Łysy_Cielak Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Witam, Mam problem z silnikiem. Mianowicie: odpalany z szarpaka, odpala tylko jeśli dam trochę gazu ale bez ssania. Kiedy włączę ssanie to gaśnie. Generalnie to na całkowicie zmniejszonym ssaniu i wyłączonym ssaniu chodzi bardzo wysoko. Jak dodam ssanie, ale tak delikatnie, to chodzi nisko... Nic z tego nie kumam... Czy to się gdzieś reguluje? Zdjęcia pokrywy oraz gaźnika: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysy_Cielak Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 I jeszcze jedno: mój silnik to według numerów 25 ML seria od 695-325385 do 695-327407 (czyli wychodzi że 1988r.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 wyczysc gaznik.1h roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Wyczyść gaźnik i dobrze wyreguluj strasznie czuły silnik na ustawienie mieszanki zła mieszanka i skakał strasznie na obrotach, mi zawsze odpala ssanie i delikatnie gazu z manetki bez otwarcia przepustnicy nigdy nie odpali tylko się zaleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 12- 80573M SCREW, IDLE MIXTURE Zacznij od powyższej iglicy. Przykręcaj po 1/4 obr. Odczekaj aż się uspokoi i jak dalej ma wysokie obroty to następna ćwiartka itd. Oczywiście beż ssania. Sprawdź czy przepustnica jest zamknięta ( bardzo delikatnie uchylona) : 11- 82623M SCREW, IDLE SPEED Generalnie iglicę mieszanki wolnych obrotów dokręcasz a przepustnicę pomału uchylasz ( w Twoim przypadku). Ssanie służy tylko do rozruchu. Po uruchomieniu trzeba je natychmiast odłączyć. Ten silnik ma bliżej do Johnsona i pierwszych Yamah niż do Mercurego. I tak też trzeba go traktować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysy_Cielak Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 :o w mordę! Jaka szybka odpowiedź. Na niektórych forach czeka się 2 dni ;D Dzięki wielkie za podpowiedzi. Tak, to silnik Yamaha. Na bloku jest emblemat. Działam dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysy_Cielak Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 I jeszcze małe pytanko dla pewności. Rozumiem że gaźnik czyścimy benzyną? I zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Jakiej mieszanki używać. Słyszałem gdzieś, że podobno w starszych silnikach stosuje się inną mieszankę niż 50:1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Zamiast rozkręcać i czyścić najpierw spróbuj regulować. Może zadziała. Czyszczenie gaźnika to rozebranie go na czynniki pierwsze i przedmuchanie kanałów. Benzyna niewiele pomoże. Ona tam jest przez cały czas. Zanim pozbawisz silnik sprawnego gaźnika, jak nigdy tego nie robiłeś, to lepiej poproś o pomoc kogoś kto ma jakieś doświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysy_Cielak Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 ok, dzięki za radę. Pokombinuję Powiedz mi jeszcze czy na podstawie tych zdjęć możesz mi podpowiedzieć do czego służy górna i dolna śrubka? I zauważyłem coś jeszcze. W beczce z wodą pojawiło mi się po odpalaniu sporo kropelek oleju. Zastanawiam się czy to nie ze spodziny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Kropla oleju w wodzie to z spalania mieszanki lub olej ze spodziny Śrubka ta co na stałe wkręcona to dysza około 0,40-042 druga to regulacja mieszanki Paliwowo powietrznej .Śrubka na dole spuszczanie mieszanki z gaźnika Mieszanka chyba 1:100 ale nie jestem pewny u mnie jest 1:100 yamaha 28HP 1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysy_Cielak Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 nie do końca rozumiem... Co to znaczy spuszczanie mieszanki? Tzn, opróżnienie dyszy? Mam zastosować mieszankę 1:100 zamiast 1:50? To by może tłumaczyło, że sporo jest tych kropelek oleju w wodzie... Za dużo oleju w mieszance... Czyli reguluję tą górną śrubką? Ja nie mam dozownika oleju. Tak dla jasności. Mieszam w zbiorniku paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Spuszczanie Mieszanki (paliwa :) ) śruba na dole Regulacja mieszanki (paliwowo-powietrznej ))to ta śrubka co się obraca się prawo lewo Mieszanka prawdopodobnie 1:100(stosunek paliwa do oleju ) Może poziom paliwa jest nie odpowiedni w gaźniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysy_Cielak Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 7mka dzięki za porady. Masz u mnie piwo :) Zacznę więc od dolania paliwa do zbiornika bo zrobiłem na próby mieszankę 10l benzyny : 200ml oleju (czyli 50:1) widzę więc że muszę dolać 10l benzyny i powinno być git. Możliwe również, że to znacznie obniżyło przepływ paliwa w gaźniku... Potem zacznę regulować. Dam znać jak mi poszło i jeszcze raz wielkie dzięki!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Numery, śrub i ich znaczenie podałem wg rys: http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mariner/W25%20%28M%29/648-019426%20AND%20UP/CARBURETOR/parts.html Spręż się trochę. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysy_Cielak Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Panowie bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi, wszystko wyregulowane i działa jak należy. Jeszcze raz dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.