liku025 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Witam. Mam problem z moim silnikiem. Silnik ma bardzo duży apetyt na olej silnikowy. Spala na 3h pracy około pół litry, przy czym kopci delikatnie na niebiesko. Silnik nie chodzi również na wszystkie cylindry ponieważ okopcone są olejem. Po wyczyszczeniu świec silnik pięknie pracuje na wszystkie cylindry ale po kilku godzinach pracy znowu nie pali na wszystkie cylindry :( Wymienione świece na nowe kilku ktornie, nowe kable WN za 1300zł , nowe filtry powietrza, kopułka, palec. A silnik nadal żre olej, i nie chodzi na wszystkie gary. Co mam teraz robić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 WRÓŻENIE z fusów, może być kilka opcji najgorsza to remont silnika najłagodniej wymiana uszczelniaczy zaworowych ,trzeba szukać przyczyny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liku025 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Jest mi ktoś w stanie to wytłumaczyć, jeśli dobrze rozumiem to mówi o tym że nie spływa mu olej z głowicy, tylko nie wiem dlaczego ??? Co do mojego silnika to jest to silnik z małym przebiegiem którego jestem pewien i dziwi mnie to że żre olej(wiedziałem o tym przed zakupem) . Jakie ma mieć ciśnienie sprężania ten silnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Problem odpływem oleju olej napełniał przestrzeń nad trzonkami zaworów i ciśnienie wpychało olej przez uszczelniacze do cylindra norma ale to tylko jedna teoria dla ciebie by sprawdzić te odpływy :) https://www.youtube.com/watch?v=OsGqmOQus6Y wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 1.Zdejmij pokrywę zaworów i uruchom silnik. Zobaczysz czy olej spływa do miski czy zawory się domykają. 2.Sprawdź szczelność cylindrów( nie kompresję) .!!! 3.Może trzonki zaworów są przygięte albo źle spasowane w tulejach prowadnic co w połączeniu z kiepską pracą uszczelniaczy prowadzi do podsysania oleju? 4. Może same uszczeniacze stwardniały albo zostały źle zamontowane? 5. Może źle zostały wyregulowane zawory ( hydraulika musi mieć trochę luzu żeby spełniała swoje zadanie)? 6. Może sprężyny zaworów wymiękły albo popękały? 7. Może same porzylgnie zaworów są nieszczelne? Pkt 2 dużo rozjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liku025 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Możesz rozwinąć punkt drugi ?:) Edit: dziś przyjrzałem się tym odpływom i ja ich nie mam wogólę w głowicy... mam tylko te co są u góry, zawory są ciągle w oleju. Nie mogę ściągnąć pokrywy zaworów bo blokuje mi taki aluminiowy postument :) jutro dalej będę z tym walczył i wezme sie za uszczelniacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Możesz rozwinąć punkt drugi ?:) ... Np. taki : http://allegro.pl/tester-do-szczelnosci-cylindrow-miernik-kompresji-i6237644011.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Niebieski dym wskazuje na spalanie oleju, przy takich objawach właśnie od pomiarów ciśnienia w cylindrach powinieneś zacząć. Bo najprawdopodobniej (w uproszczeniu) tam siedzi problem. Generalnie masz trzy możliwości: - wspomniane już uszczelniacze - problem z pierścieniami - uszczelka pod głowicą Innych dróg niepożądanego dostępu oleju do cylindrów raczej nie ma. Silnik chodzi Ci dobrze do czasu aż świece nie "udławią" się olejem. Nie chcę być złym prorokiem, ale zdaje się, że szykuje Ci się grubsza robota. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liku025 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 wykręciłem dziś świece i po prawej stronie w wszystkich czterech cylidnrach świece zaolejone mokre, na drugiej stronie świece super suche bez niczego, jutro zaczne mierzyć ciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Są to objawy przegrzanego, zniszczonego silnika.Widać, że dotyczy to jednej strony.Sprawdzenie ciśnienia coś powie o stanie pierścieni, ale dopiero po wykonaniu próby olejowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liku025 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2016 13 bar na zimnym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Mierzenie ciśnienia OK ale i tak nic nie powie o stanie pierścieni olejowych. Teoretycznie powinny zużywać się w takim samym tempie jak uszczelniające. Jednak miałem przypadek zużycia gwałtownego pierścieni olejowych, a uszczelniające były OK. Wada materiału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liku025 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2016 ktos wie ile ma taki silnik nowy ? i jaki olej powinno sie lać do niego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Teraz napisz jaki masz naprawdę silnik 4,7 V-8 czy może 7,4 V-8 ;) 5,7 i 7,4 - ok. 10bar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liku025 Opublikowano 1 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 cholerka ciężko mi wgl coś powiedzieć o nim dochodzę do wniosku że jest to silnik 5.7 gm (to silnik wózka widłowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRI Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 klasyka gatunku ... Twój silnik z tego co piszesz nadaje sie tylko do remontu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liku025 Opublikowano 1 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 taak, w aucie miałem po 7 bar równo na każdym i oleju jakoś nie brał, chodził na wszystkie gary, tylko miał problemy z zapalaniem poniżej -5st.C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRI Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 No to super... ale w tym przypadku pewnie to jakaś pierdułka za 50zł ... nie może być coś innego :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 Nie ma co dywagować tylko trzeba rozbierać i oglądać. Co to oznacza,że ma 13 Bar, na jednym czy na każdym cylindrze. Poza tym w silniku benzynowym nie ma to zasadniczego znaczenia, nawet przy słabym sprężaniu silnik będzie zapalał i pracował Nikt nie jest duchem świętym, żeby postawić 100% diagnozę beż rozebrania. Jeżeli wymienisz pierścienie olejowe i uszczelniacze zaworów to jest duża pewność, że będzie ok. Ale możliwe jest również, że potrzeba wymienić tylko przegrzane uszczelniacze, sporo roboty ale koszt naprawy mały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.