leon Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 tak jak w tytule.jaki przewód do czego i co z czym.proszę o pomoc. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 panowie zapłaciłem 100zł rok temu ale podzielę się:) ( moderator niech swignie do skarbnicy wiedzy :) ) 1965-1989 Mercury Outboard Engine 40hp-115hp Service Repair Manual http://secondsun.pl/piotr/motorowodniactwo/6425266-1965-1989_Mercury_Outboard_Engine_40hp-115hp_Service_Repair_Manual_Download.pdf Kliknać prawym klawiszem myszki i zapisz element jako docelowy nanual zajmuje prawie 200mb w pdf Ściągnij sobie ten manual - na ostatnich stronach masz schematy, w tym manetki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 manual ściągniety już dawno...;]chodzi mi raczej o instrukcję w stylu:,,połącz zielony z czerwonym a niebieskim odpal,, czy podobnie.niestety poprzedniego Mercurego sprzedałem z manetka a przy oglądnięciu nowego dobrze by bylo go odpalić...;] pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 To napisz jeszcze LEON o jakiego mercurego chodzi , a poza tym w manualu masz schemat instalacji elektrycznej :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 szukam Mercurego 80-90 koni lata 80te.czyli podłaczenie złączek na grube piny.Pojawiają się takie na zagranicznych portalach ale czasami bez manetek i dlatego pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Mam taki kabelek to mercurasa , jak kupisz silnik to może Ci się to nada do podłączeń. Nowy, około 7mb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Żółto/czarny - ssanie Czarno/żółty - gaszenie Żółto/czerwony - rozruch Czerwony, Fioletowy - Plus 12V Czarny - masa(-12V) Do czarnego i czarno/żółtego - zrywka Jak połączysz Plus z ż/czerw to zakręcisz rozrusznikiem Jak dodatkowo podłączysz ż/czar z ż/czerw to w momencie rozruchu będzie chodziło ssanie. To wszystko jest na schematach ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 dzięki!o to mi chodziło właśnie...;]Lewar jak coś to się odezwę. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 W razie W wal do Mikijeta tylko on jeden jest zaufanym forumowym rzeczoznawcą . Powinno założyć się taki temat :MIKIJET_ PYTANIA DO RZECZOZNAWCY! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 hehe.. no ok.dzieki;]dobrze wiedzieć.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seru Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 witam koledzy potrzebuję pomocy w takiej sprawie posiadam silnik mercury 50 km został on przywieziony z norwegi tam znajomy powiedział ze był sprawny posiadam do niego kabel lecz jeszcze manetki nie bo u nas w PL są drogę lecz bym chciał go odpalić przez ten kabel lub jakoś ręcznie sznurem bo widziałem ze tak można ale nie wiem do końca jak potrzebuje jak połączyć te kable i czy do akumulatora 6v czy 12v z góry wszystkim dziękuje i pozdrawiam wrzucam pare fotek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seru Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 kolego 12V masz nanuala ... ? sciagnietego z forum? tam masz schematy .... a na schematach opisy... jeśli nie podołasz to powyżej masz wskazówkę z kolorami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seru Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 jeszcze nie mam ściągniętego manuala bo jestem tu nowy i nie wiem jak to ściągnąć bo wpisuje w wyszukiwarce i nic tam niema rozumiem kolego ze czerwony + i czarny - podłączyć do akumulatora a żółty z czerwonym i powinno coś sie dziać dobrze kolego zrozumiałem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 proszę bardzo http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/instrukcje-obslugi-oznaczenia-silnikow/60/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 jeszcze nie mam ściągniętego manuala bo jestem tu nowy i nie wiem jak to ściągnąć bo wpisuje w wyszukiwarce i nic tam niema rozumiem kolego ze czerwony + i czarny - podłączyć do akumulatora a żółty z czerwonym i powinno coś sie dziać dobrze kolego zrozumiałem ?? żółto/czerwony do plusa i rozrusznik powinien zakręcić ale jak silnik odpali to możesz mieć problemy z wyłączeniem musisz też przygotować czarno/ żółty do dotkniecia do masy. Takie prowizoryczne gaszenie. Nie pomyl ze ssaniem (żółto/czarny) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilwater07 Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 witam koledzy potrzebuję pomocy w takiej sprawie posiadam silnik mercury 50 km został on przywieziony z norwegi tam znajomy powiedział ze był sprawny posiadam do niego kabel lecz jeszcze manetki nie bo u nas w PL są drogę lecz bym chciał go odpalić przez ten kabel lub jakoś ręcznie sznurem bo widziałem ze tak można ale nie wiem do końca jak potrzebuje jak połączyć te kable i czy do akumulatora 6v czy 12v z góry wszystkim dziękuje i pozdrawiam wrzucam pare fotek Kurcze, troszkę mnie dziwi że ktoś demontuje taki silnik bez manetki.... Ale może mu sie spieszyło? No i teraz Kolega Seru ma problem- miejmy nadzieję, że to problem czysto techniczny.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seru Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 koledzy jak coś pisze nie tak to proszę mię poprawić bo jestem świeży tu u waz nie wiem kolego czy mu sie spieszyło ale to jest dobry znajomy i sam norweg przy nim odpalał to obstawiam ze jest sprawny posiadam jeszcze od niego suzuki DT.15.0 około 80 lub początek 90 lat to dałem rade sam go odpalić bo jest prosty mało elektryki ale zachciało sie coś mocniejszego i poszukuje u waz pomocy a jak nie znajdę to oddam do jakiegoś serwisu lecz u mię nie ma takiego to więc muszę wieść z 150 lub 300 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciech Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Hj. Odpalisz bez problem przez starter. Wojciech 57 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womaly23 Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Witam, Panowie potrzebuje pomocy - silnik mariner 30 hp 2T 2001 r power trym - silnik kupiłem bez manetki ani rumpla ( sprzedajacy posiadał manetke - silnik odpalał bez problemu , trym śmigał itd) po tym zabrał manetke. Ja dokupiłem rumpel jednak bez gniazda 8 pinów i kolorki również się nie zgadzają. Poniżej fotki - na zdjeciu rumpla jest jeszcze przełącznik run/of a pod czerwonym guzikiem czarny do odpalania z rozrusznika.... Co podpiąc pod który kabel ( kolorami) czerowny i żółty wiem że rozrusznik reszte kombinowałem ale silnik nie zagadał ( iskra jest itd)... Jeśli dąło by rade poprosiłbym o np. kable run/of podepnij pod taki i taki kolor, kable od czerownego guzika pod taki i taki kolor ...... Zauważyłem że rozusznik kręci nawet na biegu a powinien chyba tylko na luzie- zauważyłem tam taki czujnik na zasadzie wciskanego bolca który wizualnie jest ok - może to wina złego podpięcia i pomieszania tych kolorków.... Z góry dziękuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womaly23 Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Witam - podłączyłem niby wszystko według schematu - rozrusznik kręci , iskra jest itd jednak silnik nie odpala? czyzby nie dochodziło paliwo???????? Nadal nie czaje dlaczego silnik kreci na biegach powininen przeciez tylko na neutralu..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womaly23 Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Problem wyjaśniony - przewód żółto czarny czyli prądowy pompki paliwa który dochodzi do gniazda powinien być zasilony plusowym a nie był stąd problem z odpaleniem, teraz muszę pokombinować jak z rumpla dać plus na pompkę paliwa tak aby pracowała wtedy kiedy trzeba - hebel czy cuś, na stacyjce w manetce da się to zrobić bez problemu tu trzeba przykombinowac... Temat rozwiązany - w momencie kręcenia rozrusznika na jednym z przewodów pokazuje sie prąd zmostkowalem z pradowym od pompki paliwa, wystarczy tylko impuls sie okazało i jest git Jednak nie było git - mostek spowrotem rozpiąłem i zastosowałem włącznik impulsowy który musiałem zakupic ( włacznik na zasadzie dzwonka do drzwi) jeden koniec do cewki drugi do plusa, przed odpaleniem zimnego silnika przyciskam idzie impuls załacza się ssanie i teraz jest ok. Bardzo dziekuję i jednoczesnie polecam serwis silnikow zaburtowych w kaliszu , którzy telefonicznie bardzo mi pomogli , zero problemów, coś sobie przypomnieli w między czasie to jeszcze zadzwonili sami do mnie.... podaje namiar 886210280 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.