Skocz do zawartości

Mercruiser 3.0 - utrata mocy, nieszczelny kolektor.


Leszek1987
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim Motorowodniakom,

Ponieważ ostatni serwis skroił mnie jak za zboże a chwilę po naprawie łódź znowu nie domaga spróbuję wziąć sprawy w swoje ręce. Objaw jest taki że silnik osiąga tylko 2000obr/min a łódź nie wchodzi w ślizg. Mam kilka pytań:

1. Mam przedmuch na kolektorze i spaliny wyrzuca mi do komory silnika. Ponieważ dolot i wydech jest w jednym odlewie może między nimi też jest nieszczelność i mieszają się ze sobą co pogarsza osiągi?

2. Czy to normalne że z odpowietrzenia skrzyni korbowej (odmy) wydostają się spaliny?

3. Podczas ostatniego pływania silnik zaczął wydawać metaliczne stuki. Żeby wykluczyć zawory sprawdziliśmy ciśnienie na zimnym i na ciepłym, na wszystkich cylindrach było w przedziale 11-11,5 więc okej. Obawiam się że trzeba zajrzeć od spodu w układ korbowy. Może jakieś inne sugestie?

4. Czy jest sposób by sprawdzić stan uszczelki pod głowicą? W autach mamy odczynniki do płynu chłodniczego ale co zrobić w układzie otwartym?

Dziękuję z góry za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Trochę dziwne te objawy.

Spaliny w skrzyni korbowej to oznaka nieszczelności komory spalania cylindra.

Albo pierścienie albo zawory albo  w tłoku zaczęła się robić dziura.

Kompresja piszesz, że jest o.k.

Trzeba zrobić próbę szczelności cylindrów i osłuchać którędy uchodzi powietrze.

 

http://mk5golf.pl/?powietrzna-proba-szczelnosci-i-cylindrow,425

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem dzisiaj silnik i mam następujące spostrzeżenia:

1. Uszczelka pod kolektorem przepaliła się między dwoma środkowymi kanałami wydechowymi a komorą silnika.

2. Źródłem metalicznych dźwięków było niedokręcone koło zamachowe lub dokręcone niedostatecznie (zaczęło dzwonić po 3h pływania od naprawy tj. uszczelnienia miski olejowej, jeszcze zrobię temu "mechanikowi" odpowiednią antyreklamę)

Jak łączyć te fakty z utratą mocy? Nie mam sprzętu do powietrznej próby szczelności, może jutro coś zaimprowizuję. Co mogę jeszcze sprawdzić mając silnik "na blacie"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do prawidłowej pracy silnika spalinowego potrzebne jest czyste powietrze a nie spaliny. Filtra powietrza w standarcie nie ma. W jego miejsce jest wstawiany na gaźniku tłumik ognia. A jak u Ciebie z przewietrzaniem komory silnika?

Przy włączonym wentylatorze powinna być poprawa osiągów. Spaliny będą odsysane a w ich miejsce wejdzie ,,prawdziwe"

powietrze.

Oczywiście wentylator tylko na próbę ma być załączany podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływanie z otwartą pokrywą nie poprawiało osiągów. Brnę dalej, jednak panewki też są mocno zużyte, wżery na trybach pompy oleju (były problemy z ciśnieniem podczas pływania). Wał pójdzie do szlifierni, mam cichą nadzieję że koszt remontu nie przekroczy kilku tysięcy i jeszcze popływam chociaż pod koniec sierpnia. Będę relacjonował postępy może przyda się komuś w przyszłości.Jest też pierwszy problem z rozbiórką- koło pasowe wału od strony rozrządu. Wyczytałem w serwisówce że nie można używać normalnego ściągacza. Czy mogę dorobić sobie taki na trzy śruby mocujące w kole i czy to koło jest tylko na klinie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...