Seweryn Waterland Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 witajcie Przed sezonem odpaliłem silnik i cieknie mi trochę olej. Brałem możliwość że to spaliny z syfem po długim nieodpalaniu. silnik to Mercury 60 HP 1996r 2T. Olej wylatuje w małych ilościach tylko po zapaleniu. na zdjeciu miejsce z którego leci, to okrągłe u dołu spodziny ( nie znam nazwy tego elementu) Pytanie czy to są spaliny z brudem czy mam sciągać spodzine i szukać jakiś nieszczelności i jeśli tak to gdzie w szczególności. Z góry dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 To są anody i tam nie może być oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seweryn Waterland Opublikowano 27 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 żeby to ustalić dzisiaj odkrecilem srube od oleju w spodzinie. olej jest zdowy. nie mleko nie czarny. A przy tych anodach nie ma żadnej uszczeliki, nawet luka tam jest i dwie dziurki. Niech ktoś pomorze. w załączniku zdj oleju ze spodziny ( ten zielony) oraz tego co lekko wycieka po odpaleniu ( czarny jak smoła ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 To jest w dwu suwie normalne nie przejmuj sie na zimnym silniku cały olej z mieszanki sie nie spala i ląduje w wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 To są anody i tam nie może być oleju nie ma związku z tematem ale czy to na fotce.. czy to na pewno są anody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seweryn Waterland Opublikowano 27 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 Tak myślalem. Bo wewnętrzna ' rura wydechowa ' ma dostęp do tego elementu i tak myślalem że to nagar . Dzieki teraz jestem spokojny :) A powiedz jeszcze czy głównie robi sie tak po sezonie garażowania czy zawsze będzie trochę ciekło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 Zawsze trochę będzie ciekło.Nie dawaj za duzo oleju do mieszanki tylko tyle ile każe producent i używaj dobrego oleju wtedy będzie mniej. nie ma związku z tematem ale czy to na fotce.. czy to na pewno są anody? To sie nazywa trymer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 To jest anoda antykorozyjna. Ten mieczyk na niej ma za zadanie zmniejszać/eliminować tzw efekt śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 dokładnie :-) anoda z funkcją trymowania . Jako anoda ważniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 Co inny stryj to inny strój :P Ale ciekawe że spaliny idą tą drogą przez anodę ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 Może raczej wylatują wydechem przez śrubę i osadzają się na anodzie. Nie we wszystkich spodzinach, anody w tym miejscu posiadają ten trymer. U mnie nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 W mercurym spodzinę zdejmuje się dość łatwo. Obejrzyj problem od góry. Kolor tego oleju wskazuje na jakieś rozszczelnienie. Przyczyny mogą być różne. Najpoważniejsza to simering pod pomką wody. Impeller nie jest olejoodporny!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seweryn Waterland Opublikowano 27 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 a co wspólnego ma uszczelka pod pompą wody z olejem w spodzinie ???, przeca to są dwie zupełnie odizolowane od siebie elementy. Tzn nawet jesli uszczelka w okolicach pompy wody jest zepsuta to nijak ma sie to do stanu oleju w zamknientym dolnym unicie spodziny ::) :-\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 Chodzi o simering pod pompą na wałku napedowym , który oddziela miskę olejową od wody Jak tam będzie wyciek to może być widać olej na spodzine po odpaleniu na sucho Ale morze też być nieszczelne połączenie spodziny z korpusem czyli kanał wydechowy i wtedy pomiędzy tymi elementami idą spaliny z olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 a co wspólnego ma uszczelka pod pompą wody z olejem w spodzinie ???, przeca to są dwie zupełnie odizolowane od siebie elementy. Tzn nawet jesli uszczelka w okolicach pompy wody jest zepsuta to nijak ma sie to do stanu oleju w zamkninetym dolnym unicie spodziny ::) :-\ Wałek jakoś musi kręcić, i śrubą i impellerem. Z góry pompki spaliny i woda. Z dołu pompki olej i woda. Zdejmij spodzinę i sprawdź na szczelność. Odkręć obudowę pompki i sprawdź czy impeler nie spuchł. Sezon w tym roku chyba się wcześniej zacznie. Szkoda byłoby go marnować na zanieczyszczanie środowiska i inne niespodzianki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.