Dejw Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Sprawa dotyczy tego http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mariner/25%2C%2025%20MARATHON%2C%20SUPER%2015%20%282%20CYL.%29/0P017000%20THRU%200P325499/parts.html Na wolnych obrotach pali na jeden gar, ten dolny. Przy wrzuceniu biegu i dodaniu gaz na połówkę przepustnicy czasami mniej drugi cylinder zaczyna pracować tzn tłok w cylindrze żeby było fachowo ;) A teraz co robiłem zanim odważyłem się zawracać wam głowę tym: Świece nowe, sprawdzone działają, przewody do fajki dobre, jeden miał przebicie ale został wymieniony, cewka rozruchowa od której idą fajki też dobre, ogólnie iskra jest i to dość ładna, jasna i śmiało przeskakuje. Zmieniałem zarówno przewody jak i cewki , przy każdej konfiguracji to samo czyli dolny pali górny nie. Baniak, linia paliwowa, filtr, gaźnik wszystko wyczyszczone i sprawdzone, na regulacje gaźnika silnik odpowiada ale nie jestem w stanie go w pełni wyregulować ponieważ na wolnych obrotach telepie nim przez to że pracuje jeden gar. Jeżeli chodzi o tłoki i cylindry to kompresja na nich prawie równa 8 -8,5bar, na dolnym minimalnie lepiej. Po zrobieniu próby olejowej wzrosła do ponad 10 bar ( po 2 bary na cylinder wzrostu ) a więc pierścienie do sprawdzenia i pewnie do wymiany chyba że silnik już swoje przepływał i dlatego tak olej doszczelnił. W czasie gdy silnik pracuje, spaliny ostro pływają po wodzie. Podejrzewam że przez ten cylinder mieszanka nie jest spalana i dlatego tyle brudu zostawiam na wodzie. Pomysłów zabrakło co jeszcze można sprawdzić i dlaczego nie chce pracować tak jak powinien na wolnych obrotach, bo jak mu dam w kitę to idzie do przodu bez zająknięcia. Czy to kwestia regulacji i tylko tego? A jak ta, to czy nie powinien mimo tego lepiej albo gorzej ale pracować na dwa gary? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 czy membrana gaźnika odpowiadająca za ssanie jest cała, nie pojawia się paliwo podczas jej wciskania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dejw Opublikowano 20 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Membrana jest cała i zdrowa, po zaciętej walce z nim oddalem go do fachowaca lokalnych wod ktory go odczarowal. Silnik pracuje już dużo lepiej, chociaż jeszcze na tych wolnych obrotach nie tak podręczników jak powinien, łapie momenty gdzie szarpie czyli pali jeden gar. Ostateczna diagnoza to zawalony brudem od środka. Moje podejrzenia podpowiadają mi ze ostatni właściciel bardzo długo pływał na tak zwanym "pyrkaniu" czyli wolne obroty czego dwusow nie lubi dlatego też pełno mazi w cylindrze nie do końca spalonej. Od tego momentu grzeje go jak powinien i jest poprawa. Czy to załatwi sprawę, czas pokaze, a raczej świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Za dużo oleju to dopiero robi cuda nawet gaśnie na wolnych obrotach już to przerabiałem ,po pływaniu 2 godzinnym na niskich obrotach nie wolnych , też na jeden cylinder zaniemógł ;) dwusuwy nie cierpią niskich obrotów przez długi czas 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.