__Johny_ Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Dzień Dobry, Jestem nowy na forum i chciałbym skorzystać z wiedzy i doświadczenia starszych kolegów:) Jestem świeżym posiadaczem drewnianej motorówki firmy Boesch z silnikiem Crusader Marine z oznaczeniem R.H. 230 i od niego chciałbym zacząć. Jest to v8 nie v6 i przeglądając internet nie mogę natrafić na jakieś informacje na jego temat.Wie ktoś może jaka to pojemność,ile koni i gdzie szukać do niego części a przede wszystkim uszczelek bo chciałbym go odświeżyć jak i całą resztę tej 50-letniej perełki.Bardzo proszę o jakieś info w sprawie tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Nie mam czasu sprawdzać ale najprawdopodobniej jest to silnik GM więc Mercruiser 5.0 będzie identyczny http://www.marinepartssource.com/crusaderpb/305.asp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
__Johny_ Opublikowano 25 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Bardzo Dziękuję to już jakiś trop i szczegółowe rysunki silnika.Dzięki za naprowadzenie.Drążę dalej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 No to masz piękną łodkę, w Szczecinie pod koniec lat 70-tych była taka łódeczka, nie pamiętam już jaki klub był jej właścicielem,byla to nówka sztuka .Miała piękny gang silnika , drewienko na niej jak na fortepianie na wysoki połysk, co tu gadać to była wspaniała lodka, podobno ciągnęła 3 narciarzy za jednym razem, nie widziałem tego , ale w klubie tam mówili. Jak masz jakieś foty to z chęcią zerknę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
__Johny_ Opublikowano 26 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Witam Mariuszu, Dziękuję za miłe słowa widzę że wiesz o czym mówimy i mi się tak samo podoba. zacząłem już ją rozgrzebywać ale chcę żeby wyglądała tak jak mówisz:) ( jak fortepian) Chciałbym ją zrobić sam na ile mi się uda (a raczej powinno) z pomocą waszych dobrych rad i doświadczenia. Ze zdjęciami słabo ale takie coś do podejrzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Wsobotę wybieramy się do Berlina na targi, jeśli będa tam tego typu łodki co Twoja to postaram sie zrobić kilka zdjęć i przesłać Tobie , ale zaznaczam jeśli będą i jeśli czas pozwoli.A teraz na zaostrzenie apetytu jedna fota z targów berlińskich chyba z 2010 roku:) A wracając do tematu, no tak zbyt wielu zdjęć nie wkleiłeś, ale lodka wydaje się być w bardzo dobrym stanie. http://upload.secondsun.pl/img/1448557787img_0161.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 piękny sprzęt Johny :) z grubej rury pojechałeś na samym początku :) już widzę spojrzenia innych spaliniarzy :D , a i przychylnym okiem szmaciarze będą na Ciebie patrzeć, jak śmigniesz w pobliżu ich okrętów ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
__Johny_ Opublikowano 26 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Piękne zdjęcie.Nie wiem co to jest ale z tyłu widać chyba Rive :)Te motorówki zachwycają wyglądem ale ich ceny to Everest:) No trochę poleciałem po bandzie ale była okazja i stwierdziłem że nie mogę tego przepuścić;)Muszę poprawić malowanie spodu bo nie jest chyba oryginalne i go uszczelnić chcę tez poprawić cały lakier,silnik(taki generalny remont żeby wyglądała jak się da jak w 1964r.) tak że daaaleko jej do wodowania a ja nie mogę się doczekać:):)Pewnie niebawem pojawią się też moje pytania świeżaka z prośba o jakąś pomoc znawców tematu:) Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Twoja łódź jest bardzo podobna do kultowej Riva Aquarama, której model mam w domu, skąd to podobieństwo,niestety nie znam historii tych łodzi ,jakby ktos przybliżył to byłbym wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
__Johny_ Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Witam Skipper, Tzn. masz w Polsce Rivę Aquaramę :o ? czy jej model ? nie wiem jak to jest z ich podobieństwami i kto od kogo co zciągał ale one wszystkie są trochę podobne ale Riva to chyba klasyka klasyki i owoc porzadania wielbicieli tego typu łodzi(tak myślę ) :) a ich ceny są 10 razy wyższe od Boesch (mówię tu o tych starych modelach).A "jakby ktoś przybliżył " to też bym chętnie poczytał :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Witaj Widzę że trzymasz styl, tak jak i twoja łódź. Nie odpuszczaj i kiedys wrzuć nam zdjęcia na wodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 O rivach i ich twórcy Carlo Rivie w internecie jest napisane wszystko, ale z ciekawostek to jak się chcesz przepłynąć rivą to musisz podanie napisać do Pani Premier. Na pewno zwróciliście uwagę na niedawną reklamę piwa z Jamsem Bondem gdzie drugoplanową rolę grała właśnie riva i łódka frauscher, którą uważam na godnego następcę rivy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
__Johny_ Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 :( jednak model.a przez chwilę miałem nadzieję że pocieszę oczy tym widokiem:) Postaram się wrzucić jeszcze coś przed wodą:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
__Johny_ Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 :) nawet Craig nie jest w tej reklamie tak dobry jak Riva:) a czemu Pani Premier? Gdzieś niedawno widziałem pobieżnie jakąś informację o odrestaurowaniu łódki chyba Cyrankiewicza jak dobrze pamiętam i chyba Rivy( to o tym mówisz?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Było o tym na forum. Motorowka byla remontowana w Szczecinie, jest pewnie w jakimś rzadowym ośrodku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
__Johny_ Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Jestem tu od kilku dni.A nie jestem też obeznany w forach możesz m podpowiedzieć jak to znaleźć?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Chyba o tom rive chodziło :) http://forum-motorowodne.pl/off-topic/no-prosze-)-zobacz-super-motorowke-tuska/msg25162/#msg25162 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
__Johny_ Opublikowano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Dzięki 7mka, Ładna, ale rzeczywiście nie była bardzo zniszczona a renowacja pochłonęła masę pieniędzy ale była okazja zarobić... więc czemu nie...:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
__Johny_ Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Witam znowu Panowie, Nie wydarłem jeszcze silnika z mojego Boescha (brak czasu) ale mam pytanie ... Ostatnio ktoś przypadkowy co trochę pływa doradził mi żeby zastąpić chłodzenie silnika wodą z jeziora (żeby nie ciągnęło jakichś jeziornych brudów) czy też morską na zamknięty obwód z chłodnica i jakimś czynnikiem chłodzącym-podobno jest to prosty zabieg przez dołożenie jednej pompki i chłodnicy oczywiście ale czy jest to zasadne i ma jakiś sens? Nie chciałbym zmieniać oryginalnych rozwiązań w tak starej łodzi ale jeżeli jest to praktycznie nie inwazyjne a ma czemuś pomóc to może warto skoro zawsze mogę wrócić do poprzedniego sposobu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Żeby odizolować się całkowicie od wody, tak jak w samochodach, się nie da. Kolektor wydechowy i spaliny muszą być chłodzone zaburtówką. Układ z wymiennikiem, w którym krzyżowałaby się zaburtówka z płynem chłodzącym jest stosowany raczej na wodach słonych. Jeżeli chodzi o zaburtowe śmieci, to z wymiennikiem ( tzw. dźabsko- od f-my Jabsco) może być więcej kłopotów w przypadku zapchania niż z przytkaniem układu otwartego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
__Johny_ Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Myślałem ze chodziło jemu właśnie o całkowicie zamknięty układ na silnik a skoro się nie da to chyba mija się to z celem. A przy pływaniu na słonych wodach jaki ma to cel skoro mówisz że i tak pobiera słoną wodę z zewnątrz która rozumiem że jest bardziej szkodliwa dla silnika , jak i dla wszystkiego bardziej niż słodka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Słona woda przyspiesza korozję silnika. Przy podwójnym obiegu chłodzenia silnik jest zalany płynem a płyn, poprzez wymiennik jest chłodzony wodą zaburtową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
__Johny_ Opublikowano 16 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Dziękuję za takie wyjaśnienie. Teraz jak miałbym pływać po wodzie słonej ma dla mnie większy sens ten zabieg przy starej łodzi i jej silniku.Dziękuję za pomoc mikijet chyba przekonałem się do tego pomysłu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
__Johny_ Opublikowano 15 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Witam Panowie. Wiecie może czy da się gdzieś jeszcze kupić nowe oprawki do starych zegarów takie zaciśnięte z tyłu na puszce zegarowej.Albo ktoś coś takiego robi?Oszukałem się i nie mogę znaleźć.Nawet wysyłałem do jednej firmy ale takich nie są w stanie zrobić. A jeszcze techniczne-żeby zadać takie pytanie w innym dziale to muszę założyć nowy temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Nie spotkałem się z nowymi ramkami do starych zegarow. Wyczyść i daj np. do oklejenia ładna folia... Jak masz pytanie techniczne to zadaj w podobnym temacie, chyba że nie ma to załóż nowy odpowiednim dziale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.