lukasso Opublikowano 6 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 Witam Serdecznie Rozpocząłem remont swojego silnika Mercury 15. Zacząłem od prostej sprawy czyli wymiany wirnika pompy oraz wymiany świec. Dzisiaj przyszły mi części więc wieczorem biorę się za robotę. Silnik jest z 2000r więc niedługo będzie pełnoletni. Po rozkręceniu nie wygląda to za ciekawie bo obudowa jest jakby sklejona. Na co trzeb zwrócić szczególną uwagę przy wymianie wirnika pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 6 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 6 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 Nic nie klejone, sylikon fabryczny, prawdopodobnie nikt tam nie grzebal od 2000r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 6 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 Kup zestaw naprawczy do pompki wody, podkładki, uszczelki , wirnik,nie wiem jakim jest stanie ta miseczka w której chodzi impeler .Rozkręcaj z uwagą, by pózniej nie było problemow z kolejnością montażu nowych elementów.Robota prosta, wszystko musi działać.Filmik odpowiada na wszystkie Twoje pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasso Opublikowano 7 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Filmik bardzo przydatny - dziękuję Części przyszły oryginalne, wymieniłem wszystkie i wyczyściłem cały układ z osadów. Wykręciłem i sprawdziłem również termostat. Nie mogę tylko odkręcić Anody bo jest strasznie zapieczona , chyba będę musiał ja po prostu wydłubać a śrubę odkręcić żabką. Dzisiaj wieczorem jadę nad wodę przetestować silnik w ślizgu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasso Opublikowano 7 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Nie rozumiem tylko jednej rzeczy, po co jest ten klej na dolnej obudowie pompy wody. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 7 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Może któś doszczelniał "na wszelki wypadek " ???? Jeżeli powierzchnie przylgowe są bez rys i zadziorów, to same uszczelki z powodzeniem wystarczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 7 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Może któś doszczelniał "na wszelki wypadek " ???? Jeżeli powierzchnie przylgowe są bez rys i zadziorów, to same uszczelki z powodzeniem wystarczą. przecież napisałem, że jest to "fabryczny silikon", w tym miejscu nie ma uszczelki "papierowej" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasso Opublikowano 10 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Pompa działa jak należy. ;D Odnoszę wrażenie, że silnik ma trochę mniej mocy i gaśnie czasem na wolnych obrotach. Podejrzewam, że to kwestia ustawienia mieszanki i wolnych obrotów, wiecie może jak do tego się zabrać? Ps Odnośnie oryginalnego silikonu na dolnej obudowie pompy wody to nadal nie wiem jaką on spełnia rolę w tym silniku domyślam się jedynie, że hamuję on napór spalin w tym miejscu bo nic mi innego do głowy nie przychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Pompa działa jak należy. ;D Odnoszę wrażenie, że silnik ma trochę mniej mocy i gaśnie czasem na wolnych obrotach. Podejrzewam, że to kwestia ustawienia mieszanki i wolnych obrotów, wiecie może jak do tego się zabrać? Oj Proszem Pana lenistwo to po prostu...... sporo jest materiałów o regulacji silników dwusuwowych a i manuale są dostępne http://boatinfo.no/lib/mercury/manuals/mercury_1990-2000.html#/0 reguluje się dopiero po nagrzaniu silnika , na biegu do przodu- najlepiej się gdzieś przywiązać udką albo robić we 2 osoby- jedna reguluje a druga steruje...... Konieczny jest obrotomierz. A tak swoją drogą- to popływaj trochę, wkręć silnik na obroty, oceń stan świec zapłonowych, zmierz ciśnienie sprężania- dostarczy Ci to sporo informacji o stanie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 Jaki oni stosują smar przy składaniu pompki wodnej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Najbezpieczniej jest stosować wazelinę. Tworzywo wirnika nie jest olejoodporne C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.