Skocz do zawartości

Mercury 15 HP 2T konserwacja i naprawa


lukasso
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie

 

Rozpocząłem remont swojego silnika Mercury 15. Zacząłem od prostej sprawy czyli wymiany wirnika pompy oraz wymiany świec.

Dzisiaj przyszły mi części więc wieczorem biorę się za robotę.

Silnik jest z 2000r więc niedługo będzie pełnoletni. Po rozkręceniu nie wygląda to za ciekawie bo obudowa jest jakby sklejona.

Na co trzeb zwrócić szczególną uwagę przy wymianie wirnika pompy.

DSC_1246.thumb.JPG.93798f8acd56194a23df257dd3643dcc.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup zestaw naprawczy do pompki wody, podkładki, uszczelki , wirnik,nie wiem jakim jest stanie ta miseczka w której chodzi impeler .Rozkręcaj z uwagą, by pózniej nie było problemow z kolejnością montażu nowych elementów.Robota prosta, wszystko musi działać.Filmik odpowiada na wszystkie Twoje pytania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik bardzo przydatny - dziękuję

Części przyszły oryginalne, wymieniłem wszystkie i wyczyściłem cały układ z osadów. Wykręciłem i sprawdziłem  również termostat. Nie mogę tylko odkręcić Anody bo jest strasznie zapieczona , chyba będę musiał ja po prostu wydłubać a śrubę odkręcić żabką.

Dzisiaj wieczorem jadę nad wodę przetestować silnik w ślizgu.

 

Pozdrawiam

DSC_1311.thumb.JPG.edc8ca9bc0c1ae1fa70d07e3755498bb.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może któś doszczelniał "na wszelki wypadek " ????

Jeżeli powierzchnie przylgowe są bez rys i zadziorów, to same uszczelki z powodzeniem wystarczą.

 

przecież napisałem, że jest to "fabryczny silikon", w tym miejscu nie ma uszczelki "papierowej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa działa jak należy.  ;D

Odnoszę wrażenie, że silnik ma trochę mniej mocy i gaśnie czasem na wolnych obrotach.

Podejrzewam, że to kwestia ustawienia mieszanki i wolnych obrotów, wiecie może jak do tego się zabrać?

Ps

Odnośnie oryginalnego silikonu na dolnej obudowie pompy wody to nadal nie wiem jaką on spełnia rolę w tym silniku domyślam się jedynie, że hamuję on napór spalin w tym miejscu bo nic mi innego do głowy nie przychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa działa jak należy.  ;D

Odnoszę wrażenie, że silnik ma trochę mniej mocy i gaśnie czasem na wolnych obrotach.

Podejrzewam, że to kwestia ustawienia mieszanki i wolnych obrotów, wiecie może jak do tego się zabrać?

 

Oj Proszem Pana lenistwo to po prostu...... sporo jest materiałów o regulacji silników dwusuwowych a i manuale są dostępne

http://boatinfo.no/lib/mercury/manuals/mercury_1990-2000.html#/0

 

reguluje się dopiero po nagrzaniu silnika , na biegu do przodu- najlepiej się gdzieś przywiązać udką  albo robić we 2 osoby- jedna reguluje a druga steruje......

 

Konieczny jest obrotomierz.

 

A tak swoją drogą- to popływaj trochę, wkręć silnik na obroty, oceń stan świec zapłonowych, zmierz ciśnienie sprężania- dostarczy Ci to sporo informacji o stanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...