Autor Wątek: Miłomłyn- tragiczny pożar motorówki  (Przeczytany 16296 razy)

Lipiec 01, 2016, 22:54:27
Odpowiedź #15
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1414
    • Port jeziorsko
  • Akwen: Jeziorsko
Czyli w taką temperaturę plastikowe kanistry to samobójstwo?


Niebezpieczne jest trzymać paliwo w plastikach te korki puszczają  pod wpływem ciśnienia po prostu pęka górna część ,jeśli za mocno dokręcisz  korek  mówię o takiej zakrętce  na kanistrze 

http://www.agallo.pl/akcesoria_zewnetrzne/kanistry_korki_i_lejki/kanister_plastikowy_10l.html

tutaj pęka





« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2016, 23:07:17 wysłana przez 7mka »
Beja Cruiser

Lipiec 01, 2016, 23:22:43
Odpowiedź #16
  • ****
  • Wiadomości: 335
    • Goleniów
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Nawet atestowane kanistry plastikowe są niedobre na wysokie temperatury?

Lipiec 02, 2016, 10:31:24
Odpowiedź #17
Kiedyś zalecano w upały przykrywać kanistry grubą mokrą szmatą (i pilnować, żeby nie wyschła do końca), co dosyć skutecznie chroni je przed zbytnim nagrzewaniem.
Ponadto kanistry lepiej żeby były w innych kolorach niż czarny (łatwo kupić czerwone, zielone, żółte...)
Pękanie korków w plastikowych kanistrach owszem się zdarza, wiem z doświadczenia, że niektóre trzeba dokręcać bardzo mocno żeby były szczelne a innym wystarcza dokręcenie umiarkowane. Zależy to od rodzaju uszczelnienia nakrętki (uszczelka lub stożek) oraz dokładności wykonania powierzchni z którą to uszczelnienie współpracuje (np dokładność złożenia połówek kanistra).
Najlepiej kupując plastikowy kanister wybrać typ i egzemplarz, który jest szczelny już przy dość delikatnym dokręceniu,co można z grubsza sprawdzić delikatnie uciskając zakręcony kanister i nasłuchując syczenia przy korku.

Lipiec 03, 2016, 12:07:12
Odpowiedź #18
  • ***
  • Wiadomości: 146
  • Akwen: WJM
Nie wiem jakie ma rozmieszczenie pomieszczeń i schowków DarMar  ale w żaglówce mam schowek rufowy oddzielony szczelnie (żadne płyny się nie przeleją do części dziobowej) od dziobowej części pasażerskiej i tam właśnie przewożę paliwo, nie wyobrażam sobie żeby w części pasażerskiej przewozić kanistry z benzyną !!!   Sternik powinien ostro beknąć za takie zaniedbanie ... i wszystko wskazuje że było manipulowane przy silniku kiedy doszło do pożaru, a w tym czasie spało dziecko pod pokładem !!! Karygodne ... oby mniej takich sterników baranów na akwenach !!! Wielkie współczucie rodzinie i wielki szacunek matce która próbowała uratować córeczkę ... idiota sternik powinien ostatni zejść z pokładu ...

Lipiec 03, 2016, 13:25:17
Odpowiedź #19
  • ****
  • Wiadomości: 335
    • Goleniów
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
W darmarze są dwie bakisty oddzielne na rufie.

Lipiec 03, 2016, 18:38:19
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 2977
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Nawet atestowane kanistry plastikowe są niedobre na wysokie temperatury?

Niemożliwe, w Grecji tylko takich używają a w cieniu jest tu 35 a na słońcu to nawet nie chcę myślec ile.
I brak stacji nawodnych na południu w Grecji więc tylko takich baniaków się używa.
Wszystkie są czerwone i na stacjach wszystkie mają marker że na car/boat

Kupiłem w PL dwa niskie atestowane, solidne.
Zawsze mam 30 litrów zapasu bo jak się okazuje, że nagle jest pod lokalny wiatr terminczy 4BF, którego nie ma na mapie pogody i pod fale to zużycie nagle rośnie. Wolę mieć zapas niżby zabrakło.

Po powrocie zawsze zapas wlewam do głównego zbiornika ale zazwyczaj szybko jadę z baniakami po uzupenienie i aby te 30 l było zawsze dodatkowo w tych baniakach. No ale ja nie mam kabiny, wszystko open, gaśnica pod ręką, koc gasnicy też i w ostatecznośi hop do wody bo wszyscy mają kamizelki pneumatyczne
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Lipiec 03, 2016, 18:51:33
Odpowiedź #21
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3115
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Więc jak te 30 litrów wybuchnie płomieniem to ugasisz ???

Lipiec 04, 2016, 11:03:45
Odpowiedź #22
  • *****
  • Wiadomości: 2977
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Raczej nie, ale tu KAZDY pływa z zapasem minimum 20,30 litrów.

JEDYNY minus tych okolic to brak stacji nawodnych.
A przy silnych wiatrach można się przeiczyć z ilością paliwa - raz tak mialem

AKU są w boxach, wszystkie bakisty wentylowane i odpływowwe, co jeszcze mogę zrobić ??

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

I zgodnie z instrukcją leję nie więcej jak 10l do kazdego bo wtedy jest jeszcze 15-20% wolnego miejsca
Nikt z załogi nie pali, odłączam AKU na postoju wyłącznikiem obrotowym.

Jak pisałem wyżej, nie wiem co jeszcze więcej mógłbym zdziałać.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Lipiec 04, 2016, 20:41:58
Odpowiedź #23
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Nie popadać w zbędną panikę  ;) to tragiczny wypadek ale tak na prawdę jak często się one zdarzają .

Lipiec 04, 2016, 21:54:32
Odpowiedź #24
  • ****
  • Wiadomości: 335
    • Goleniów
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Nie popadać w zbędną panikę  ;) to tragiczny wypadek ale tak na prawdę jak często się one zdarzają .
Też tak uważam tylko co było tak naprawdę przyczyną.

Lipiec 05, 2016, 08:26:21
Odpowiedź #25
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Akwen: Odra środkowa
Właśnie. Dobrze by było wiedzieć, żeby na przyszłość ustrzec się podobnego wypadku.
Zapraszam do lektury mojego bloga o tematyce wodniackiej:
   http://wioslem.blogspot.com/

Lipiec 05, 2016, 16:24:17
Odpowiedź #26
  • *****
  • Wiadomości: 972
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Właśnie. Dobrze by było wiedzieć, żeby na przyszłość ustrzec się podobnego wypadku.
Sądzę że metalowy 20l klasyczny kanister jest odpowiedzią na twoje pytanie,te kanistry istnieją od dziesiątek lat i jeżeli się o nie dba to są bezpieczne.
Odnosnie meritum tematu to przepływaliśmy koło miejsca zdarzenia,stało się to zaraz przy wejściu w Kanal Iławski,około 20m od mostu w Miłomłynie,na brzegu jest wypalona trawa i są znicze ,więc poznacie to miejsc przepływając,śluzowy który był na zmianie powiedział że ogień był na 3m i nie było szans kogokolwiek wyciągnąć.

Kwiecień 11, 2017, 16:05:46
Odpowiedź #27
  • ****
  • Wiadomości: 335
    • Goleniów
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Minęło już sporo czasu, była to tragedia nie do opisania, czy wiadomo już oficjalnie co było przyczyną pożaru?

Październik 07, 2017, 19:16:02
Odpowiedź #28
  • *****
  • Wiadomości: 972
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Miejsce zarosło zielskiem,nikt ni zadbał o co najmniej krzyż,jak przepływam to przykro się robi.

Październik 09, 2017, 16:46:58
Odpowiedź #29
  • ***
  • Wiadomości: 121
    • Kępno
  • Akwen: Wody lokalne
paliwo w kabinie, nie wyobrażam sobie, nawet jak bym miał kanister z super atestem to go do kabiny nie włożę,  zawsze paliwo mam na zewnątrz , już nie mówię o pożarze -same opary są trujące i na dłuższą metę nieznośne , a co dopiero w tym spać, nikt mi nie powie że z "jego " kanistra nie śmierdzi.  Rozlejcie sobie szklankę benzyny na ziemię  lub beton i podpalcie , a gdzie  70l ?    Ogólnie przykra tragedia,