Autor Wątek: Jaki olej 4t  (Przeczytany 1477 razy)

Kwiecień 12, 2018, 22:49:00
Odpowiedź #15
Spacerówka sam silnik ma taki sam. Tylko przekładnię producent przewidział inną. Dużo większa śruba, o mniejszym skoku ale przełożenie przekładni jest też dużo wyższe. Stąd większy uciąg przy niższych obrotach śruby.
Silnik pracuje na max. momencie obrotowym. Nie mylić z mocą max.
Dopiero wtedy są spełnione warunki prawidłowej eksploatacji silnika.

Z tymi klinami to pewnie prawda ale tylko dotycząca klinów a nie silnika z przekładnią popychającego łódź w różnych warunkach pogodowych  ;)

Kwiecień 13, 2018, 14:52:56
Odpowiedź #16
producent udostępnia nam funkcje trol w silniku i jednocześnie określa zakres skoków śruby aby wszystko działało OK a co do klina to być może niektórzy myślą że jeżeli na pompie olejowej mamy ciśnienie 5 atmosfer to takie samo jest na ponewkach wówczas nie przepłynelibyśmy mili z łodziami stacerowymi przyznaje rację dobór silnika do łodzi to podstawa

Kwiecień 13, 2018, 14:59:00
Odpowiedź #17
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5399
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Jakbyś stosował interpunkcję, to może ktoś by zrozumiał o co ci chodzi.. :-[
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 13, 2018, 18:31:11
Odpowiedź #18
Moment obrotowy jest ściśle powiązany z obrotami silnika,osiąga najwyższą wartość przy około 60% obrotów maksymalnych i w różnych silnikach różnie to jest.Poprzez zastosowanie różnego przełożenia czy śruby osiągasz tylko pożądany efekt a nie zwiększenie momentu obrotowego,dlatego traktorem można orać a autem szybko jeżdzić co nie znaczy, że nie mogą mieć tych samych momentów obrotowych.Moment obrotowy to siła razy ramie

Kwiecień 13, 2018, 21:49:57
Odpowiedź #19
Trochę zjechaliśmy z tematu. Dla przypomnienia ,,jaki olej...".

Definicję momentu obrotowego myślę, że większość zna. Tutaj chodzi o prawidłową eksploatację silnika. Silnik ma ,,najlżej" jeżeli pracuje w zakresie obrotów max. momentu obrotowego. Zobaczyć to można po zużyciu paliwa i reakcji łodzi po pchnięciu manetki.
Silnik ,,rwie się do pracy".
Poniżej i powyżej zakresu obrotów max. silnik już nie jest taki ,,żwawy" czyli jest mu trochę ,,pod górkę".

W zależności od warunków eksploatacji silnika zależy dobór parametrów oleju. Przy typowym rekreacyjnym pływaniu każdy olej będzie dobry. Przy ,,piłowaniu" ( długa praca na min. albo max. obrotach) wymaga już oleju o wyższych parametrach.


Kwiecień 14, 2018, 13:39:32
Odpowiedź #20
J tutaj zgadzamy się w  100%.A w wolnej chwili opiszę powstanie tego śmiesznego klina dzięki któremu silnik pracuje,może to kogoś zainteresuje.

Kwiecień 14, 2018, 17:47:49
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 824
    • Sulejówek/Halinów
  • Akwen: Jeziorak
przy okazji, co sądzicie o oleju Mobil1 10W-40 dedykowanym do motorów, można go użyć silnika zaburtowego?
Piotr

Kwiecień 15, 2018, 08:28:48
Odpowiedź #22
  • ***
  • Wiadomości: 244
    • Wschowa
  • Akwen: Odra środkowa
 Jak najbardziej się nadaje.

Kwiecień 15, 2018, 09:14:58
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 824
    • Sulejówek/Halinów
  • Akwen: Jeziorak
dzięki Davson :)
Piotr