo lżejsza łódkę (max 2t.) albo lżejsza przyczepę (max 500kg). Wybrałbym to drugie.
 
Lekkie przyczepy - niemieckie Sigmy to 2 osie - wszystkie od 2t. Niska waga, bo aluminium i najprostszy=najlżejszy osprzęt.
Wodując łódkę 2-3 razy w roku, to wygodny osprzęt nie jest aż tak ważny.
Kluczowa jest oczywiście niezawodność w transporcie. Też bym wolał solidną przyczepę, ale coś za coś.
Przy czym ich ceny nie są jednak powalające, w zasadzie nie odbiegają od innych. 

Opinie Niemców na BootForum o Sigmach jeżeli były negatywne to tylko w odniesieniu do kiepskiego/lekkiego osprzętu - np. wyciągarka najprostsza z możliwych, nikt nie narzekał na ramę, osie, zwracano uwagę na niezwykle ubogo zrobioną elektrykę, która jednak o dziwo działa, nie sprawiała żadnych problemów.   
 
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Listopad 19, 2017, 18:57:08
Odpowiedź #25
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Temat nieco odskoczył do kwestii wagowych, chociaż nie bez powodu.


Problem polega na tym, że najbardziej pasuje mi łódź typu open, ale z kabiną sypialną. W openkach burta wystaje ponad materac. Tak mają tylko duże openki, jak QS 805, a jak duże to ciężkie, za ciężkie.

Jeśli ostatecznie ze względów wagowych wyeliminuję QS 805 open, to muszę rozważyć z powrotem inną łódź.
A rozważam tylko takie, których cena jest faktycznie okazyjna, jakieś demo czy specjalną ofertę targową.

Sundecki, np. QS 755 są trochę gorsze - pokład słoneczny na dziobie jest mniej bezpieczny, najczęściej materac zrównany z burtą. Nawet przyjmując, że załoga jest bezpieczna w odpowiednich warunkach, to chwila nieuwagi i przedmiot tam trzymany ześlizguje sie do wody, np. telefon. A przekonaj moje nastolatki, że nie mogą słuchać muzy ze smartfona podczas rejsu...
 
Tu np. fajny Sea Ray 230 SSE, ale ma tą samą przypadłość.



Dobry byłby sundeck, w którym burty wystają przynajmniej kilka cm nad materace. Taką łódź w klasie 7m. znalazlem tylko jedną -  Jeannau Cap Camrat 7.5 WA


 
Ale podobno ma wady konstrukcyjne, a ja nie chce tego sprawdzać.
   
« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2017, 19:08:09 wysłana przez Marsik »
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Listopad 20, 2017, 13:25:54
Odpowiedź #26
  • *****
  • Wiadomości: 2939
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Skontaktuj się z rib4rent.pl

Mają rozeznanie rynku używek w CRO.
Zdefiniuj parametry - może coś ciekawego znajdą.

Mnie podesłali oferty dużo lepsze niż to co znajowałem na internecie

http://www.njuskalo.hr/gumenjaci/falkor-22-suzuki-140-trajler-sve-pod-garancijom-oglas-22659475

Tak patrzę i RIB-y z Suzą 140 KM na przyczepie chodzą tam poniżej 90 tys PLN



Odpadnie problem holowania. A może znajdą coś w dobrej cenie co wyczarterujesz i będziesz mieć wiecej czasu na decyzję.

>>>>>>>>>>>>>>>

Akurat strzeliłem w RIB, który jest robiony infuzją z kevlaru i węgla ...
http://falkor.hr/en/project/

Projekt włoski ale gdzie to robią ?? PRC czy CRO ??
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2017, 13:38:28 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 25, 2017, 22:54:59
Odpowiedź #27
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
W zasadzie jestem zdecydowany na QS 805 Open.
Z przyczepą i niezbędną rezerwą zmieści sie w  2700kg, tyle ile mogę ciągnąć obecnym samochodem.

Waham sie nad silnikiem - Mercury Verado - 250 czy 300hp? Oczywiście wybrałbym 300hp, gdyby dopłata vs. 250hp była niewielka. Ale w tym wypadku jest duża, w Niemczech akurat ceny Verado mają blisko dwa razy większą różnice miedzy 250 a 300hp niz w Polsce (?).  Ma to sens? Wolałbym zachować tą kasę w kieszeni, ale też nie chciałbym potem żałować sknerstwa... :-[
   
Łódź ma 7,9m, a waży sucha 2.100kg. Szacuję, że na wodzie z całą rodziną i zatankowana paliwem i wodą będzie ważyć c.a.  2.800kg. Nie jest ważna dla mnie max. prędkość czy sportowe zacięcie. Ważny jest przedział ekonomicznej prędkości cruisingowej.
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Listopad 25, 2017, 23:07:51
Odpowiedź #28
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2377
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
To ja przy tej wadze łodzi wybrałbym 300 koni, ta 250-tka będzie za mała i być może  a raczej na pewno będzie pracować w górnych wartościach obrotów.
A dlaczego akurat Mercury?

Listopad 26, 2017, 02:26:23
Odpowiedź #29
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
QS jest przygotowany seryjnie pod Mercurego i sprzedawany z nim w pakiecie.  Produkcja w jednej grupie, Brunswick Marine.
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin