Leszek1987 Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Dzień dobry wszystkim Motorowodniakom, Ponieważ ostatni serwis skroił mnie jak za zboże a chwilę po naprawie łódź znowu nie domaga spróbuję wziąć sprawy w swoje ręce. Objaw jest taki że silnik osiąga tylko 2000obr/min a łódź nie wchodzi w ślizg. Mam kilka pytań: 1. Mam przedmuch na kolektorze i spaliny wyrzuca mi do komory silnika. Ponieważ dolot i wydech jest w jednym odlewie może między nimi też jest nieszczelność i mieszają się ze sobą co pogarsza osiągi? 2. Czy to normalne że z odpowietrzenia skrzyni korbowej (odmy) wydostają się spaliny? 3. Podczas ostatniego pływania silnik zaczął wydawać metaliczne stuki. Żeby wykluczyć zawory sprawdziliśmy ciśnienie na zimnym i na ciepłym, na wszystkich cylindrach było w przedziale 11-11,5 więc okej. Obawiam się że trzeba zajrzeć od spodu w układ korbowy. Może jakieś inne sugestie? 4. Czy jest sposób by sprawdzić stan uszczelki pod głowicą? W autach mamy odczynniki do płynu chłodniczego ale co zrobić w układzie otwartym? Dziękuję z góry za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Witaj Trochę dziwne te objawy. Spaliny w skrzyni korbowej to oznaka nieszczelności komory spalania cylindra. Albo pierścienie albo zawory albo w tłoku zaczęła się robić dziura. Kompresja piszesz, że jest o.k. Trzeba zrobić próbę szczelności cylindrów i osłuchać którędy uchodzi powietrze. http://mk5golf.pl/?powietrzna-proba-szczelnosci-i-cylindrow,425 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Co do obrotów szukaj przyczyny w gaźniku zapłonie w tych motorach często pękają głowice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek1987 Opublikowano 25 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Wyjąłem dzisiaj silnik i mam następujące spostrzeżenia: 1. Uszczelka pod kolektorem przepaliła się między dwoma środkowymi kanałami wydechowymi a komorą silnika. 2. Źródłem metalicznych dźwięków było niedokręcone koło zamachowe lub dokręcone niedostatecznie (zaczęło dzwonić po 3h pływania od naprawy tj. uszczelnienia miski olejowej, jeszcze zrobię temu "mechanikowi" odpowiednią antyreklamę) Jak łączyć te fakty z utratą mocy? Nie mam sprzętu do powietrznej próby szczelności, może jutro coś zaimprowizuję. Co mogę jeszcze sprawdzić mając silnik "na blacie"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Do prawidłowej pracy silnika spalinowego potrzebne jest czyste powietrze a nie spaliny. Filtra powietrza w standarcie nie ma. W jego miejsce jest wstawiany na gaźniku tłumik ognia. A jak u Ciebie z przewietrzaniem komory silnika? Przy włączonym wentylatorze powinna być poprawa osiągów. Spaliny będą odsysane a w ich miejsce wejdzie ,,prawdziwe" powietrze. Oczywiście wentylator tylko na próbę ma być załączany podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek1987 Opublikowano 26 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Pływanie z otwartą pokrywą nie poprawiało osiągów. Brnę dalej, jednak panewki też są mocno zużyte, wżery na trybach pompy oleju (były problemy z ciśnieniem podczas pływania). Wał pójdzie do szlifierni, mam cichą nadzieję że koszt remontu nie przekroczy kilku tysięcy i jeszcze popływam chociaż pod koniec sierpnia. Będę relacjonował postępy może przyda się komuś w przyszłości.Jest też pierwszy problem z rozbiórką- koło pasowe wału od strony rozrządu. Wyczytałem w serwisówce że nie można używać normalnego ściągacza. Czy mogę dorobić sobie taki na trzy śruby mocujące w kole i czy to koło jest tylko na klinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRI Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 uczciwy i porządny remont tego 3,0 z pewnością przekroczy kilka tysięcy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Wymień wymiennik ciepła kolektor wydechowy w pakujesz kasę w remont i załatwisz silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek1987 Opublikowano 27 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 Wydaje mi się że nie ma problemu z temperaturą, oscyluje w okolicach 80 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.