Marek15 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Witam, z góry dziękuję za pomocne wpisy. Silnik to Mercury 9,9KM, 2T. 86r. Mam słabe ciśnienie wody, na wolnych obrotach wychodzi para, na lekko średnich obr. zaczyna kapać, na wyższych już leci ok. Wymieniłem wszystko w spodzinie co dotyczyło pompy wody i uszczelnień. Chciałem sprawdzić szczelność i drożność w bloku silnika i tu niezrozumiała dla mnie niespodzianka. Po zatkaniu rurki doprowadzającej wodę od pompy do bloku silnika, i dmuchnięciu w rurkę sikacza, jest przedmuch w układzie. Po odkręceniu goleni od bloku silnika i dekla wody z boku bloku silnika, dochodzę do analizy że jest kanał łączący wychodzące spaliny z silnika z układem chłodzącym, w miejscu połączenia goleni z blokiem silnika. I wygląda to na fabryczne połączenie. Pytanko; czy jak bym zakorkował to połączenie spaliny a kanał wody to poprawi się obieg wody na małych obrotach. Czy spaliny wchodząc w układ wody na małych obrotach nie spychają wody z powrotem w stronę pompy wody. A może pomagają wyrzut wody. Proszę bardziej rozeznanych w temacie o opinie na te rozwiązanie techniczne. Puki mam to nie skręcone to mam dobry dostęp do zablokowania tego przejścia. Z całym szacunkiem pozdrawiam wszystkich wodniaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Kolego Marku, na sam początek proponuje zajrzeć do miejsca gdzie się witamy, taki tutaj zwyczaj ze wpierw przedstawiamy się, po drugie miałem ostatnio podobny problem ale z nieco większym silnikiem, też ciśnienie wody za słabe. Sugeruje wpierw sprawdzić wszystkie połączenia obudowy pompy wody, uszczelki, o ringi i uszczelki, odpowiednio potraktować odpowiednim smarem - ważne- i jeśli dalej nie ma ciśnienia wtedy szukać innej przyczyny. Moim zdaniem jeśli odpowiednie ciśnienie na wyższych obrotach wiec ewidentnie gdzieś musi być nieszczelność lub sam wirnik nie tworzy odpowiedniego ciśnienia - podobno w zamiennikach zdarzają się niedomiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Woda chłodząca w części idzie razem ze spalinami żeby chłodzic spaliny i obudowę goleni tak jak to nazwaleś Więc zatykanie odpada ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Na jakiej podstawie twierdzisz, że masz słabe ciśnienie? To, że woda ledwie kapie z silnika o niczym nie świadczy - to tylko kontrolka mająca niewiele wspólnego z chłodzeniem. Innymi słowy zatkaną masz najpewniej ową kontrolkę co chłodzeniu absolutnie nie przeszkadza. Dmuchnij w nią porządnie. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek15 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Witam, na wstępie przepraszam wszystkich i p. Jarka że się nie przedstawiłem, już uzupełniłem wpis. Odnośnie ciśnienia p. Andrzeju to cała woda zassana przez pompę wypływa tą kontrolką bo przejrzałem całą trasę wody i nie innego odpływu. Chyba że jestem w błędzie. A skoro na małych obrotach syczy jakbym splunął na gorące żelazko, a na wysokich leci prawie jak z kranu. Chyba że, jak twierdzi p. Marcin woda odpływa razem ze spalinami do goleni, lecz tam nie widzę żadnych śladów wody oprócz sadzy ze spalin. Dalej mam dylemat ale jestem skłonny poprzeć zdanie p. Marcina żeby tego połączenia spalinowo wodnego nie korkować. Pozdrawiam, ale z zaciekawieniem przeczytam jeszcze kolejne opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Ewidentnie pompa podaje za słabo, albo wirnik za mały, albo gdzieś nieszczelności. Czy wirnik pompy dałeś oryginalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 [...] Odnośnie ciśnienia p. Andrzeju to cała woda zassana przez pompę wypływa tą kontrolką bo przejrzałem całą trasę wody i nie innego odpływu. Chyba że jestem w błędzie. [...] Kontrolką wypływa tylko znikoma część zassanej i przepchniętej przez silnik wody. Reszta, czyli 99,9% wylatuje razem ze spalinami przez śrubę. Tak to działa. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek15 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Witam, szanowny p. Arku. Wirnik uszczelki i resztę gumowych akcesori kupiłem w komplecie o nazwie zestaw naprawczy. Wszystko było w jednej zgrzanej torebce i pudełku z oznaczeniem products of Mercury Marine. Kod kreskowy zaczynała cyfra 7. Wyglądał na orginał, chyba jedyny dostępny od ręki w W-wie. Wszystko wymienione uszczelnione i podsmarowane. Ale jeszcze nie sprawdzone. Dziękuje wszystkim za poświęcony czas na pomoc w moim problemie. W tą niedziele sprawdzę swoje zdolności naprawcze o czym powiadomię. Szanowny p, Andrzeju, po pana wpisie zadecydowałem że nie będę poprawiał rozwiązań fabrycznych. Skoro producent tak wymyślił to niech to tak działa. Dziękuję za rozwianie moich zapędów pomysłowego Dobromira. Pozdrawiam serdecznie Marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 [...] Kontrolką wypływa tylko znikoma część zassanej i przepchniętej przez silnik wody. Reszta, czyli 99,9% wylatuje razem ze spalinami przez śrubę. Tak to działa. Pozdrawiam. i to jest cała prawda. AMEN Kolego Marku, Andrzej Ci pisze jak krowie na rowie, i nie ma w tym nic z poprawiania fabryki. Bo to co pisze kolega Andrzej właśnie jest fabrycznym rozwiązaniem. Skoro wlewasz wodę w rurkę idącą z pompy wodnej i zatykasz kontrolny cała woda powinna się przelać kolumną / śrubą czyli wydechem. Jak mówi mój syn. Koniec i kropka ;) Skoro wymieniłeś pompę wodną na nową i nie popełniłeś tam błędu, to problem raczej jest wyżej. Pewnie kawałek poprzedniego wirnika ogranicza swobodny przepływ wody lub inny syf który stoi w rurce lub na połączeniu silnik / kolumna. Ewentualnie tak jak Ci już pisał kolega Andrzej masz tylko przytkaną końcówkę otworu kontrolnego, a układ chłodzenia może (choć nie musi ) być sprawny. Trzeba organoleptycznie ocenić temp. silnika pracującego. Temat stary jak silniki zaburtowe... a termostat sprawdziłeś? , do testów ( a nawet w tym przypadku na stałe) można go usunąć z silnika. To byłaby druga czynność którą powinieneś zrobić, bo w mercurym termostat jest przed kontrolnym. A nie rozbierać pół silnika i niszczyć fabryczne uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.