Skocz do zawartości

Mercury 115 PTO 2002r 2suw op172321


Romakuz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem nowy zestaw z silnikiem jak w tytule i nie wiem czy naprawa jest opłacalna.

Sprzęt kupiony z Policji. Został wykrecony regulator napięcia wiec będę go potrzebował.

śruba przektecona juz nadaje się tylko do kosza. Wałek zewnętrznie wygląda bdb natomiast przy przesuwaniu manetki w silniku wszystko się rusza jak powinno lecz na przekładni nic się nie dzieje. Gdy rusza się wałkiem w prawo coś regularnie przeskakuje natomiast w lewo jest opór. Na dniach zdejmie spodzine..

Ma ktoś może części do takiego silnika?

669458170 Marek

rromakuz@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,.. Gdy rusza się wałkiem w prawo coś regularnie przeskakuje natomiast w lewo jest opór..." - na biegu naprzód tak ma być.

Ot, takie ,,wolne koło". Jeżeli przełączając rewersor ( na silniku!) nic się nie dzieje to będzie symptom odkręcanej spodziny.

Ktoś to źle ustawił cięgło wodzika ( jest obrotowy na wielowypuście) i biegi się teraz nie przełączają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Mikijet za pomoc.

Mam nadzieje ze to tylko błąd przy montażu.

Koszt naprawy wg serwisu w przypadku uszkodzenia zębatek 2-3 tys a w przypadku uszkodzenia wnętrza korpusu spodziny nawet kilkanaście tys..

Czy jest dostępny film instruktażowy z podobnym silnikiem jak prawidłowo ddmontowac i montować spodzine? Szukałem al z marnym skutkiem.

Kiedyś to robiłem w Yamaha 40 hp z 90r ale tu juz boje się ze pogorsze zamiast naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wykręciłem spodzine i okazało się że jedna z 2 śrub trzymających mocowanie walka zmiany biegów jest urwana. Po podgrzaniu udało się wykręcić. Późnej smarowanie i ręczne ustawienie na wsteczny i ustawienie manetki na wsteczny. Po złożeniu biegi przeskakuja i wydaje się że jest dobrze. :P  Gdy uda mi się kupić regulator napięcia i uruchomić silnik zrobię test na wodzie.

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu odseparowalem silnik od spodziny i zawiózłem do serwisu.

Okazało się ze tłok ma dziurę tak jak podejrzewałem. Jednak wal idealny pozostałe tłoki również a cylinder do szlifu.

Wiec tłok łożyska i pierścienie muszą być nowe.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Na wolnych obrotach te silniki pracują na 2 górnych tłokach. Natomiast 2 dolne tylko na oleju się ślizgaja.

Wężyk smarujemy był odcięty więc tłok się przytarl..

Silnik jest już po szlifie w gotowości do montażu.

W międzyczasie szukam śruby 3 x  13.25 x 17 p.

Taka na sztukę (uszkodzona) była przykrecona.

Tylko czy taka powinna być to do końca nie jestem pewien..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Przepraszam za długą przerwę. Motorowka na wodzie.

Pożyczę miernik od sasiada i sprawdze innym

Problem aktualnie mam z przebiciem na przewodzie wysokiego napiecia, piszczy manetka nawet po uruchomieniu silnika, i bieg wsteczny nie wchodzi.

Z biegami dziwna sprawa. Manetka w pozycji luz i byl luz. Do przód i wchodziil bieg do przodu. Manetka do tylu i bieg wsteczny wchodzil ale z oporem a czasem zgrzyt jak by z powodu za wysokich obrotów. Obroty zmniejszylem i wchodzily lepiej ale po kilku zmianach wsteczny zniknal a luz przesunal sie z pozycji neutralnej na poczatek wstecznego..

Na linkach juz zmienilem ustawienie na max i nadal nie lapie wstecznego.. Czy jest mozliwe ze zebatka przeskoczyla i dla tego zmienily sie ustawienia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobna sytuacje w 2016 roku, poluzował mi sie "wózek" na którym były mocowane linki, poskręcałem, i wypięło mi się mocowanie linki biegu wstecznego , tez musiałem to wpiąć .Obyło się bez zamawiania części, nic nie uległo zniszczeniu, trzeba było wszystko podokręcać i ustawić prawidłowo.Może masz podobną historię?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz masz na mysli wózek mocujacy linkę biegow w silniku czy moze w manetce jest cos takiego?

U mnie w silniku jest szyna po której slizga sie czesc ruchoma mocowana do linki. Wszystko wyglada dobrze tyle ze jak by slizg byl teraz bardziej przesuniety do tylu tj blizej biegu wstecznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wózek" to taka moja nazwa robocza, w rzeczywistosci jest to kawałek profilowanej blachy z uchwytami pod mocowanie linek, z zatrzaskami.I to jest poprzykręcanie do takich nagwintowanych "słupków" , u mnie to wszystko sie porozkręcało, nie, to nie jest w manetce, to jest  przy silniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiEsz , co silnik to inne rozwiazania, co prawda zasada działania musi być taka sama, wg mnie musisz prześledzic na sucho jak te biegi wchodzą, poprzygladać się co się dzieje gdy wrzucasz  wsteczny lub do przodu. A może masz jakis problem w manetce, lub naciągu linek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...