Doman Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Witam Mam Mercury 15hp 4 sów z 2001 r i niepokoi mnie chłodzenie . Dawałem do servisu spodzinę na wymianę uszczelniaczy , wymienili uszczelki i wirnik pompy wody i coś dziwnie mi się zachowuje woda wypływająca z kontrolki chłodzenia . Po odpaleniu pluje tylko kropelkami wody , a wydaje mi się ,ze wcześniej od samego początku po odpaleniu lał ładnym strumieniem.Zaczynam płynąć na średnich obrotach chłodzenie ładnie leje.Gdy dam na cały gaz łodka idzie w ślizgu około 35/h zaczyna znowu słabiej ta woda lecieć z kontrolki .Na wstecznym raz coś tam leci a nieraz sama para, tak samo na wolnych obrotach. Pod pompka jest jakaś rurka do zaciagania wody z tego co pamiętam, może zle mi ja założyli? Orientuje sie ktoś jak to ma być z tym chłodzeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Woda z kontrolki powinna lecieć ciągłym strumieniem słabiej lub mocniej w zależności od obrotów silnika. Zajrzyj do pompy wody bo ktoś coś zamieszał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 ,,Pod pompka jest jakaś rurka do zaciagania wody z tego co pamiętam, może zle mi ja założyli?" A może przy montażu spodziny do kolumny ktoś coś źle z rurką podającą wodę do bloku ? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Gdyby ktoś coś źle z tą rurką to chłodzenia nie byłoby raczej wcale bo woda lałaby się do stopy a koledze czasem coś kapie z kontrolki :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Wyjście z pompki jest dobrze założone . Mi sie wydaje, że albo nie założyli tej rurki co dochodzi do pompki albo dali nie odpowiednie( za grube podkładki które przychodzą pod i nad wirnik pompki jak składali , bo jedna stara była bardzo zniszczona. Wszelkie uszczelki na pompce są nowe . Nie chce mi się ciągnać całej łajby do nich a silnik jest na manetkę i sporo odczepiania . Więc szukam tu porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Rozbierałem kilka takich pomp i w żadnej nie było podkładek przy wirniku. Na wirniku od góry i dołu są uszczelniające zgrubienia które dolegają do obudowy i tyle. Nie widzę tam miejsca dla podkładek - brak szczelności lub zasłonięte kanały ssania i/lub tłoczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Albo jakaś gumka poszła wrurkę i dalej w silnik. Zdejmij jeszcze raz spodzinę i podaj wodę bieżącą prze rurkę przy pracującym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Kolego Strecik sa podkładki plastikowe. Na schemacie też są pokazane. Wirnik był zmieniany profilaktycznie ten stary jest w takim stanie ,że śmiało można był na nim m pływać .,Nic nie wykruszony miekki , nie odkształcony . Jeszcze jedno : Wlączam silnik woda nie leci lub jakieś tam kropelkowanie włączam bieg zaczynam płynać obrotów nie zwiększam woda zaczyna lecieć . Czyli wirnik musi bocznymi powierzchniami (góra , dół) dotykać obudowy ? Możliwe ,że u mnie przez za grubą podkładkę dolna boczna część łopatek wirnika nie dotyka obudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 wiekszosc silników ma wypływ kontrolny wody juz na początku kanałów wodnych głowy silnka, wiec jak mało wody kapie z sikacza to znaczy ze mało wody wpływa do głowy slnika i chłodzenie jesta takie ile wody wpływa radzę zdiąć spodzine i sprawdzic, to jest tańsze niz remont silnika po zatarciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Cóż, człowiek uczy się całe życie i głupi umiera ;D Jeśli podkładki są i mają być to niech sobie będą. Skoro na starym wirniku było git to może na próbę załóż go na testa, to naprawdę żadna filozofia. To że serwis coś ci wymienił wcale nie znaczy że dali dobrą część i zrobili wszystko ja należy. Tam też pracują tylko ludzie a każdy może się pomylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.