kondus Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Witam jestem nowy chcialem zapytac czy silnik zaburtowy mariner 5hp 4stroke wchodzi na obroty jakby w dwoch etapach poniewaz plywam na morzu polnocnym w Szkocji gdy daje mu caly gaz on w pierwszym etapie kreci pelna moca ale plynie wolniej dopiero jak dluzej pokreci nabiera szybkosci na calego.Pytam dlatego bo kolega ma 6hp ale dwu suwa i jak mu da caly gaz to zabiera sie od razu.Dzieki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 2T a 4T to duża różnica momentu obrotowego. Zwłaszcza jak 2T ma dwa cylindry. W 4T zazwyczaj jest pompka przyspieszenia , która ,,zakleja dziurę" przy przyspieszaniu. Nie wiem jak jest w akurat w tym typie 4T ( 1 cyL). No i może być różnica w pojemności skokowej silników, która przekłada się bezpośrednio na moment obrotowy. Wyższa pojemność =wyższy moment obrotowy więc i przyspieszenie lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondus Opublikowano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 dzieki ale co masz na mysli piszac pompka przyspieszenia ktora "zakleja dziure"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Pompka przyspieszenia wtryskuje dodatkową dawkę paliwa przy otwieraniu przepustnicy. Jak w samochodzie (silnik4T) pompka fiksuje to naciskając gwałtownie pedał gazu, otwierając gwałtownie przepustnicę, zubożamy mocno mieszankę paliwowo-powietrzną i silnik nie ma mocy a nawet gaśnie. W małych silniczkach nie zawsze jest pompka przyspieszenia i przy zmianie nastawy przepustnicy wał musi wykonać dwa obroty żeby mieszanka o nowym składzie paliwo-powietrze dotarła nad tłok i zapracowała. Stąd przy gwałtownym otwarciu przepustnicy musi minąć ,,trochę czasu" żeby silnik zareagował. Wrażenie podobne jak Kick-Down w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów. W 2T to zjawisko nie jest tak wyraźne bo mieszanka już jest w silniku tylko trzeba ją przerzucić nad tłok a następna partia mieszanki jest przygotowywana już wg nowego otwarcia przpustnicy i przy koleinym obrocie wału jest podawana nad tłok z właściwą proporcją paliwa do powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondus Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 ok wielkie dzieki za wytlumaczenie bo myslalem ze cos nie tak z tym silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.