Hawk Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Witam, Jestem u Was calkiem nowy i nie ukrywam ze znalazlem Was ze wzgledu na problemy jakie mnie spotkaly ostatnio, Wyglada to tak: Niewielka lodka+mariner 40(2takt,dozownikiem oleju rozrusznik elektryczny w fajnym stanie,na moje oko nigdy nie rozbierany,zadbany,bez podejrzanych odglosow,palacy zawsze od pierwszego przekrecenia kluczyka), W pewnej chwili stracil moc,znacznie(jak gdyby nie palil na wszystkie cylindry),dodatkowo kiedy go wylaczylem nie zabardzo chcial palic,jak juz odpalil to kopcil jakby mocniej i przy wrzuceniu biegu natychmiast gasl. Zdaje sobie sprawe ze takich tematow bylo mnogo ale sa tutaj ludzie,ktorzy w kilku zdaniach wypunktuja co powinienem sprawdzic,pasowalo by mi to bardzo:) Nie dotykalem jeszcze niczego,zaraz po awarii musialem wyjechac ale wracam niedlugo i chcialbym sie temu przyjrzec,Kompletnym laikiem nie jestem,niewielkie zaplecze techn.mam wiec takie sprawy jak filtry,swiece,czy gaznik ogarne,z elektrycznoscia juz troche gozej(mam manuala tu z forum wiec cos tam ...) Prosze wiec o rade gdzie jeszcze zerknac zeby nie ciagnac tego do warsztatu z jakas w miare blacha sprawa, Jeszcze jedno,gdzies tu natknalem sie na temat z otwarciem silnika z 40 koni na np 50(niewielkim nakladem pracy) za cholere nie moge tego znalezc,moze jakis dobry czlowiek podesle mi namiary,jesli to nie jakis wielki problem,moze odrazu z tym bym sie pobawil, Pozdrawiam i dziekuje, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 hej silniki z mieszalnikami co same mieszają olej z paliwem sa ok, ale jak sa na gwarancji.... przerób to i sam mieszaj.... wtedy sie nie zatrze motor jak mieszalnik zawiedzie... co zrobić:. nr1. sprawdzić cienienie na cylindrach , żeby wykluczyć przytarcie z braku smarowania..... n2. zależnie od nr1. jeśli ciśnienie będzie ok więcej niż 8atm... to sprawdzić świecę cewki . mod. zapłonowy.... wykluczając usterkę... w warsztacie sprawdza ciśnienie za myślę 20-50zl jeśli kolego wkleisz nam wyniki poradzimy co dalej zrobić... ps: pieta achillesowa silników zaburtowych są mod. zapłonowe często sa z nimi problemy... na szczęście jest w polce firma el serwis co naprawia takowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 1 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Dodam jeszcze ze co kilka minut tak jakby sie budzi do zycia i dostaje mocy na sekunde lub dwie,potem znowu muli i to ostro, Ok,sprawdze cisnienie,posprawdzam co moge i zobaczymy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 jesli tak jak mowisz to zaplon... mod. zaplonowy swiece cewki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 ja by banalnie sprawdził świecy , przecież 2t ;) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 .. i linie paliwową czy nie zatyka się odpowietrzenie albo gdzieś nie łapie lewego powietrza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 1 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Dodam jeszcze cos,powiedzcie czy moze miec wplyw, Dzien przed awaria bylem w Szczecinie i przejezdzajec przez Dabie w jednym ze sklepow zrobilem zakupy,olej do dwutaktow, Pan uszczesliwil mnie czyms co bylo znacznie tansze od Castrola,ktory zawsze lalem-taka marke mialem zawsze dostepna w jednym ze sklepow motoryzacyjnych w Swinoujsciu (powiem szczerze ze nie wpadlem na pomysl ze np Orlen moze miec w ofercie taki olej:) Zapytalem czy ladnie mi sie to polaczy z resztka oleju,ktory mialem w dozowniku-oczywiscie uslyszalem, zalalem wiec caly zbiornik i po kilkudziesieciu minutach-stalo sie, Pytanie do Was:zbieg okolicznosci?Mozna to polaczyc z awaria,czy raczej nie? Pzdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 wedle mnie nie chyba ze mieszalnik się zdupczył o czym wspominałem..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 tanie odmiany oleju npr. jakieś tam mixoli przy spalaniu wydzielają znacznie więcej nagaru , który z kolei potrafi skutecznie zabrudzić świecy . Na dodatek w olej do 2t dodawany rozpuszczalnik żeby łatwiej mieszał się z benzyną ( termin ważności bardzo istotny !!! ) i mam nie pewne podejrzenia że ta chemia miedzy tymi olejami nie kompatybilna co może powodować wytrącania osadu , czy żelowania . a to swoją droga prowadzi do zatkania filtra paliwa ( jak jest zamontowany ) czy gaźnika . Ja tam używałem syntetyk firmy Motul i byłem bardzo zadowolony , choć tani on nie był . Zero nagaru , dymienia i reszty niespodzianek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 1 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Obys mial racje czeburaszka710,pod koniec przyszlego tygodnia sie za to zabiore, Pewnie bede mial pare pytan w zwiazku z gaznikiem,bo tak czy inaczej zajrze do niego, Dzieki, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Jak będziesz sprawdzał świece to sprawdź też kompresję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 4 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Myslisz ze spadek mocy moga powodowac zniszczone pierscienie? Jednak?Dziwi mnie jednak ze czasem odzyskuje moc na moment, Wszystko sie okaze jak sie za to zabiore, Napewno dam znac co i jak, Mam jeszcze 4 doby do Singapuru i do domu:) W przyszlym tygodniu rozbieram go... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 NIE ROZBIERAJ..... tylko posprawdzaj.... ach kolego.... gdybanie i tyle.... ciśnienie masz sprawdzić żeby znać kondycje jego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 4 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Tak,tak mialem na mysli swiece,gaznik,filtry... Do naprawy glownej musze sie przygotowac,psychicznie:) Ta sprawdze to cisnienie tez najpierw, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 11 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Panowie... cisnieniena cylindrach po 11, wymienilem swiece,ale sprawdzilem iskry niema na gornym cylindrze, jak sie nazywato urzadzenie ktore podaje napiecie na swiece?modul zaplonowy?tego szukac?pod taka nazwa? moze ktos ma cos takiego/potem wrzuce zdjecie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Zanim dojdziesz do modułu to sprawdź czy linia w moduł-cewka-przewód-fajka-świeca jest o.k. Podmień kable niskiego napięcia na cewkach. Jeżeli dalej nie będzie iskry z tej samej cewki to: albo impuls do modułu nie dociera jak trzeba albo moduł padł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 12 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Zrobilem jak mowisz,zamienilem kable miedzy modulami i moduly miedzy cylindrami i na 99 procent to modul dal doopy, A tak na marginesie,jak dolaczyc zdjecie do wiadomosci,bo za nic nie moge dodac,a chce pokazac modul i wogule silnik,bo nie zabardzo tu te cewki widze itd.moze ze zdjec cos mi wiecej powiecie, pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Musisz rozwinąć opcje załączniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 12 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Ok, mam Wrzeucam zdjecie czesci,ktora jest podejrzana, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 12 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Male zmiany,zlozylem wszystko jeszcze raz i sprawdzalem iskre, Przy dwoch podlaczonych nazwijmy to modulach zaplonowych (ze zdjecia powyzej)iskra jest tylko na dolnym cylindrze,kiedy odlacze dolny modul iskra pojawia sie takze na gornym cylindrze,ale kiedy podlacze dolny cylinder gorna znika, Ma ktos moze jakies pomysly? Jesli nie chyba bede musial sie gdzies wybrac ze sprzetem,do jakiegos magika, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 kolego wklej fotki silnika z każdej strony z bliska .... to co dałeś fote to jest cewka zapłonowa.... a czy w tym jest mod... zaplonowy sie okaz..... pod kołem zapłonowym masz cewki z nich idą kable ..... podążaj po tych kablach i trafisz ja skrzynkę .... to będzie mod zapłonowy.... on będzie odpowiedzialny za taka przypadłość albo stojan pod kołem zamachowym, produkuje za mało zasilania do zasilenia mod zapłonowego czy cewek.... one nie sa zasilane z zasilania 12v instalacji lodzi czy akumulatora tylko okolo 100V zmienne napięcie... z pod kola zamachowego wklej fotki podpowiem co dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Dzieki za zainteresowanie Johnny, Troche mi sie rozjasnilo,znalazlem cos takiego do mojego silnika, http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mariner/40%20%282%20CYL.%29/0G055314%20THRU%200G760299/ELECTRICAL%20COMPONENTS%20%281%29/parts.html Mowisz ze za moja awarie odpowiedzialny jest element nr 24 najprawdopodobniej(wg instrukcji TMP-modol zaplonowy), Ja wkleilem zdjecie 38 CDM-cewka zaplonowa,po jednej na kazdy cylinder, Wkleje dzis zdjecia silnika to moze cos jeszcze ci przyjdzie do glowy, pzdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 po tym schemacie już nie musisz :) tak wmontuj ten moduł zapłonowy i wyślij go do http://www.elserwis-info.com.pl/ opisując na kartce jaki jest z nim problem.... i ze prosisz o sprawdzenie.. ( nic za to nie kasują ) jest koniec sezonu wiec i tak nie pływasz, zajmie to im 2-3tygdnie taka kolejka... jak sprawdza moduł to do ciebie zadzwonią ( wiec podaj swoje dane ) i powiedzą czy jest ok czy nie , jeśli jest uwalony to koszt naprawy maksymalnie będzie 350zł i masz na niego gwarancje..... jeśli zaś będzie ok to będziesz musiał zdemontować element 13 oraz 16 i im wysłać ..... żeby sprawdzili co z nimi nie tak możesz od razu im wysłać cały zestaw.... czyli elementy 13,16,24,38 podłącza na stole i sprawdza co jest powodem... i to jest najlepsze rozwiązanie.... na kartce w paczce napisz od czego to jest czyli rok model nr seryjny, co z nim nie tak (wedle ciebie, ze iskry nie ma.. .. .. ) swoje dane kontaktowe z nr telefonu... przed demontażem popstrykaj fotkę połączeń kablowych żebyś wiedział jak to podłączyć ponownie :) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Tak zrobie,wrzuce wszystko w paczke i wysle,niech diagnozuja, Dzieki za namiar,rozmawialem,sprawiaja wrazenie konkretnych,pozatym wizja zakupu modulu z US za 480 dolarow jakos mnie zniesmaczyla:)wole zeby cos tam pogrzebali,napisze co i jak jak bede mial wyniki, Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk Opublikowano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Ciag dalszy Panowie, Problem z modulem zaplonowym rozwiazany,teraz regulacja gaznika, Zamieszczam zdjecie gaznika z dwiema zaznaczonymi srubami regulacyjnymi,moze ktos potwierdzic lub zaprzeczyc: sruba nr 1 reg wolnych obrotow? sruba nr 2 reg mieszanki paliwowo-powietrznej? obok sruby nr 2 dodatkowy nagwintowany otwor,podpowie ktos cos? I jeszcze jesli ktos moglby podpowiedziec jak najprosciej wyregolowac taki gaznik? Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.