Skocz do zawartości

Crusader Marine


__Johny_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry,

Jestem nowy na forum i chciałbym skorzystać z wiedzy i doświadczenia starszych kolegów:)

Jestem świeżym posiadaczem drewnianej motorówki firmy Boesch z silnikiem Crusader Marine z oznaczeniem R.H. 230 i od niego chciałbym zacząć. Jest to v8 nie v6 i przeglądając internet nie mogę natrafić na jakieś informacje na jego temat.Wie ktoś może jaka to pojemność,ile koni i gdzie szukać do niego części a przede wszystkim uszczelek bo chciałbym go odświeżyć jak i całą resztę tej 50-letniej perełki.Bardzo proszę o jakieś info w sprawie tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz piękną łodkę, w Szczecinie pod koniec lat 70-tych była taka łódeczka, nie pamiętam już jaki klub był jej właścicielem,byla to nówka sztuka .Miała piękny gang silnika , drewienko na niej jak na fortepianie na wysoki połysk, co tu gadać to była wspaniała lodka, podobno ciągnęła 3 narciarzy za jednym razem, nie widziałem tego , ale w klubie tam mówili.

Jak masz jakieś foty to z chęcią zerknę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Mariuszu,

Dziękuję za miłe słowa widzę że wiesz o czym mówimy i mi się tak samo podoba. zacząłem już ją rozgrzebywać ale chcę żeby wyglądała tak jak mówisz:) ( jak fortepian)

Chciałbym ją zrobić sam na ile mi się uda (a raczej powinno) z pomocą waszych dobrych rad i doświadczenia.

Ze zdjęciami słabo ale takie coś do podejrzenia...

20151121_172556.thumb.jpg.695208c7b82f20a1b0091ae30d713027.jpg

20151110_204026.thumb.jpg.b5d8488645077036f985ff3a24fe6bb0.jpg

20151110_204010.thumb.jpg.d16612e336af5c6c44461e6ac7cdac70.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsobotę wybieramy się do Berlina na targi, jeśli będa tam tego typu łodki co Twoja to postaram sie zrobić kilka zdjęć i przesłać Tobie , ale zaznaczam jeśli będą i jeśli czas pozwoli.A teraz na zaostrzenie apetytu jedna fota z targów berlińskich chyba z 2010 roku:) A wracając do tematu, no tak zbyt wielu zdjęć nie wkleiłeś, ale lodka wydaje się być w bardzo dobrym stanie.

http://upload.secondsun.pl/img/1448557787img_0161.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne zdjęcie.Nie wiem co to jest ale z tyłu widać chyba Rive :)Te motorówki zachwycają wyglądem ale ich ceny to Everest:)

No trochę poleciałem po bandzie ale była okazja i stwierdziłem że nie mogę tego przepuścić;)Muszę poprawić malowanie  spodu bo nie jest chyba oryginalne i go uszczelnić chcę tez poprawić cały lakier,silnik(taki generalny remont żeby wyglądała jak się da jak w 1964r.) tak że daaaleko jej do wodowania a ja nie mogę się doczekać:):)Pewnie niebawem pojawią się też moje pytania świeżaka z prośba o jakąś pomoc znawców tematu:)

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Skipper,

Tzn. masz w Polsce Rivę Aquaramę :o ? czy jej model ? nie wiem jak to jest z ich podobieństwami i kto od kogo co zciągał ale one wszystkie są trochę podobne ale Riva to chyba klasyka klasyki i owoc porzadania wielbicieli tego typu łodzi(tak myślę ) :) a ich ceny są 10 razy wyższe od Boesch (mówię tu o tych starych modelach).A "jakby ktoś przybliżył " to też bym chętnie poczytał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rivach i ich twórcy Carlo Rivie w internecie jest napisane wszystko, ale z ciekawostek to jak się chcesz przepłynąć rivą to musisz podanie napisać do Pani Premier. Na pewno zwróciliście uwagę na niedawną reklamę piwa z Jamsem Bondem gdzie drugoplanową rolę grała właśnie riva i łódka frauscher, którą uważam na godnego następcę rivy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam znowu Panowie,

Nie wydarłem jeszcze silnika z mojego Boescha (brak czasu) ale mam pytanie ...

Ostatnio ktoś przypadkowy co trochę pływa  doradził mi żeby zastąpić chłodzenie silnika wodą z jeziora (żeby nie ciągnęło jakichś jeziornych brudów) czy też morską na zamknięty obwód z chłodnica i jakimś czynnikiem chłodzącym-podobno jest to prosty zabieg przez dołożenie jednej pompki i chłodnicy oczywiście  ale czy jest to zasadne i ma jakiś sens?

Nie chciałbym zmieniać oryginalnych rozwiązań w tak starej łodzi ale jeżeli jest to praktycznie nie inwazyjne a ma czemuś pomóc to może warto skoro zawsze mogę wrócić do poprzedniego sposobu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby odizolować się całkowicie od wody, tak jak w samochodach, się nie da.

Kolektor wydechowy i spaliny muszą być chłodzone zaburtówką. Układ z wymiennikiem, w którym krzyżowałaby się zaburtówka z płynem chłodzącym jest stosowany raczej na wodach słonych. 

Jeżeli chodzi o zaburtowe śmieci, to z wymiennikiem ( tzw. dźabsko- od f-my Jabsco) może być więcej kłopotów w przypadku zapchania niż z przytkaniem układu otwartego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem ze chodziło jemu właśnie o całkowicie zamknięty układ na silnik a skoro się nie da to chyba mija się to z celem.

A przy pływaniu na słonych wodach  jaki ma to cel skoro mówisz że i tak pobiera słoną wodę z zewnątrz która rozumiem że jest bardziej szkodliwa dla silnika , jak i dla wszystkiego bardziej niż słodka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Panowie.

Wiecie może czy da się gdzieś jeszcze kupić nowe oprawki do starych zegarów takie zaciśnięte z tyłu na puszce zegarowej.Albo ktoś coś takiego robi?Oszukałem się i nie mogę znaleźć.Nawet wysyłałem do jednej firmy ale takich nie są w stanie zrobić.

A jeszcze techniczne-żeby zadać takie pytanie w innym dziale to muszę założyć nowy temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...