Jonatan Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Dzień dobry. Planuje oddać silnik do serwisu. Trochę boję się to zrobić bo pierwszym serwisie nic nie pomogli. W skrócie mocno dymi na wolnych obrotach - zwłaszcza przy zapalaniu. Pomysł był taki żeby odłączyć pompę oleju i wlać gotową mieszankę 1:50 do baku. Nie zadziałało - wypływałem cały bak a silnik kopci tylko odrobinę mniej. Złożyłem układ podawania oleju (przy okazji go trochę przejrzałem i wygląda na sprawny. Z objawów (z pompą): problem z odpalaniem, kopcenie i zaolejone świece (olej na spodzie obudowy silnika) Z objawów (bez pompy - na mieszance z baku) Kopcenie i zaolejone świece (resztki paliwa na spodzie obudowy silnika) - nie jestem pewny ale wydaje mi się, że układ paliwowy jest szczelny. Podejrzewam gaźniki - czy jest szansa zajrzeć do nich samemu? Jest opis tego jak to zrobić? Jak to wygląda z synchronizacją? I z ustawieniem mieszanki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Dymi znaczy że ma smarowanie. Przepłyń się nim ostrzej to przestanie bo wypluje co trzeba i przepali. To jest 2 takt, i będzie dymić. Zaczniesz regulować to zatrzesz. Daj mu w rurę a potem oglądaj świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonatan Opublikowano 28 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Tak zrobiłem. Przepłynąłem 44 km (z przerwami na śluzowanie) wypaliłem cały zbiornik gotowej mieszanki. Świece dalej z oleju.Mieszanka 1:50. Wiem że będzie dymić ale nie powinien zostawiać za sobą zasłony dymnej przy starcie. Regulować chciałbym tylko gaźniki bo wydaje mi się że paliwo wylewa się przez przelew w gaźnikach - może coś się tylko zawiesiło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonatan Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Chciałem opisać co było przyczyną. Zrobiłem 3 rzeczy - wyczyściłem zaolejone świece ( wcześniej to nie pomagało więc raczej nie to) Rozebrałem wszystkie 3 gaźniki (było czyściutko i wszystko ok) Miedzy gaźnikami a pokrywą służącą za dolot powietrza na każdym gaźniku jest uszczelka (była źle założona i zniszczona) dołożyłem jej oring i wszystko przeszło jak ręką odjął. Dodam też że ruszyłem zaworek zwrotny za pompą oleju (ale raczej nie był on przyczyną awarii). Może się komuś też przyda bardzo fajny filmik z you tuba jak wyczyścić gaźniki Jeśli link nie wskoczy to można wpisać w wyszukiwarce you tuba: mercury carburetor rebuild pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.