Skocz do zawartości

Force 120 zgasł i nie odpala


adek89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam silnik Force 120 i tak wiem że opinie o Force są raczej słabe no ale kupiłem go z łodzią i chciałem mu dać szanse w tym sezonie. Przepływałem na nim około 30 godzin i nie było żadnych problemów, odpalał od strzała na wolnych obrotach nie zdarzyło mu się nigdy zgasnąć wszystko chodziło jak w zegarku, do dzisiaj. Więc uruchomiłem silnik, odpalił bez problemu, pochodził chwile na luzie wycofałem sobie w marinie i w momencie jak wrzuciłem bieg do przodu silnik nagle zgasł i nie da się już go uruchomić. Najpierw sprawdziłem przewody czy nic się nie rozłączyło następnie iskrę na świecach i na każdej z czterech świec była iskra ( próbowałem również na innych świecach ). Więc skoro na pierwszy rzut oka z elektryką jest ok to wyczyściłem filtr paliwa następnie pompkę paliwową i na końcu gaźniki ( wcześniej przez zimę były czyszczone w myjce ultradźwiękowej), oczywiście rozkręciłem przedmuchałem sprawdziłem czy zaworek się nie przycina. Niestety dalej silnik nie da się uruchomić a co gorsza nawet nie chce zagadać czy też choćby strzelić w wydech, próbowałem z nalewaniem paliwa strzykawką w cylindry jak i odpalanie "na plaka" dalej 0 reakcji. zmierzyłem więc kompresje na 3 cylindrach wyszła 9,2 a na pierwszym 8,5 ( nie pamiętam czy wcześniej też tak było ale wydaje mi się że jednak było równie 9 ale pewności nie mam) ale nawet gdyby np. strzeliła uszczelka pod głowicą na pierwszym cylindrze to raczej powinien chociaż zagadać na pozostałych ( tak mi się wydaje) ale w wodzie pokazał się ciemny gęsty olej a jest to tez objaw uszkodzonej uszczelki. Kończą mi się pomysły więc może ktoś podpowie co mogę jeszcze sprawdzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz pożyczyć lampy stroboskopowej? Sam pisałeś, że iskra jest wiec teraz trzeba by sprawdzić czy we właściwym momencie - wyeliminujesz wstępnie usterkę modułu. N wiadomo, że lampa zadziała tylko wtedy gdy otrzyma impuls wysokonapięciowy co też potwierdzi występowanie iskry. Piszę o tym, bo po podaniu paliwa "bokiem" gdyby iskra była we właściwym momencie to powinien on zagadać. Klin jest cały ok ale cewka wyzwalająca?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ostatecznie chyba bedzie jednak uszkodzony moduł bo o ile na cylindrze 1i 4 jest iskra to na 2 i 3 nie ma a czasem sie pojawia wiec zamieniłem przewody z impulsatora i nic sie nie zmieniło wiec wyglada ze impulsator ok bo gdy zamienie przewody idace na cewki np 1 i 2 wtedy pojawia sie iska na cewce nr 2 a na 1 juz nie czyli cewki tez dobre wiec dedukujac to chyba jednak moduł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec kolejny dzien walki zakonczony niepowodzeniem. Zdobyłem moduł na podmianke i dalej nic. Zdjąłem koło zamachowe sprawdziłem przewody od impulsatora i statora czy gdzieś nie ma przerwy nastepnie wszystkie przewody od cewek zapłonowych i regulatora napięcia i nic pozatym że iskra niby jest ale jakby słaba nawet jak złapałem za świecę podczas sprawdzania iskry to zamiast mnie pierdyknąć to tylko lekko łaskocze po palcach i w sumie rozładowalem aku więc na dziś dalem sobie spokój
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem jeszcze jedna rzecz a dokładnie ze statora wychodzi 6 przewodów, 2 żolte ida na regulator i daja napiecie podczas krecenia okolo 12v następnie 2 czerwone do moduły i na nich jest napiecie okolo 16v i 2 niebieskie rowniez do modułu ale najpier pokoazalo napięcie 32v a pozniej caly czas okolo 16 ale pomiar rezystancji jest dziwny bo samoczynnie zmienia sie rezystancja i to dosc skrajnie jak na załączonych zdjeciach i nie wiem czy tak powinno byc

20210729_154341.png.d196d426657a52b911f8d3d7cc8a86f3.png

20210729_152603.png.f9fa24982694de96cccd734d8bf9434c.png

20210729_150700.png.cc3673a62dd5b77b28b2e0a979bd1e59.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem który masz rocznik ale spójrz na ten schemat:

https://maxrules.com/graphics/force/wiring/120HP_96_up._CD.jpg

 

W pobliżu mostka prostowniczego widać kondensator i on będzie tak wpływał na pomiar. Co prawda po naładowaniu kondensatora (jeśli jest sprawny) wskazanie powinno się ustabilizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystancja statora na odłączonym: niebieski i niebiesko-biały 6800-7600 omów, czerwony i czerwono-biały 90-140 omów.

Napięcie szczytowe: niebieski i niebiesko-biały  podczas rozruchu minimum 180vac, czerwony i czerwono-biały minimum 25vac.

Napięcie szczytowe trzeba mierzyć specjalnym miernikiem albo zwykłym z adapterem, ewentualnie oscyloskopem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za konkretną odpowiedź, no niestety u mnie na niebieskich rezystancja skakala a teraz juz w ogóle pokazuje 0 wiec wina statora ktorego niestety dostanie używanego graniczy chyba z cudem. Dzwoniłem po kilku osobach sprzeajacych części używane to usłyszałem tylko że te statory padają jak muchy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...