Skocz do zawartości

mariner 8km


witold00787
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Będę wymieniać olej w stopie bo ten stary jest biały czyli z tego co wiem dostaje się woda

Co według Was będę musiał wymienić słyszałem o simeringach które podobno nie zadko się psują wiec chyba nie będzie trudna wymiana i radził mi kolega wymienić odrazy łożyska tylko zaznaczył aby simeringi były oryginalne

A co z pompa wody tez warto od razu wymienić?będę bardzo wdzięczny za pomoc

Aha za wymianę simeringow i łożysk w serwisie wycenili części i robotę na 350-400zl dużo waszym zdaniem? Pozdro i dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę wymieniać olej w stopie bo ten stary jest biały czyli z tego co wiem dostaje się woda

Co według Was będę musiał wymienić słyszałem o simeringach które podobno nie zadko się psują wiec chyba nie będzie trudna wymiana i radził mi kolega wymienić odrazy łożyska tylko zaznaczył aby simeringi były oryginalne

A co z pompa wody tez warto od razu wymienić?będę bardzo wdzięczny za pomoc

Aha za wymianę simeringow i łożysk w serwisie wycenili części i robotę na 350-400zl dużo waszym zdaniem? Pozdro i dzięki za pomoc

 

1. simeringi się nie psują tylko zużywają.

2. z porad Twojego kolegi wnioskuję, że Twoja przekładnia będzie pierwszą którą będzie rozbierał w życiu, no może już kiedyś w wietieroku wymieniał to ma na pewno pojęcie.

3. jak pisał miki jak nie ma problemu łożyska zostawić.

4. wirnik wymienić na nowy od chłodzenia.

5. w Twoim silniku do wymiany są dwa simery pod pompą wody i dwa simery na wałku śrubowym. Łącznie 4 szt. Czy oryg. czy nie jest to Twoja decyzja. Te pod pompą wody są dostępne bez problemu nieoryginalne (13x25x7), te z wałka śrubowego trzeba zdjąć na tokarce 0,5 mm z wnętrza obsady piasty i też wchodzą ogólnodostępne. Wejdą nawet 4 szt. zamiast 2 w org.

6. aby rozebrać przekładnie potrzeby jest specjalny klucz serwisowy lub dorobiony na jego wzór. Bez klucza nie rozkręci przekładni, tylko ją zmasakruje!!!

7. 350 - 400 zł. czy dużo ?

- 821321A 1 łożysko stożkowe biegu do przodu bez bieżni - 28 Euro (cena w Polsce)

Ceny z USA

- 22756  łożysko igiełkowe wałka pionowego 12 $

- uszczelniacze pod pompą wody 5$ x 2 szt.

- uszczelniacze śruby 10 $ x 2 szt.

- oring tulei 2$

- uszczelka pod pompą wody 4$

 

8. Jeśli Twój silnik jest naprawdę z lat które podałeś to jest to tylko Mercury - Mariner.

 

teraz sobie policz części, a gdzie robocizna ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam kolegów mam pytanko po czym lub w jaki sposób mogę się dowiedzieć jaki jest rok produkcji mojego silnika jeśli jest numer nie czytelny?? Mam problem bo ostatnio kupilem uszczelke pod korek spustowy w spodzinie i uszczelka okazała się za mała w środku w porównaniu do śruby spustowej nie wiem czy średnice taj uszczelki mogę powiększyć wiertlem? Fakt ze to jest uszczelka do Yamahy bo nie mogłem znaleźć do Marinera dopiero teraz widzę ze SA i nie wiem czy kupować nowa dzięki za odpowiedz pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć chlopaki mam krótkie pytanko czy uszczelka śruby spustowej w spodzinie powinna wchodzić na śrubę swobodnie czy zawsze jest taka ciasna i macie jakiś patent na jej założenie . wymieniam tylko dolna widzę ze ta górna ciasno siedzi ale jak ktoś ja włożył??? Pomozcie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest nowa to pewnie wchodzi w miarę swobodnie ale raz dobrze dociśnięta doszczelnia gwint i otwór. Zależy co bardziej doszczelni to tam przy wykręcaniu zostaje. Raz użytą się nakręca na śrubę a potem wkręca całość.

 

P.S. widzę, że nieobca Ci jest praktyka u szewców  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

można bez problemu, trzeba kupić zestaw adaptacyjny quicksilvera pod manetkę i samą manetkę z linkami. Koszt to zależy gdzie i za ile kupisz. Pi razy drzwi manetka z linkami 600 zł + zestaw adaptacyjny 300 zł - używki.

Masz biegi z rumplu czy ręcznie dźwignią przełączane ?

 

robiłem taką zamianę kilka dnie temu...

 

42805A6.jpg.f73632abbf0d6163b01d01b6b16f26fa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

 

5. w Twoim silniku do wymiany są dwa simery pod pompą wody i dwa simery na wałku śrubowym. Łącznie 4 szt. Czy oryg. czy nie jest to Twoja decyzja. Te pod pompą wody są dostępne bez problemu nieoryginalne (13x25x7), te z wałka śrubowego trzeba zdjąć na tokarce 0,5 mm z wnętrza obsady piasty i też wchodzą ogólnodostępne. Wejdą nawet 4 szt. zamiast 2 w org.

Wiem, wiem, odgrzewam kotleta ;P

Wpadł mi w ręce taki silniczek na bloku Mercurego. NIe mogąc nigdzie znaleźć informacji kupiłem wg wskazówek kolegi simmeringi 13x25x7 no i qpa, ich wymiar znacznie odbiega od tych, które są na wałku śrubowym.

 

Czy ktoś ma wiedzę nt wymiarow tych simmeringów i byłby uprzejmy się nią podzielić?

 

Jeszcze jedno pytanie odnośnie chłodzenia - pierwszy raz spotkałem się z sytucją, że termostat całkowicie blokuje przepływ wody i puszcza ją dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury. Zazwyczaj już na zimnym silniku woda jest w pełnym obiegu a tu inaczej. Czy jest to prawidłowe zjawisko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5. w Twoim silniku do wymiany są dwa simery pod pompą wody i dwa simery na wałku śrubowym. Łącznie 4 szt. Czy oryg. czy nie jest to Twoja decyzja. Te pod pompą wody są dostępne bez problemu nieoryginalne (13x25x7), te z wałka śrubowego trzeba zdjąć na tokarce 0,5 mm z wnętrza obsady piasty i też wchodzą ogólnodostępne. Wejdą nawet 4 szt. zamiast 2 w org.

Wiem, wiem, odgrzewam kotleta ;P

Wpadł mi w ręce taki silniczek na bloku Mercurego. NIe mogąc nigdzie znaleźć informacji kupiłem wg wskazówek kolegi simmeringi 13x25x7 no i qpa, ich wymiar znacznie odbiega od tych, które są na wałku śrubowym.

 

Czy ktoś ma wiedzę nt wymiarow tych simmeringów i byłby uprzejmy się nią podzielić?

 

 

Jak nie potrafisz czytać z zrozumieniem tego co jest napisane to będziesz płacił.... przecież pisze jak byk, że wymiar który podałem jest pod pompę wody, a nie na wałek poziomy, jak to piszesz śrubowy. Do tuleji tylko oryginały, ewentualnie szukanie calowych lub tokarka i wstawienie metrycznych. Przecież tam wyszysko jest napisane post wyżej.

 

W rozwiązaniu Mercurego przynajmiej widać kiedy silnik ma chłodzenie pełne, a kiedy nie. W innych przypadkach z kontrolnego "siura" a silnik się gotuje.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Mati nie mam do ciebie pretensji bo simmeringi zamawiałem przez telefon bez wcześniejszych pomiarów, chociażby zwykłą metrówką a twój post jest jedynym jaki znalazłem a ten temat w sieci i na tej informacji bazowałem. Na oko widać, że tam idą większe.. jakby kto potrzebował na gwałt to mam 4sztuki, tajwańskie z certyfikatem na użyte materiały i wymiary. Oddam po 4zł/szt. :P

 

W dalszym ciągu potrzebuję wymienić simmeringi przy śrubie.. Mati, coś pisałeś o zdejmowaniu nadmiaru na tokarce, posiadasz wymiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...