Autor Wątek: Mercury 15 HP 2T konserwacja i naprawa  (Przeczytany 851 razy)

Lipiec 06, 2017, 15:03:36
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Tomaszów Maz.
  • Akwen: Wody lokalne
Witam Serdecznie

Rozpocząłem remont swojego silnika Mercury 15. Zacząłem od prostej sprawy czyli wymiany wirnika pompy oraz wymiany świec.
Dzisiaj przyszły mi części więc wieczorem biorę się za robotę.
Silnik jest z 2000r więc niedługo będzie pełnoletni. Po rozkręceniu nie wygląda to za ciekawie bo obudowa jest jakby sklejona.
Na co trzeb zwrócić szczególną uwagę przy wymianie wirnika pompy.

Lipiec 06, 2017, 18:08:11
Odpowiedź #1
  • **
  • Wiadomości: 61
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński

Lipiec 06, 2017, 19:45:33
Odpowiedź #2
  • ***
  • Wiadomości: 133
    • Gorzów Wlkp.
  • Akwen: Wody lokalne
Nic nie klejone, sylikon fabryczny, prawdopodobnie nikt tam nie grzebal od 2000r.

Lipiec 06, 2017, 21:15:12
Odpowiedź #3
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2054
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Kup zestaw naprawczy do pompki wody, podkładki, uszczelki , wirnik,nie wiem jakim jest stanie ta miseczka w której chodzi impeler .Rozkręcaj z uwagą, by pózniej nie było problemow z kolejnością montażu nowych elementów.Robota prosta, wszystko musi działać.Filmik odpowiada na wszystkie Twoje pytania.

Lipiec 07, 2017, 09:14:34
Odpowiedź #4
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Tomaszów Maz.
  • Akwen: Wody lokalne
Filmik bardzo przydatny - dziękuję
Części przyszły oryginalne, wymieniłem wszystkie i wyczyściłem cały układ z osadów. Wykręciłem i sprawdziłem  również termostat. Nie mogę tylko odkręcić Anody bo jest strasznie zapieczona , chyba będę musiał ja po prostu wydłubać a śrubę odkręcić żabką.
 Dzisiaj wieczorem jadę nad wodę przetestować silnik w ślizgu.

Pozdrawiam

Lipiec 07, 2017, 09:47:36
Odpowiedź #5
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Tomaszów Maz.
  • Akwen: Wody lokalne
Nie rozumiem tylko jednej rzeczy, po co jest ten klej na dolnej obudowie pompy wody. ?

Lipiec 07, 2017, 13:58:55
Odpowiedź #6
  • **
  • Wiadomości: 61
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Może któś doszczelniał "na wszelki wypadek " ????
Jeżeli powierzchnie przylgowe są bez rys i zadziorów, to same uszczelki z powodzeniem wystarczą.

Lipiec 07, 2017, 14:48:20
Odpowiedź #7
  • ***
  • Wiadomości: 133
    • Gorzów Wlkp.
  • Akwen: Wody lokalne
Może któś doszczelniał "na wszelki wypadek " ????
Jeżeli powierzchnie przylgowe są bez rys i zadziorów, to same uszczelki z powodzeniem wystarczą.

przecież napisałem, że jest to "fabryczny silikon", w tym miejscu nie ma uszczelki "papierowej"

Lipiec 10, 2017, 11:06:45
Odpowiedź #8
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Tomaszów Maz.
  • Akwen: Wody lokalne
Pompa działa jak należy.  ;D
Odnoszę wrażenie, że silnik ma trochę mniej mocy i gaśnie czasem na wolnych obrotach.
Podejrzewam, że to kwestia ustawienia mieszanki i wolnych obrotów, wiecie może jak do tego się zabrać?
Ps
Odnośnie oryginalnego silikonu na dolnej obudowie pompy wody to nadal nie wiem jaką on spełnia rolę w tym silniku domyślam się jedynie, że hamuję on napór spalin w tym miejscu bo nic mi innego do głowy nie przychodzi.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2017, 12:45:06 wysłana przez lukasso »

Lipiec 11, 2017, 07:13:34
Odpowiedź #9
  • **
  • Wiadomości: 61
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Pompa działa jak należy.  ;D
Odnoszę wrażenie, że silnik ma trochę mniej mocy i gaśnie czasem na wolnych obrotach.
Podejrzewam, że to kwestia ustawienia mieszanki i wolnych obrotów, wiecie może jak do tego się zabrać?

Oj Proszem Pana lenistwo to po prostu...... sporo jest materiałów o regulacji silników dwusuwowych a i manuale są dostępne
http://boatinfo.no/lib/mercury/manuals/mercury_1990-2000.html#/0

reguluje się dopiero po nagrzaniu silnika , na biegu do przodu- najlepiej się gdzieś przywiązać udką  albo robić we 2 osoby- jedna reguluje a druga steruje......

Konieczny jest obrotomierz.

A tak swoją drogą- to popływaj trochę, wkręć silnik na obroty, oceń stan świec zapłonowych, zmierz ciśnienie sprężania- dostarczy Ci to sporo informacji o stanie silnika.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 11, 2017, 07:32:37 wysłana przez qzym »