marakesh1986 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Witam forumowiczów. Szukam pomocy ponieważ skończyły mi się już pomysły. Więc zacznijmy od początku, silnik po zakupie pracował 2 lata bez żadnych problemów. Później zaczęły się problemy z wolnymi obrotami (gasł na nich) a teraz już nie można go w ogóle odpalić. Jest to Mariner 10HP 2-suw, jednogaźnikowy rocznik 2003. Co dotychczas zostało zrobione i sprawdzone: - regeneracja gaźnika (uszczelki i membrany) - zamiana na nowe świece (zalecane przez producenta) - zmierzono ciśnienie na cylindrach - 5,8 i 6 bar - po zdjęciu gaźnika psikano zraszaczem z paliwem na blaszki dolotowe lecz nie przynosiło to żadnego efektu (próba ominięcia gaźnika) - świece iskrę mają - sprawdzono organoleptycznie i lampą stroboskopową Czy mógłbym was prosić o pomoc ? W razie pytań chętnie na nie odpowiem. Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Ciśnienie sprężania jest zbyt niskie, trzeba sprawdzić w serwisówce, ale mniej więcej około 9 powinien mieć. Około 6 bar miały stare Johnsony, ale nie Mercury/Mariner. Mało tego nie jest to uszczelka pod głowica, bo ten silnik jej nie ma, tzn uszczelki. Więc silnik zgon, wieczny odpoczynek racz mu dać Panie.... Gdyby ci, mogę odkupić na graty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 6bar=okolo 90psi, nie dotyczy to wszystkich silnikow ale uwazam ze powinien odpalic a nawet w miare pracowac przy takim sprezaniu. Jakis czas temu mialem przypadek yamahy z cisnieniem 70psi i pracowala calkiem, calkiem. Wiec spisywanie na graty to chyba jeszcze za szybko... Jesli masz lampe to sprawdz czy iskra jest w odpowiednim momencie (moze klin na magnecie sciety) sprawdz tez lampa czy blyska na wkreconych swiecach bo to ze blyska na wykreconych nie znaczy ze bedzie na wkreconych. Wtedy problem by dotyczyl elektryki. Zbadaj tez uszczelniacze walu korbowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 1.Jeżeli jest iskra to sprawdź czy gaźnik zasysa paliwo. Przyłóż tłustą kartkę do gardzieli gaźnika i zakręć kołem zamachowym. Powinna być zasysana, Jeżeli nie to karter jest rozszczelniony i trzeba silnik rozpoławiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakesh1986 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Sprawdzałem lampą na wkręconych świecach i iskra jest w odpowiednim momencie. Jutro sprawdzę test z kartką na gardzieli - chodzi o to aby kartkę przyłożyć za gaźnik (przed zawory blaszkowe, przy zdemontowanym gaźniku) i sprawdzić czy wytwarzane jest podciśnienie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek63 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Rolę zaworów w 2t spełnia tłok. Komora korbowa ma być szczelna. Jeśli nie jest, nie odbywa się zasysanie mieszanki. Rozszczelnić się może silnik na karterach albo na uszczelnieniach wału. Obejrzyj ten film to zrozumiesz o co w tym chodzi. Opcja bardziej profi niż karteczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 1.Jeżeli jest iskra to sprawdź czy gaźnik zasysa paliwo. Przyłóż tłustą kartkę do gardzieli gaźnika i zakręć kołem zamachowym. Powinna być zasysana, Jeżeli nie to karter jest rozszczelniony i trzeba silnik rozpoławiać. W tym silniku ssanie działa na zasadzie wtrysku paliwa na płytki zaworowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Jest ssanie i zasysanie :) :p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Po zabiegu ,,psiknięcia" paliwa świece był mokre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 1 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2020 Niepokojąca jest historia wg opisu własciciela: stopniowe tracenie zdolnosci do pracy. Najpierw psiknij w otwory swiec preparat rozruchowy typu "Autostart". Jak zagdacze znaczy elektryka ok. Sprawdziłbym wydech: jak się poodkładało cos w nim i blokuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakesh1986 Opublikowano 1 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2020 Dziś wykonałem następujące testy: - po psikaniu za gaźnik mieszanki paliowej świece górna była widocznie mokra od paliwa natomiast dolna raczej nie - po zamontowaniu karteczki na gardziel wlotową widać jak się wychyla w jedną i drugą stronę - sprawdziłem jeszcze raz iskrę i tu zaczęło pojawiać się coś dziwnego: na cylindrze górnym sygnał na lampę cały czas a iskra na świecy niebieska, natomiast na cylindrze dolnym iskra raz się pojawiała na chwile a czasem całkiem znikała (na lampie jak i na świecy) po zamianie cewek miejscami sytuacja wygląda tak samo. Obstawiam kabel WN - kupić oryginalny (pewnie min 2 tyg czekania) czy dobiorę coś w sklepie motoryzacyjnym ? Może jakieś inne pomysły z waszej strony ? Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 1 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2020 Sprawdź złącza elektryczne i jak się da to ciągłość przewodów. Nie sugeruj się tym, że są... kiedyś robiłem mercurego w którym przewody "zgniły" wewnątrz otuliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2020 Ta karteczka jest wsysana i się prostuje? Czy jest odrzucana od gardzieli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakesh1986 Opublikowano 3 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Ciężko mi było test z karteczkę tak dokładnie przeprowadzić ze względu na wystające śruby dlatego zrobiłem test z zapałką (oczywiście bez podania paliwa i odmuchania wlotu) i płomień zapałki był wsysany do środka aż gasła zapałka. Co do iskry, przy podmianie kabla na inny sytuacja jest bez zmian więc albo zostaje stator albo switchbox i chyba to muszę sprawdzić. Czy mógłby ktoś doradzić jak to najlepiej zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Najpierw zmierz opornosc statora i triggera, podaj jakie kolory przewodow wychodza spod kola magnesowego to napisze ktory z ktorym mierzyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakesh1986 Opublikowano 3 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Kolory kabli wychodzących ze statora to: brązowo-żółty, brązowo-biały, czarno-żółty, czarno-biały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Zmierz opornosc triggera, czyli brazowo-bialy z brazowo-zoltym oraz statora: czarno-zolty do masy, czarno-bialy do masy, czarno-bialy z czarno-zoltym. Pomiary rob na odlaczonych przewodach od modulu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakesh1986 Opublikowano 5 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 Więc tak: brązowo-biały z brązowo-żółtym - 744 Ohm czarno-żółty do masy - 1058 Ohm czarno-biały do masy - 134 Ohm czarno-biały z czarno-żółtym - 924 Ohm Jakie wnioski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 Dla mnie to wygląda na przypalony stator, dopuszczalne dane są takie: 1. Brązowo-biały z brązowo-żółtym 650-850ohm 2. Czarno-żółty do masy 3000-3600ohm 3. Czarno-biały do masy 120-180ohm 4. Czarno-biały z czarno-żółtym 3100-3700 Czarno-biały to tzw "high speed" więc problemów na wyższych obrotach nie miałeś bo ładował moduł odpowiednio Czarno-żółty to tzw "low speed" i masz problem z iskrą na wolnych obrotach, to by pasowało na przypalenie tego uzwojenia. Dla pewności trzeba byłoby jeszcze sprawdzić maksymalne napięcie szczytowe, do tego potrzebny albo DVA adapter do zwykłego miernika albo oscyloskop. Pomiędzy czarno-żółtym i masą podczas energicznego rozruchu powinieneś odczytać około 150Vac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.