Skocz do zawartości

Mariner 10HP nie odpala


marakesh1986
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Szukam pomocy ponieważ skończyły mi się już pomysły. Więc zacznijmy od początku, silnik po zakupie pracował 2 lata bez żadnych problemów. Później zaczęły się problemy z wolnymi obrotami (gasł na nich) a teraz już nie można go w ogóle odpalić. Jest to Mariner 10HP 2-suw, jednogaźnikowy rocznik 2003.

Co dotychczas zostało zrobione i sprawdzone:

- regeneracja gaźnika (uszczelki i membrany)

- zamiana na nowe świece (zalecane przez producenta)

- zmierzono ciśnienie na cylindrach - 5,8 i 6 bar

- po zdjęciu gaźnika psikano zraszaczem z paliwem na blaszki dolotowe lecz nie przynosiło to żadnego efektu (próba ominięcia gaźnika)

- świece iskrę mają - sprawdzono organoleptycznie i lampą stroboskopową

 

Czy mógłbym was prosić o pomoc ? W razie pytań chętnie na nie odpowiem.

 

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie sprężania jest zbyt niskie, trzeba sprawdzić w serwisówce, ale mniej więcej około 9 powinien mieć. Około 6 bar miały stare Johnsony, ale nie Mercury/Mariner. Mało tego nie jest to uszczelka pod głowica, bo ten silnik jej nie ma, tzn uszczelki. Więc silnik zgon, wieczny odpoczynek racz mu dać Panie.... Gdyby ci, mogę odkupić na graty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6bar=okolo 90psi, nie dotyczy to wszystkich silnikow ale uwazam ze powinien odpalic a nawet w miare pracowac przy takim sprezaniu. Jakis czas temu mialem przypadek yamahy z cisnieniem 70psi i pracowala calkiem, calkiem. Wiec spisywanie na graty to chyba jeszcze za szybko...

Jesli masz lampe to sprawdz czy iskra jest w odpowiednim momencie (moze klin na magnecie sciety) sprawdz tez lampa czy blyska na wkreconych swiecach bo to ze blyska na wykreconych nie znaczy ze bedzie na wkreconych. Wtedy problem by dotyczyl elektryki. Zbadaj tez uszczelniacze walu korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem lampą na wkręconych świecach i iskra  jest w odpowiednim momencie. Jutro sprawdzę test z kartką na gardzieli - chodzi o to aby kartkę przyłożyć za gaźnik (przed zawory blaszkowe, przy zdemontowanym gaźniku) i sprawdzić czy wytwarzane jest podciśnienie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolę zaworów w 2t spełnia tłok. Komora korbowa ma być szczelna. Jeśli nie jest, nie odbywa się zasysanie mieszanki. Rozszczelnić się może silnik na karterach albo na uszczelnieniach wału. Obejrzyj ten film to zrozumiesz o co w tym chodzi. Opcja bardziej profi niż karteczka. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Jeżeli jest iskra to sprawdź czy gaźnik zasysa paliwo. Przyłóż tłustą kartkę do gardzieli gaźnika i zakręć kołem zamachowym.

Powinna być zasysana, Jeżeli nie to karter jest rozszczelniony i trzeba silnik rozpoławiać.

 

W tym silniku ssanie działa na zasadzie wtrysku paliwa na płytki zaworowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wykonałem następujące testy:

- po psikaniu za gaźnik mieszanki paliowej świece górna była widocznie mokra od paliwa natomiast dolna raczej nie

- po zamontowaniu karteczki na gardziel wlotową widać jak się wychyla w jedną i drugą stronę

- sprawdziłem jeszcze raz iskrę i tu zaczęło pojawiać się coś dziwnego: na cylindrze górnym sygnał na lampę cały czas a iskra na świecy niebieska, natomiast na cylindrze dolnym iskra raz się pojawiała na chwile a czasem całkiem znikała (na lampie jak i na świecy) po zamianie cewek miejscami sytuacja wygląda tak samo. Obstawiam kabel WN - kupić oryginalny (pewnie min 2 tyg czekania) czy dobiorę coś w sklepie motoryzacyjnym ?

 

Może jakieś inne pomysły z waszej strony ?

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi było test z karteczkę tak dokładnie przeprowadzić ze względu na wystające śruby dlatego zrobiłem test z zapałką (oczywiście bez podania paliwa i odmuchania wlotu) i płomień zapałki był wsysany do środka aż gasła zapałka. Co do iskry, przy podmianie kabla na inny sytuacja jest bez zmian więc albo zostaje stator albo switchbox i chyba to muszę sprawdzić. Czy mógłby ktoś doradzić jak to najlepiej zrobić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to wygląda na przypalony stator, dopuszczalne dane są takie:

1. Brązowo-biały z brązowo-żółtym 650-850ohm

2. Czarno-żółty do masy 3000-3600ohm

3. Czarno-biały do masy 120-180ohm

4. Czarno-biały z czarno-żółtym 3100-3700

 

Czarno-biały to tzw "high speed" więc problemów na wyższych obrotach nie miałeś bo ładował moduł odpowiednio

Czarno-żółty to tzw "low speed" i masz problem z iskrą na wolnych obrotach, to by pasowało na przypalenie tego uzwojenia. Dla pewności trzeba byłoby jeszcze sprawdzić maksymalne napięcie szczytowe, do tego potrzebny albo DVA adapter do zwykłego miernika albo oscyloskop. Pomiędzy czarno-żółtym i masą podczas energicznego rozruchu powinieneś odczytać około 150Vac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...