tomex_moto Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Witam. Jestem szczęśliwym użytkownikiem forca 150 hp w którym mam zamontowaną śrubę o skoku 19 cali.Pytanie z mojej strony jest takie jakie efekty by były przy śrubie 21 cali. Chodzi mi o prędkość i spalanie. Do tej pory najmniejsze ekonomiczne spalanie to 15l/h a v-max 90km/h . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 A czego oczekujesz? Teoretycznie większą prędkość o ile osiągniesz obroty WOT. Nie napisałeś jakie obroty osiągasz i do czego jest zapięty ten Force... Poczytaj wątek o śrubach. http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/sruba-napedowa-%28wszystko-o-srubach-dobor-sruby%29/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomex_moto Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Silnik jest przyczepiony do otwarto pokładowego rostyla 5,5m Przy 3500 obr/min ma prędkość 45km/h i najmniejsze spalanie 15l/h Przy 6000 obr/min ma 90km/h i spalanie 35l/h W sumie to zależy mi na zmniejszeniu spalania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Wychodzi na to, że śrubę masz prawie OK. Nie wiem czy te 6000 nie za dużo na ten motor? Chyba WOT ma 5500-5600, więc go przekręcasz. Możesz spróbować ze śrubą 21", stracisz przyśpieszenie ale możesz zyskać nieco na prędkości, no i nie będziesz przekręcał silnika bo obroty spadną do ok. 5500. Nie zaoszczędzisz na paliwie - chyba że zmienisz silnik na nowy 50KM, wtedy będzie mniej palił, ale i wolniej pływał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomex_moto Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 A jakiej mocy proponujesz silnik do mojej łodzi??? Nie zależy mi na szybkim pływaniu. 50-60km/h wystarczy. Bardziej zależy mi na ekonomiczności... Forsiak jest w dobrej kondycji ale te spalanie mnie dobija... Następny na pewno będzie czterosów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Po gabarytach oceniam, że masz łódź wagowo podobną do mojej. Ja mam yamahe 90km w 2 suwie i przy ostrym katowaniu na wakeboardzie nie spala więcej jak 17L/h, prędkość max 60km/h więc myślę, że 80-100KM w czterosuwie powinno być akurat dla Ciebie przy zachowaniu niezłej prędkości i rozsądnego spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikołaj Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Spalanie 15L/h przy 150 KM to jest dobry wynik. Musisz sobie wszystko policzyć. Ile będziesz pływał godzin w sezonie. Jak będziesz pływał, spacerowo z rodziną czy uprawiał sporty wodne. Ile lat planujesz mieć tę łódź. Przy ciąganiu wskazana jest duża moc przy starcie. Silnik Force 150 KM ciężko będzie ci sprzedać (dosyć trędowata marka). Za następny powiedzmy 100 konny 4T dasz kupę kasy. Policz ile za motor plus przekładkę plus szpej z tym związany. Teraz policz ile to da ci oszczędności w pływaniu i czy to się zwróci na planowane twoje pływanie. No i frajda z pływania 150KM i 100KM też jest inna ;) Dobrze się zastanów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomex_moto Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Może i trendowata marka ale ja się z tą opinią nie zgadzam... Forsiaka mam 4 lata i nic się z nim nie dzieje..... Może czasem jakaś cewka padła ale silnik ma ze 25lat wiec to też tłumaczy awarie. W moim przypadku silnik jest bezawaryjny i bezobsługowy.... Kiedyś na forum POLSKIEGO ZWIĄZKU MOTOROWODNEGO był pięknie rozwinięty wątek na temat silników force Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Kiedyś na forum POLSKIEGO ZWIĄZKU MOTOROWODNEGO był pięknie rozwinięty wątek na temat silników force Chyba pomyliłeś z Przeglądem Motorowodnym - było kiedyś takie czasopismo i forum... :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomex_moto Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Dokładnie jak kolega pisze pomyliłem się... Rzeczywiście chodziło o PRZEGLĄD MOTOROWODNY. Właśnie tam był temat o silnikach force (który z resztą sam założyłem) I nie wszyscy użytkownicy narzekali na forsiaki.... ja sam jestem dobrego zdania o tych silnikach.... Palą jak smoki co prawda ale się nie psują. Jak ktoś wie jakie te silniki mają bolączki to potrafi sobie z nimi poradzić.... Konstrukcja stara ale mało zawodna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adventure Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Jam mam Mercury 150 EFI 2T przy nieco większej łódce (cortina) i o takim spalaniu jak piszesz wyżej to mógłbym pomarzyć. Jak chcesz oszczędzić paliwo to mniej pływaj a jeśli mocno kryzys Cię ciśnie to zmień hobby na kolarstwo ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmita Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 sorki ze sie podklejam byłbym wdzieczny za pomoc poszukuje czesci 2,3,4,5,6,do force 150 hp gdzie mozna to dostac http://www.boats.net/parts/search/Merc/Force/1992/H1501X92A/DRIVESHAFT%20HOUSING/parts.html z góry dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Chyba jednak jej nie ma. Mercury jak przejął Force/Chrysler to trochę próbował usprawnić konstrukcję i zrezygnował. A rysunki zostały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.