grek Opublikowano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2021 Witajcie, szukam pomocy męczę się z tym od początku sezonu czyli od zakupu łodzi. Silnik Mercury 60KM 2T, po ok.2 godzinach pływania, czyli jak się rozgrzeje zaczyna przy dodawaniu gazu przerywać i śmierdzi benzyną.Nie gaśnie tylko szarpie,a przy cumowaniu na wolnych obrotach widać plamę na wodzie. Jedna z trzech świec jest czarna, przewody i świece wymienione na nowe. wygląda to tak jakby nie spalał do końca benzyny. Pytanie czy od razu wymieniać cewki czy spróbować regulować gaźniki itd? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Jak jest iskra to cewki zostaw w spokoju raczej to gaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Wypadają zapłony. Sprawdź zamień cewki kable świece. Czarna świeca świadczy o niespalonym paliwie na tym garnku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Czarna i mokra, czy tylko czarna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grek Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Dzięki za odzew. Przewody i świece nowe, teraz zamieniłem cewki, a świeca raczej mokra, jest na niej czarna maź. popływam to wykręcę świecę i zobaczymy. Mam nadzieję że to nie gaźnik;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Jak maź to może być problem z uszczelką na tym cylindrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grek Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Więc reasumując świece nowe, przewody nowe, cewki zamienione ale to nic nie dało, i dalej świeca czarna i mokra na pierwszym cylindrze, czarnawa na drugim a już czysta na trzecim. Dość dużo paliwa dostaje się pod koniec pływania do wody, ponadto zauważyłem że "trzepie" silnikiem na boki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2021 Wypadałoby sprawdzić iskrę na wszystkich cylindrach. Może kanał w module się wysypał. Kompresja i podciśnienie w karterze też do sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodniak92 Opublikowano 3 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2021 Jaką mieszankę robisz? może za dużo oleju i tworzy się nagar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2021 Sprawdzałeś stan uszczelniaczy wału korbowego i zaworów membranowych ? Wszystkie trzy świece wyglądają źle jak górna oczywiście najlepiej . Wątpię aby wszystkie gaźniki były w agonalnym stanie . Ten silnik Ma problem ze szczelnością karterow . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grek Opublikowano 21 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2021 Witam. Plan jest taki że jeszcze raz wymieniam świece ponieważ są podejrzane, jeżeli to nie pomoże to bierzemy się za gaźniki które regulacji nie widziały chyba od nowości. Póki co to najtańsza opcja i muszę coś wykluczyć. Dodam że poprzedni właściciele nie robili nic tylko pływali, po czym sprzedawali łódź następnym i nawet oleju w spodzinie nikt nie wymieniał przez lata;( Tak to jest jak kupi się łódkę od amatorów którzy kupują na próbę, a nie motorowodniaków którzy znają zasady. Poinformuję o wynikach prac. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grek Opublikowano 6 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 Witam, ponownie. Temat nadal nie rozwiązany, gaźniki "porobione", zestawy naprawcze wymienione w komplecie, nie było widać żadnych uszkodzeń, wszystkie trzy bardzo ładnie wyglądały. Świece nadal mokre i plama benzyny na wodzie. Mechanik podejrzewa termostat lub ssanie, faktycznie dalej go zalewa paliwem tak jakby się ssanie nie wyłączyło. Dodam że silnik się dławi zalewany paliwem ale nie gaśnie, tylko szarpie. Może ktoś miał podobny przypadek. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 Sprawdzałeś uszczelniacze wału korbowego? To jest dwusuw to jest kluczowe dla jego dziania aby miał szczelny karter i szczelny dolot. Zawory membranowe do sprawdzenia, szczelność dolotu, szczelność skrzyni korbowej. ssanie w tych silnikach jakie by nie było odłącz i tyle . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostlander Opublikowano 8 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2021 A wartość cieplna tych świec jest prawidłowa? Sprawdziłeś jakie mają być w serwisowce? Co to za swiece? Czy to czasem nie są te świece? Fragment z opisu w intercarsie. Silver Racing (z końcówką w oznaczeniu GS) BRISK Silver Racing - specjalna świeca zapłonowa przeznaczona do silników wyczynowych. Świece zapłonowe do wyścigów ze specjalną konstrukcją iskrownika. Przedział wymiany: maks. 50 godzin silnikowych Zaletą tej specjalnej serii świec zapłonowych jest iskrzenie na całym obwodzie (360 °). Konstrukcja sprawia, że są odpowiednie dla silników o wysokiej wydajności. Ogromną zaletą jest doskonały zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. Elektroda centralna wykonana ze stopu srebra gwarantuje silną iskrę już przy 11kV. Korpus świecy pokryty YTTRIUM sprawia, że świeca ta nie koroduje oraz w dużo lepszym stopniu odprowadza ciepło. Podejrzewam że źle dobrano wartość cieplną świec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grek Opublikowano 10 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2021 A wartość cieplna tych świec jest prawidłowa? Sprawdziłeś jakie mają być w serwisowce? Co to za swiece? Czy to czasem nie są te świece? Fragment z opisu w intercarsie. Silver Racing (z końcówką w oznaczeniu GS) BRISK Silver Racing - specjalna świeca zapłonowa przeznaczona do silników wyczynowych. Świece zapłonowe do wyścigów ze specjalną konstrukcją iskrownika. Przedział wymiany: maks. 50 godzin silnikowych Zaletą tej specjalnej serii świec zapłonowych jest iskrzenie na całym obwodzie (360 °). Konstrukcja sprawia, że są odpowiednie dla silników o wysokiej wydajności. Ogromną zaletą jest doskonały zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. Elektroda centralna wykonana ze stopu srebra gwarantuje silną iskrę już przy 11kV. Korpus świecy pokryty YTTRIUM sprawia, że świeca ta nie koroduje oraz w dużo lepszym stopniu odprowadza ciepło. Podejrzewam że źle dobrano wartość cieplną świec. Witam, świece są dobrane z katalogu Mercurego, czyli NGK BUZHW 2 lub NGK BU8H, są to świece z tzw.pełzającą iskrą podmieniałem kilkukrotnie i praktycznie nie ma różnicy, dalej zalewa. Róznica między nimi jest tylko taka że jedne są odkłócone czyli z opornikiem a drugie bez opornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grek Opublikowano 10 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2021 Sprawdzałeś uszczelniacze wału korbowego? To jest dwusuw to jest kluczowe dla jego dziania aby miał szczelny karter i szczelny dolot. Zawory membranowe do sprawdzenia, szczelność dolotu, szczelność skrzyni korbowej. ssanie w tych silnikach jakie by nie było odłącz i tyle . Witam, wspominałem o uszczelniaczach wału korbowego mechanikowi już dawno, ale on twierdzi że naprawa tego jest droga i nieopłacalna, więc zostawiliśmy to na koniec, tylko pytanie jak je sprawdzić.? Jak sprawdzić szczelność dolotu i skrzyni korbowej? Nie znam jeszcze na tyle budowy tych silników (to mój pierwszy dwusuw), stąd może i głupie pytania np. gdzie są zawory membranowe i jak je sprawdzić. Podejrzewam jeszcze ssanie, i też pytanie czy można je odłączyć tak jak napisałeś bez szkody dla silnika przy odpalaniu. Mam nadzieję ogarnąć temat przed ściągnięciem łodzi z wody;(( Pozdrawiam i dziękuję za radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 12 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 Szczelność dolotu sprawdzisz Najłatwiej przykładając rękę Podczas pracy do gaźników . Jesli dmucha z nich to jest problem . Zawory membranowe są miedzy blokiem silnika a gaznikami . Bez nich taki typ silnika nie będzie pracować poprawnie . Uszczelniacze wału Korbowego są kluczowe dla utrzymania nadciśnienia i Podciśnienia w skrzyni korbowej . Bez tego nie nastąpi ani zassanie mieszanki ani przepłukanie jej Na Tłok . Wymiana faktycznie jest pracochłonna przynajmniej tego z dołu a on najczęściej wymaga wymiany . Objawem wywalonego jest trudny Rozruch , nie spalanie paliwa na Dolnym Cylindrze oraz plamy paliwa na Wodzie jak podniesiesz silnik i woda zejdzie Z kolumny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 12 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 Czy swiece na zdjeciu sa pokazane w kolejnosci jak wykrecane z silnika? Podaj nr silnika z tabliczki, trzeba poznac dokladnie uklad paliwowy i zaplonowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostlander Opublikowano 13 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2021 Sprawdź jeszcze termostat czy jest sprawny i czy w ogóle jest. Może silnik jest przechłodzony i świece przez to nie osiągają optymalnej temperatury pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 13 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2021 Sprawdź jeszcze termostat czy jest sprawny i czy w ogóle jest. Może silnik jest przechłodzony i świece przez to nie osiągają optymalnej temperatury pracy. Wydaje mi się ,że termostat nie ma nic wspólnego z tym co napisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grek Opublikowano 13 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2021 Szczelność dolotu sprawdzisz Najłatwiej przykładając rękę Podczas pracy do gaźników . Jesli dmucha z nich to jest problem . Zawory membranowe są miedzy blokiem silnika a gaznikami . Bez nich taki typ silnika nie będzie pracować poprawnie . Uszczelniacze wału Korbowego są kluczowe dla utrzymania nadciśnienia i Podciśnienia w skrzyni korbowej . Bez tego nie nastąpi ani zassanie mieszanki ani przepłukanie jej Na Tłok . Wymiana faktycznie jest pracochłonna przynajmniej tego z dołu a on najczęściej wymaga wymiany . Objawem wywalonego jest trudny Rozruch , nie spalanie paliwa na Dolnym Cylindrze oraz plamy paliwa na Wodzie jak podniesiesz silnik i woda zejdzie Z kolumny . W piątek sprawdzimy co się da. Jeżeli chodzi o uszczelniacze to plama benzyny na wodzie faktycznie jest, ale rozruch jest bez problemu, pali od razu po jednym obrocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grek Opublikowano 13 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2021 Czy swiece na zdjeciu sa pokazane w kolejnosci jak wykrecane z silnika? Podaj nr silnika z tabliczki, trzeba poznac dokladnie uklad paliwowy i zaplonowy. Świece na zdjęciu są w kolejności, ta najczarniejsza to górny cylinder. Numer silnika to 9765426 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 14 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2021 Proponuję najpierw sprawdzić sprężanie, na pełnym otwarciu przepustnicy powinno być według mnie minimum 90psi, to jako tako silnik powinien pracować. Następnie iskra, czy jest dobra, tzn powinna przeskoczyć na odległości około 10mm, później sprawdzić czy każda iskra występuje w odpowiednim miejscu (czasami mercury miał tak w trzycylindrowych, że pierwsza cewka od góry szła do trzeciego cylindra). Jeśli do tej pory będzie wszystko ok to sprawdź dokładnie układ paliwowy, w gaźniku ważne jest ustawienie poziomu pływaka bo to ma wpływ na dawkę paliwa, najczęściej jest ustawiany równolegle do korpusu gaźnika, zaworek iglicowy musi trzymać ciśnienie, około 8psi (bo tyle max wytwarza pompa paliwa) na odwróconym gaźniku, w innym przypadku dany cylinder będzie zalewany. Przy zdemontowanych gaźnikach zwróć uwagę na zawory membranowe. W twoim silniku ssanie to zawór elektryczny, gdy przyciskasz kluczyk to się otwiera i z któregoś gaźnika paliwo przez zawór płynie prosto do karterów, jeśli te urządzenie nie będzie się zamykać to wystąpi problem z zalewaniem. Zakładam z góry, że uszczelniacze na wale korbowym są dobre bo w przeciwnym razie silnik na pewno nie miał by wolnych obrotów, były by problemy z odpaleniem, raczej by nie wystąpił efekt zalewania bo tłok nie wytworzy podciśnienia i nie zassie paliwa, a jeśli już ssanie albo zaworek iglicowy by puszczały to paliwo spłynie po wale napędowym. Patrząc na foto świec, jak dla mnie ta najbardziej czarna jakby miała trochę za mało paliwa, ta środkowa jakby troszkę za dużo dostawała paliwa, ostatnia jest całkiem zalewana (nadmiar paliwa, za mało powietrza, brak iskry). Na koniec albo na początek sprawdź pompę paliwa, jest ona podciśnieniowa, z tego co się orientuję, to głównie napędza ją podciśnienie z trzeciego cylindra, wspomagające jest z drugiego cylindra (ja tak to nazywam), przy uszkodzonej, struchlałej lub pękniętej membranie trzeci cylinder będzie ciągnął ogrom paliwa i drugi też dostanie za dużo jeśli membrana będzie uszkodzona po jego stronie. Pierwszy test to pompowanie gruszką, ciągle będzie miękka o ile gaźniki i ssanie trzymają, drugi test to odłączyć przewody paliwa, najlepiej opróżnić pompę, zatkać króciec wylotowy a w króciec dolotowy dać ciśnienie np 5psi, ma trzymać, króciec od "wspomagania" powinien trzymać bez zaślepiania innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 15 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2021 Dobrze prawi polać mu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grek Opublikowano 20 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2021 Proponuję najpierw sprawdzić sprężanie, na pełnym otwarciu przepustnicy powinno być według mnie minimum 90psi, to jako tako silnik powinien pracować. Następnie iskra, czy jest dobra, tzn powinna przeskoczyć na odległości około 10mm, później sprawdzić czy każda iskra występuje w odpowiednim miejscu (czasami mercury miał tak w trzycylindrowych, że pierwsza cewka od góry szła do trzeciego cylindra). Jeśli do tej pory będzie wszystko ok to sprawdź dokładnie układ paliwowy, w gaźniku ważne jest ustawienie poziomu pływaka bo to ma wpływ na dawkę paliwa, najczęściej jest ustawiany równolegle do korpusu gaźnika, zaworek iglicowy musi trzymać ciśnienie, około 8psi (bo tyle max wytwarza pompa paliwa) na odwróconym gaźniku, w innym przypadku dany cylinder będzie zalewany. Przy zdemontowanych gaźnikach zwróć uwagę na zawory membranowe. W twoim silniku ssanie to zawór elektryczny, gdy przyciskasz kluczyk to się otwiera i z któregoś gaźnika paliwo przez zawór płynie prosto do karterów, jeśli te urządzenie nie będzie się zamykać to wystąpi problem z zalewaniem. Zakładam z góry, że uszczelniacze na wale korbowym są dobre bo w przeciwnym razie silnik na pewno nie miał by wolnych obrotów, były by problemy z odpaleniem, raczej by nie wystąpił efekt zalewania bo tłok nie wytworzy podciśnienia i nie zassie paliwa, a jeśli już ssanie albo zaworek iglicowy by puszczały to paliwo spłynie po wale napędowym. Patrząc na foto świec, jak dla mnie ta najbardziej czarna jakby miała trochę za mało paliwa, ta środkowa jakby troszkę za dużo dostawała paliwa, ostatnia jest całkiem zalewana (nadmiar paliwa, za mało powietrza, brak iskry). Na koniec albo na początek sprawdź pompę paliwa, jest ona podciśnieniowa, z tego co się orientuję, to głównie napędza ją podciśnienie z trzeciego cylindra, wspomagające jest z drugiego cylindra (ja tak to nazywam), przy uszkodzonej, struchlałej lub pękniętej membranie trzeci cylinder będzie ciągnął ogrom paliwa i drugi też dostanie za dużo jeśli membrana będzie uszkodzona po jego stronie. Pierwszy test to pompowanie gruszką, ciągle będzie miękka o ile gaźniki i ssanie trzymają, drugi test to odłączyć przewody paliwa, najlepiej opróżnić pompę, zatkać króciec wylotowy a w króciec dolotowy dać ciśnienie np 5psi, ma trzymać, króciec od "wspomagania" powinien trzymać bez zaślepiania innych. Witam i dziękuję koledze za bardzo profesjonalne i rzeczowe wyjaśnienie i kolejność działań. Sprawdziliśmy większość obszarów, czyli kompresję, szczelność, zawory membranowe, świece i gaźniki. W tych ostatnich wykryto za wysoki poziom w jednym w komorze pływakowej, a w dwóch pozostałych inne ustawienia. Wymieniłem we wszystkich trzech zestawy naprawcze czyli uszczelki , zawory iglicowe itd. Zostały poprawione regulacje i synchronizacje które były totalnie rozjechane, po prostu każdy gaźnik żył swoim życiem. Po teście na wodzie i pływaniu trzy godziny tylko raz przerwał przy dodawaniu gazu ale dosłownie 3 sekundy.Teraz wiem że wcześniej silnik pracował bardzo brzydko, w tej chwili chodzi ciszej i równo. Reakcja na gaz jest zdecydowanie lepsza i wejście w ślizg to moment.Ssanie również sprawdzone i działa bez zarzutu. Stwierdziliśmy też że silnik ma trochę za niską temperaturę pracy, dlatego też profilaktycznie wymieniam termostat który ma ze 30 lat i wygląda jak z wykopalisk. Dodatkowo regenerujemy pompę paliwa do której zamówiłem zestaw naprawczy czyli membrany, uszczelki itd. Na koniec zostawiam sobie pominięcie dozownika oleju , do czego wszyscy wodniacy mnie namawiają. Czasem kopci więcej szczególnie na wolnych obrotach, na wysokich wcale. Pytanie czy zawsze przy silnikach dwusuwowych jest dopuszczalna kolorowa woda w okolicach śruby przy wolnych obrotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.