Skocz do zawartości

Iława-Ostróda, Kanałem Iławsko - Elbląskim


skipper
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Często widzę zapytania o ten odcinek Kanału Elbląskiego i nie dziwię się bo jest dość atrakcyjny, odcinek ten liczy dokładnie 50km i jest bardzo ciekawy przyrodniczo i nautycznie,pominę tu J.Jeziorak i j.Drwęckie, a skupie się na odcinkach kanałowych.

Wpływając z J.Dauby w kanał Iławski,mamy przed sobą pogłębiony kanał ,ale tylko na odcinku do pierwszych wrót przeciwpowodziowych tzw.Zagadka,nie wiem dlaczego nie przeprowadzono pogłębiania do końca kanału,tajemnica RZGW Gdańsk, uważam to za błąd,bo odcinek pogłębiony przy niskim stanie wody był na tyle głęboki że można było płynąć po nim pewnie,a zrobiłem ten odcinek we wrześniu przy b.niskim stanie wody swoją nie małą łodzią o zanurzeniu 90cm,płynąłem wolno ok.5km/h i z podniesioną na max przekładnią,wówczas zanurzenie nie przekracza 50cm i tu widać że kanały dają pewność stałej głębokości,jeżeli da się wpłynąć daną łodzią w ten odcinek,tzn że się go da pokonać w całości,z tego co zauważyłem najpłytsza jest część środkowa kanału Iławskiego,a miejsca zdradliwe są pod mostami,z uwagi na powrzucane kamienie.

Wracając do tematu,po pokonaniu wrót Zagadka,należy zwiększyć czujność głębokości, jest tam kilka gospodarstw rolnych i można spotkać taki obrazek

 

http://upload.secondsun.pl/img/1444831698dsc_0364.jpg

 

płyniemy dalej,budowniczy kanału napotkali na problem z j.Karnickim które było położone niżej i postanowili przegrodzić go kanałem,polecam zacumować i zejść do jeziora poniżej,ciekawe uczucie,na zdjęciu j. Karnickie

 

http://upload.secondsun.pl/img/1444900103dsc_0575.jpg

 

Mijamy drugie wrota przeciwpowodziowe które zbudowano w razie gdyby kanał puścił w okolicy j.Karnickiego,groziłoby to zalaniem przyległych terenów i zaniknięciem Jezioraka,dalej mamy odcinek który się kończy na śluzie Miłomłyn,można przed śluzą zacumować do nowego pomostu,a idąc w głąb wsi można zrobić zakupy,niedaleko jest sklep.

Śluza Miłomłyn jest dość głęboka i należy się odpowiednio przygotować przy "jeździe w górę",czyli jak będziecie wracać.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1444833572dsc_1125.jpg

 

I co ciekawe,jak do tej pory płynęliście po płytkim to tu się to kończy,od śluzy Miłomłyn do Ostródy jest odpowiednia głębokość.

Należy jednak pamiętać że za śluzą Miłomłyn jest dużo roślinności podwodnej i należy często włączać rewers aby oczyścić śrubę z roślinności,za niedługo zobaczymy śluzę Zieloną,ma ona dość mały spadek,więc jazda w góra/dól jest niewielka.

Natomiast obok śluzy jest jaz który reguluje śluzowy i sam pilnuje stanu wody, śluzowy który pracuje tu od lat jest też  kopalnią wiedzy,jeżeli macie pytania to tu.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1444834248dsc_1122.jpg

 

dalej mamy kanał po całkowitej rewilitalizacji,wygląda naprawdę dobrze,nowoposadzone rośliny się przyjęły,wygląda to pięknie.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1444834790dsc_1120.jpg

 

 

Dopływając do j.Drwęckiego możemy zobaczyć znak;

 

http://upload.secondsun.pl/img/1444834419dsc_1119.jpg

 

Nie należy się nim przejmować,nie jest to strefa ciszy,w rozumieniu motorowodnym.

Poniżej wejście do kanału Elbląskiego

 

http://upload.secondsun.pl/img/1444834951dsc_1118.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...