Adek Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Witam, Panowie może ktoś z was spotkał się z takim problemem. Silnik odpala bez problemu, równa i cicha praca ciśnienie na wolnych obrotach 40 ale na wolnych obrotach silnik rozgrzewa się tylko do 115 stopni F (powinno być 160F) silnik pracował około 30 min na wolnych obrotach jak dodałem gazu i łódź wejdzie w ślizg to temperatura rośnie do 170 F zwalniam do wolnych obrotów to i temperatura silnika spada do 115F. Termostat nowy 160 F założony uszczelki nowe. Proszę o spostrzeżenia jakie macie. Jaka może być przyczyna. Poprzedni właściciel wymienił w zeszłym sezonie 3 razy kolektor raz z jednej strony dwa razy z drugiej raz uszczelkę pod głowicą (w jednej głowicy) problem miał zniknąć lecz dziś po zwodowaniu przepłynąłem 4 minuty w ślizgu i alarm się włączył. Na korku od wlewu oleju była woda. Ponownie odpaliłem i zobaczyłem słabe ciśnienie oleju i wyłączyłem silnik i od holowałem do mariny. Tak zacząłem sezon >:(. Nie wiem co mam robić wymienić kolektor jak pękł bo jeszcze nie wiem i co i znów pęknie . Nie mam pojęcia :(. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Trzeba sprawdzić na szczelność układ smarowania. Skoro woda sę dostaje do oleju to już poważna sprawa. Pachnie mi to rozmrożeniem silnika. Jesienią olej był o.k. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek Opublikowano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Na zimę była spuszczona woda było przedmuchane powietrzem i był wlany glikol. Silnik dziś pracował dobrze miał moc i równą pracę. Jutro dowiem się czy kolektor nie pękł. w czasie pływania parę razy sprawdzałem kolektory i reizery. Kolektory były lekko gorące, lewy reizer był lekko gorący zaś prawy chłodny. blok silnika też był chłodny, a pracował silnik już 40 może 50 min temperatura 115F oczywiście na wolnych obrotach. Przesyłem schemat chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Kolektor ssący ma płaszcz wodny? Może tutaj jest przyczyna przecieku wody do oleju? Alarm się włącza z powodu wysokiej temperatury silnika jak i niskiego ciśnienia oleju. Trzeba znaleźć przyczynę temp czy/ i ciśnienie oleju? 1.Woda w oleju to potencjalne uszkodzenie Wału i panewek. Pompa olejowa pobiera olej przy dnie miski. Oliwa pływa w wodzie więc najpierw tworzy się emulsja wodnoolejowa, która jest coraz bardziej rozwadniana w trakcie pracy silnika. Efektem tego procesu jest przycieranie panewek i powierzchni ślizgowych wału i wałka rozrządu. 2.Czujnik temp. jest zazwyczaj jeden umieszczany po jednej stronie bloku. Druga strona jest pozbawiona bezpośredniej kontroli temp. Spuszczenie wody z układu chłodzenia nie oznacza jego drożności. Często , pływając po płytkich wodach układ chłodzenia ulega ,,zapiaszczeniu" . Po wyłączeniu silnika piasek odkłada się na dole bloku i w kolektorach.Tworzy się skorupa, którą cięzko usunąć. Płaszcz wodny ma coraz mniejszą powierzchnię i silnik na wysokich obrotach zaczyna się przegrzewać. Uszkodzenia uszczelek może być skutkiem a nie przyczyną awarii czy nieprawidłowych parametrów pracy silnika. Wymiana może tylko doraźnie usuwać skutki a nie prawdziwe przyczyny nieprawidłowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek Opublikowano 2 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Ale dlaczego na wolnych obrotach nie może się nagrzać. Po 40 minutach pracy silnik osiągną tylko 30 stopni C. A temperatura powinna być stała 71 C niezależnie od obrotów silnika, może to przez tą temperaturę coś strzeliło jakaś uszczelka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Czujnik jest tylko po jednej stronie bloku. Sprawdź temperaturę drugiej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek Opublikowano 3 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Czujnik temperatury jest z przodu przy termostacie w tym modelu. Wczoraj miałem taki przypadek, wypływam z portu temperatura 130F płynę w pyrkocie temperatura się nie zmienia. Wchodzę w ślizg temp. rośnie, rośnie i rośnie aż do 180F zwalniam, temp. spada znów do 130F i znów wchodzę w ślizg temp. rośnie nawet do 200F zwalniam a tu nagle czujnik ciśnienia oleju z 40psi spada na 25psi. Silnik chodzi na wolnych obrotach i temperatura spada powoli i osiąga 130F i ciśnienie oleju rośnie na 40psi. Co się dzieje? Dziś wymieniam wirnik pompy wodnej może jest za słaba i w ślizgu nie ma siły zassać wody na tyle żeby chłodzić silnik. Hmm zobaczymy co będzie po wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek Opublikowano 3 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Wody nie znaleziono w oleju. Na bagnecie olej czyściutki bez śladu wody. Korek wlewu oleju miał kropelki wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Kolega w Mercruiser'ze 5.7L miał ten sam problem,objawiało sie to wysoką temperatura jednego kolektora i po dalszym pływaniu przepaleniem uszczelki pod głowicą,walczył z tym Goliszewski z MotoYacht,piszę walczył bo rzeczywiście był u nas kilka razy i nie mógł sobie dać rady z tym,ale w końcu zrobił,niestety nie wiem jak to się skończyło i z czym był problem,dobrze że masz czysty olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Zajrzałbym do rozdzielacza/obudowy termostatu. Nie wiem czy we wszystkich modelach ale w środku jest takie ustrojstwo regulujące ciśnienia wody po obu stronach rozdzielacza. Pręt z dwoma kulkami i sprężynami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artmetalbialystok Opublikowano 13 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2024 Dzień dobry, mam ten sam problem czy ktoś podzieli się jakie były przyczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.