zajc94 Opublikowano 4 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 Witam, silnik Mariner 5.0 w dwusuwie z 1997 , stal nieużywany dwa lata w garażu wcześniej użytkowany przez dziadka silnik zawsze chodził pięknie co sezon przegląd.Probowalem odpalić oczywiście w beczce i nie działał układ chłodzenia okazało się że dwa skrzydełka w wirniku się oderwały , dałem nowy wirnik lecz problem nie zniknął podejrzewam że układ został zatkany owymi resztami wirnika.Czy żeby przedmuchać układ "od góry" muszę zdjąć silnik aby się dostać do początku i czy będzie to dobry pomysł. Pierwsza moja przygoda z silnikami zaburtowymi wcześniej tylko motory myślałem że z wydrukowanymi schematami poradzę sobie lecz nie jest to takie proste jak się może wydawać . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 Niestety ale musisz: -zdjąć spodzinę i sprawdzić pompkę -,,rwać" słupek i sprawdzić uszczelnienia na końcach rurki oraz kanały w bloku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 4 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 Sprawdź w komorze termostatu tam często te skrzydełka się znajdują . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 4 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 W tym silniku nie ma termostatu. Sprawdz tez na poczatek czy otwor kontrolny nie jest zatkany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc94 Opublikowano 4 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 Słupek tzn. ta rurka ? Co znaczy "rwać" ? Czy aby dostać się do początku muszę zdejmować silnik u góry ? Dopytuje ponieważ przez brak wiedzy nie czuje pewnej ręki do tej roboty obawiam się że coś uszkodzę co by się odbiło w kosztach 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2023 Słupek to blok silnika. Ta rurka ma dwa końce. Na drugim jest też gumka uszczelniająca, którą łatwo upalić uruchamiając silnik bez chłodzenia. Warto też zajrzeć w kanały w bloku silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 5 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2023 Podłącz do tej rurki co widzisz wężyk i puść wodę . Zobacz czy woda wraca kolumna . Moze masz zapchany tylko otwór kontrolny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc94 Opublikowano 5 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2023 Dzięki Panowie , wieczorkiem zabieram się do roboty. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc94 Opublikowano 5 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2023 Tak się to prezentowało w środku,widać dawno nie zaglądane. Czy silikon K2 czerwony +350 ° sprawdzi się przy uszczelnianiu ? Mając już tak rozebrany silniczek prócz czyszczenia warto sprawdzić inne rzeczy? Byłbym wdzięczny za wskazówkę na co uważać podczas składania 😉 Wracając do sedna sprawy w rurce był kawałeczek śmigła wirnika lecz uszczelnienie słabe próbowałem przed rozkręceniem lać wodę to leciała ale nie tak jak powinna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 5 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2023 Proponuje jednak kupić uszczelkę a nie silikon . Nie wyglada to źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 5 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2023 A mając rozebrany silnik warto Sprawdzić uszczelniacze wału korbowego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2023 (edytowane) Zwłaszcza dolny! Czy stary wirnik już jest ,,kompletny"? Jak nie to musisz szukać/sprawdzić dalej czy resztki nie poszły w kanały bloku? Zamiast silikonu Dirko. Silikon benzyna rozpuści. Uszczelnienie górnego końca rurki! Edytowane 5 Maja 2023 przez mikijet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc94 Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 Stary wirnik kompletny , uszczelka przy wyciąganiu uszkodzona ale już uszczeleczki zamówione.Dzieki za pomoc,złoże Marinera następny pacjent Mercury 4 , "w trasie" gasł pamiętam że był sprawdzany gaźnik tylko ale w między czasie kupiony był Mariner i tak przeleżał 3-4 lata, stawiam w ciemno na uszczelkę pod głowicą ale najpierw skończę jedno będziemy się brać za drugie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc94 Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 Pytanie mam odnośnie Marinera, wziąłem się za niego ponieważ chcę go sprzedać u mnie na zalewie Kluczborskim tylko silniki elektryczne wcześniej pływał po Turawskim a nie chciałem wystawiać go jako uszkodzony. Przegladalem inne oferty ale dalej nie wiem jak mam go wycenić, nie chce dać ceny z kosmosu ale też nie chce zostać przez kogoś wycyckany jak myślicie jaka jest przystępna cena takich silników ? Tak samo Mercury ale w nim podejrzewam dużo roboty i bez kosztów się nie obejdzie ale zakładając jakby był sprawny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcinkartofel Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2023 Witam mam taki sam silnik udało ci się go naprawić. A po za pytaniem czy ta rurka nie powinna być obok bo w moim w środek wchodzi wał napędowy skrzyni biegów a obok jest rurka od chłodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.